{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.321 visninger | Oprettet:

Nikolaj K
Nikolaj K
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Ny Mazda 2 "hopper" efter gearskift fra 1 til 2 gear {{forumTopicSubject}}

Jeg har anskaffet mig en ny Mazda 2 i sidste uge, og har lige fra dag et undret mig over at den har tendens til lidt "hoppen" efter gearskift fra første til anden gear.

Til at starte med, troede jeg at det var mig som lige skulle vænne mig til at køre manual gear igen efter flere år med automat, men efter at have kørt i to andre manuelle biler i dag, må jeg konstatere at det ikke er mig som "laver" problemet..

Første gear er ingen problem, men så snart jeg kobler ud fra 1 gear og sætter den i anden gear, ved mindre at jeg giver ualmindelig meget gas før jeg slipper koblingen MEGET langsomt, så kommer der efter fuld udkobling, sådan 3-4 små bump.

Det sker ikke ved ekstrem langsom kørsel - eller hvis jeg giver fuld pedal.

Brændstof filter? Computer?

Mvh Nikolaj

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny Mazda 2 "hopper" efter gearskift fra 1 til 2 gear
  • #1   21. jun 2015 Det plejer som regel at skyldes en slidt kobling, har oplevet det før i min bil og der var det koblingen som skulle skiftes.

Men det lyder meget mærkeligt hvis bilen er helt ny.

• #2   21. jun 2015 Min Colt gør det engang i mellem. Men det er fordi jeg nogen gange laver et dårligt gearkifte.
    (ja det kan altså smutte ) .

Og når du siger du har kørt med automat gear i flere år?.
    Så tror jeg det er det er derfor.
    Ingen bil med manuel gear køre ens.

• Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 43
    #3   21. jun 2015 Det kan være tegn på en kobling der er træt, men hvis bilen er hel ny er det jo ikke det.. tilbage til Mazda med den hurtigst muligt så de kan kigge på det!

• #4   21. jun 2015 Har kørt en helt ny optimum den gjorte det samme ved forkert gearskift.
    Min firma Vito lyder/føles som om motore. Gearkasse kardanaksel og bagtøj er ved at falde af hvis du kommer til at træde koblingen med inden du har sluppet gassen 100%

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #5   21. jun 2015 Jeg har læst lidt mere på lektien, og det viser sig at det er noget helt generelt hos Mazda. En hel del klager over det helt samme problem ved f.eks Mazda 3 og Mazda 6. Det kan lade sig gøre at lave de bløde skift, men for satan man skal have tungen lige i munden. Jeg kunne læse mig til at folk siger det har noget med motorens omdrejningsfald ved udkobling at gøre. Man skulle kunne løse problemet ved at købe en tredje parts motordel som ændrer ved denne opførsel. Tror alligevel at jeg lige kører ud til Mazda på mandag og hører hvad de har at sige. Fordi jeg kørte nemlig også en prøve tur i en Optimum - og der var problemet slet ikke lige så slemt som her.

• #6   21. jun 2015 Det er sikkert rigtig det med motorens omdrejningsfald. Så skal der jo gives lidt Mellemgas.

Toyota Carina E eks. Den japanske model køre med en hårdere kobling end den engelske der er mere blød. Har kørt flere Mazda'ere og har ikke fundet det et problem måske dine gearskift er for dovne.

• Søren H
    Søren H Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #7   21. jun 2015 jeg har en ny 3.er og oplever sammen problemer med gearskifte
    fra 2. til 3. Det skal gøres med stor følelse og omtanke hvis det skal gøres perfekt, ellers en dejlig og kvik bil

Kommentér på:
Ny Mazda 2 "hopper" efter gearskift fra 1 til 2 gear

Annonce