{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.050 visninger | Oprettet:

VW Polo 6R Spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg kigger på ny bil, og valget er faldet på en Polo 6R fra 2010 - 2012, og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med smiley ?

1) Er der nogen af motorene man skal holde sig fra? planen er det bliver den TDI med 105 HK, da jeg tror den BlueMotion med 75HK bliver for sløv at køre i med 18"-19" Alufælge. Men er den 105HK Diesel en solid/pålidelig motor. Jeg har tidligere sværget aldrig at købe en VW Diesel igen, efter at have haft en Passat 2,0 TDI 170HK fra 2006, som jeg købte da den var 3 år gammel / 198,000km og fuld Service, det var en endeløs serie af værksteds regninger!! smiley

2) Hvor mange højtallere er der i bilen og hvilke mål har de, planen er de skal skiftes ud så de kan spille sammen med en 12" Bas. Kan i komme med nogle forslag til hvilke højtallere jeg skal vælge, sådan nogle "bedst til prisen", altså de bedste højtallere til relativt små penge smiley

mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Polo 6R Spørgsmål
  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #1   12. jun 2015 1) 1.6 105 hk bluemotion er en meget solid motor og kan også sagtens holde til at blive chippet vores er chippet til 150 og den har der ikke været nogen problemer med endnu og vi har haft den fra ny

    2) kan jeg ikke hjælpe med da vores har papegøje plader


  • #2   12. jun 2015 Motoren i 75,90,105 er ens, så de får også samme effekt ved tuning. Dog har 105 hk lidt større bremser foran. Få blindet Egr elektronisk på den, så køre den fejlfri.

  • #3   12. jun 2015 MAVR: Hmm de kan da ikke være helt ens kan de? Den med 75HK er kun en 1.2 Liters og de 2 andre er 1.6ere. Kan se på Palms Auto at de alle 3 får vidt forskellige heste ved tuning? 105, 120 og 130-135? smiley

    Emil: Mange tak smiley hvor har du fået din chippet? Hvorfor kan du ikke se hvilke højtallere der er monteret, de sidder de ikke i dørene? smiley


  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #4   12. jun 2015 Har fået den chippet ved scantune og kan ikke svarer på nummer 2 da der jo ikke er nogle højtalere i bag på sådan en papegøje pladet bil

  • #6   12. jun 2015 Rune P:

    Det er et spørgsmål om forretning. Som sagt er de 3 varianter af 1.6 tdi 100% ens. Den eneste forskel ligger i software. Fx. kan en caddy 75 hk ende med 150 uden den er presset. Chiptuning.nu v. Thomas Landberg laver dem nærmest dagligt. Intercooleren er lidt mindre på polo modeller end golf og lignende.


  • #7   12. jun 2015 Har en 6R 1,2 75hk BlueMotion, den perfekte pendlerbil (nu 137.000 uden problemer), men hvis du kun er til ræs og lir er det jo ligegyldigt..., min dækker fuldt ud mit behov for transport, og acceleraton på motorvejen er ok. smiley
    (har både 6R og 6C)


    profilbillede
  • #8   12. jun 2015 Tommy A: Jeg tænker bare de originale ikke vil kunne spille højt nok, når der kommer en 12" bas i, tænkte jeg de originale skal skiftes ud? Jeg tror nu også bare det ender med 18" fælge istedet for 19ere. Mange tak for hjælpen smiley

    Lars N: Jeg skal ikke race på nogen måde, vil faktisk helst undgå at chippe den, 75 HK syntes jeg måske er i underkanten, derfor jeg tænker den 105HK TDI.


  • #9   12. jun 2015 Du vil fortryde ikke at chippe den, du spiller for defekt egr ventil som er en svaghed på 1.6 tdi, hvis du altså laver egr mod. 1.2 tdi kan ikke chippes. Den bliver også mere økonomisk med chip.

  • #11   12. jun 2015 Så er det godt der er noget som hedder Utune, my persional flasher, bluefin etc. Så kan man bare skifte mellem tunet og std fil.

  • #13   12. jun 2015 Hvis du vælger en ordentlig tuner, bliver tingende tilpasset så filteret ikke belastes mere. Hvis bare Lamda værdien holdes fornuftigt, bliver der ikke smidt mere sod i filteret.

  • #14   13. jun 2015 DPF bliver ikke stoppet pga tuning.
    75-90-105 hk modellerne er ens og får samme effekt ved tuning.
    Det er en ret fin motor at tune og de holder til det uden problemer.
    Her en 75 hk Caddy.


    profilbillede
  • #15   13. jun 2015 Her en 105 model.

    profilbillede
  • #16   13. jun 2015 MAVR: Okay, jeg vidste ikke det kunne hjælpe, kan det passe der er noget der hedder en EGR køler eller sådan noget på min Passat 170 TDI? Eller var det EGR ventilen, jeg fik ihvertfald skiftet den samme del der hed noget med EGR 2 gange på et år! ku være den sku chippes?

    Tommy: Ærligt, så ved jeg ikke meget om "ice" eller teknik hehe, så bær over med mig, det er sådan man lærer noget smiley Som jegser det, så kommer der jo betydeligt mere bas i bilen når der kommer en 12" i, så skal de andre toner jo matche, eller hvad? der er vel også en grund til man kan købe en Volkswagen med opgraderet anlæg, er det Dyn Audio det hedder?
    Med hensyn til headunit, så havde jeg tænkt mig at sætte en RCD510 i ? Er det noget der dur?


  • #17   13. jun 2015 Fredslund.dk : Det var pokkers smiley Men hvordan kan de være ens, når den med 75HK kun er en 1.2 Liters og dem med 90 og 105 er 1.6ere??

    Chipper du biler?


  • #19   13. jun 2015 Nu chipper jeg da en bil fra tid til anden.
    Og 75 hk modellen fås i 1.2 OG 1.6

    Jeg laver i al beskedenhed en del af de 1.6 motorer og ved godt hva de kan og ikke kan.
    1.2 kan IKKE chippes.


    profilbillede
  • #20   21. jun 2015 På med nogle 18 passer perfekt i størrelsen så behøver du hverken sænke eller noget har selv en 1.6 TDI

Kommentér på:
VW Polo 6R Spørgsmål

Annonce