{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E39 motor skift muligheder ?
  • #1   8. jun 2015 Skal det være godkendt, så er 523i 2,5 liters 170hk det eneste der er lovligt i den... Uden at det koster ekstra at få den godkendt.

  • #3   8. jun 2015 hvor mange gange kan du oprette same emmne på 1 uge ???

  • #4   8. jun 2015 Altså det ville jo være rarest hvis det kunne godkendes uden videre bøvl og problemer. Men at gå fra 150 til 170 for omkring 12.000 + en masse timer.

    Jeg har ikke nogen form for dybere viden omkring dette emne, så beklager evt mit dumme spørgsmål. MEN !, ville en synsmand kunne se at det er en 528 som ligger i ?. Udsenet er vel meget det samme ?


  • #5   8. jun 2015 Det kommer an på synsmanden. Der er lidt forskel på indsugning, og har han den mindste mistanke om at der er fisk i gryderetten går han efter at finde nummeret på motoren og så er du direkte og total buttfucked. Det hedder med meget stor sandsynlighed identitetsskifte og så er det afgift forfra på en 528i. Nok det dyreste motorskift du nogensinde vil lave.

    Nu undskylder du selv for dumme spørgsmål, så det gør jeg også her; hvorfor sælger du den ikke og køber en 528´er ?

    Uanset hvordan du vender og drejer det ender det eventyr du har gang i der bare galt. Hvad med forsikring ? Når du nu har pløjet en landsby ned, eller et scooterfjæs og din forsikring ikke dækker grundet du har skiftet motor, hvad gør du så ? Er det virkelig værd at sætte sig i gæld resten af livet for ?


  • #6   8. jun 2015 R U H-

    Forstår dig fuldt ud. Fed forklaring, og det har helt klart ændret min mening. Havde ikke lige tænkt i de baner omkring forsikring, afgift osv.
    Kan godt forstå det ville være nemmere bare at købe ny, så problemet var løst. Min situation er den at jeg fik bilen gratis af et familie medlem, og ville synes det var uforskammet af mig at bare sælge den. Men giver du også første kommentar ret i at det er fuldt ud lovligt at skifte til en 523I ? uden problemer ?.


  • #7   8. jun 2015 Ja du smider bare en 23´er i.. Men tag og find en motor der er servicebog på, f.eks igennem Schmiedmann..



  • #8   9. jun 2015 en 23i (2.5) yder også normalt mere end de 270 som den er opgivet til, og de får ret nemt 200hk.


  • #9   9. jun 2015 Ja 2,5´eren er fuldt ud lovlig da den holder sig under 20%

Kommentér på:
E39 motor skift muligheder ?

Annonce