Ny Mazda 2 "hopper" efter gearskift fra 1 til 2 gear {{forumTopicSubject}}
Jeg har anskaffet mig en ny Mazda 2 i sidste uge, og har lige fra dag et undret mig over at den har tendens til lidt "hoppen" efter gearskift fra første til anden gear.
Til at starte med, troede jeg at det var mig som lige skulle vænne mig til at køre manual gear igen efter flere år med automat, men efter at have kørt i to andre manuelle biler i dag, må jeg konstatere at det ikke er mig som "laver" problemet..
Første gear er ingen problem, men så snart jeg kobler ud fra 1 gear og sætter den i anden gear, ved mindre at jeg giver ualmindelig meget gas før jeg slipper koblingen MEGET langsomt, så kommer der efter fuld udkobling, sådan 3-4 små bump.
Det sker ikke ved ekstrem langsom kørsel - eller hvis jeg giver fuld pedal.
Brændstof filter? Computer?
Mvh Nikolaj
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 148 Svar: 1.057
Men det lyder meget mærkeligt hvis bilen er helt ny.
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
(ja det kan altså smutte ) .
Og når du siger du har kørt med automat gear i flere år?.
Så tror jeg det er det er derfor.
Ingen bil med manuel gear køre ens.
jun 2015
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 43
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Min firma Vito lyder/føles som om motore. Gearkasse kardanaksel og bagtøj er ved at falde af hvis du kommer til at træde koblingen med inden du har sluppet gassen 100%
jun 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Toyota Carina E eks. Den japanske model køre med en hårdere kobling end den engelske der er mere blød. Har kørt flere Mazda'ere og har ikke fundet det et problem måske dine gearskift er for dovne.
jun 2015
Følger: 1 Svar: 1
fra 2. til 3. Det skal gøres med stor følelse og omtanke hvis det skal gøres perfekt, ellers en dejlig og kvik bil
Ny Mazda 2 "hopper" efter gearskift fra 1 til 2 gear