{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.128 visninger | Oprettet:

Line P
Line P
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 88

Nissan Primera bruger meget olie {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Vi har en Nissan Primera Visia stationcar som bruger vanvittig meget olie. Den bruger næsten en liter om ugen, og det kan vi ikke helt forstå. Der ligger IKKE olie i garagen.
Vi har fået at vide den har en meget lille oliebeholder, og alt er som det skal være, men vi har aldrig prøvet noget lignende med andre biler. Er det bare sådan det skal være, eller er der noget galt? Det er efterhånden ret dyrt i olie.
Kører ca 90 km om dagen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nissan Primera bruger meget olie
  • #1   24. jun 2015 Hvad har bilen kørt og hvilken olie efterfylder i med?

• Line P
    Line P Tilmeldt:
    dec 2012

#2   24. jun 2015 Den har kørt 175.000, da vi købte den havde den kørt 121.000 og det har været det samme hele vejen igennem.
    Jeg tror den hedder 5W-30. Jeg er ikke sikker, vi køber det på Statoil og de slår bilens reg.nr, op. Ved godt det ikke er det billigste, men den mangler altid når vi har travlt og ikke har tid til at køre til byen.

• Line P
    Line P Tilmeldt:
    dec 2012

#3   24. jun 2015 Den har i øvrigt jævnligt fået skiftet oliefilter (tror jeg nok det hedder smiley )

• #4   24. jun 2015 Hva motor ligger der i den. Vis det er en 2,0, de har været kendt for at kunne bruge en del olie. En skade der kan være sket efter montering af gearkassen, har været sager med at den cylinder ved gearkassen var blevet oval. Tag en snak med din lokale nissan mekaniker.

• Line P
    Line P Tilmeldt:
    dec 2012

#5   24. jun 2015 Det er en 1,8 der ligger i. Den har altid været serviceret ved Nissan mekaniker, og de siger det er som det skal være, men jeg synes bare ikke den kan være rigtigt!

• #6   24. jun 2015 600 km ca og et forbrug på en liter olie. Det er også for meget i min optik og specielt hvis den ikke altid har haft det problem.

• Line P
    Line P Tilmeldt:
    dec 2012

#7   24. jun 2015 Jeg ved ikke om det har været et problem før, men den har brugt meget olie i al den tid vi har haft den.

• #8   24. jun 2015 Den bruger alt for meget olie!
    Der er helt sikkert noget galt, og det kan garanteret ikke betale sig at lave, i er nok bedre sluppet med en ny motor.

• #9   24. jun 2015 De 2 øverste gearkassebolte er højst sandsynligt overspændt.
    Har haft held med flere hvor bolte er blevet løsnet og spændt ganske lidt igen:)
    Har også oplevet stempelringe der lader olien løbe forbi, dette kan i mange tilfælde afhjælpes med en olierens.
    Nissan foreskriver 1l pr 1000 km på disse motore:)

Mvh Martin (nissan mek)

• #10   24. jun 2015 1l pr 1000 km er i min optik vanvittig meget, en bil skal ikke bruge mere end 1l pr 3000 ellers er der sku noget galt..

• #11   24. jun 2015 Gengiver bare hvad nissan foreskriver Morten f smiley

Men den motor er kendt for at bruge en del olie.

Vi hælder dog 10w40 olie på de gamle gryder der:)

Kommentér på:
Nissan Primera bruger meget olie

Annonce