{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.455 visninger | Oprettet:

w123
w123
Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294

Astra G. Afmontering af hjullejer/nav foran. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Håber på lidt assistance derude fra nogen der kender til Astra G.

Jeg har brugt det mesta af dagen på at forsøge at skifte et hjulleje på en astra g foran. Nu kan jeg simpelthen ikke få det gamle leje/nav ud af styrespindlen. Jeg var egentlig af det indstryk at det IKKE var nødvendigt at afmontere styrespindlen og presse det ud med en værkstedspresse med den type lejer men det er det måske alligevel?

Jeg har afmonteret de tre bolte der holder navet fast samt bærekuglen og skubbet trækakslen ud så der er hul igennem, spindlen sidder dog stadig fast i fjederbenet øverst og styrekuglen.
Skal jeg bare afmontere hele spindlen og få det presset ud eller findes der et godt trick? Evt. en aftrækker af en art?

På forhånd tak for hjælpen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Astra G. Afmontering af hjullejer/nav foran.
  • #1   12. jul 2015 Kan denne video bruges? Ved ikke om det går for stærkt til at se hvad der præcist sker.

https://www.youtube.com/watch?v=m76JV5ZCvYk

• #2   12. jul 2015 Det er bare rustet fast, af med møtrik til trækaksel og så af med de 3 bolte der holder lejet , så er det bare at banke det af evt en skrue trækker mellem nav og spindel. Har lavet rigtigt mange og det tar Maks en time somregel en halv og har aldrig presset dem ud

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

#3   13. jul 2015 Okay, tak for svar det gir mig mod på at finde den store hammer frem imorgen, når jeg ved at det SKAL kunne lade sig gøre! smiley
    På den video ovenfor piller han jo bare lejet af når boltene er løsnet, hvor er det dog fantastisk at bo her i salthelvedet danmark hvor alt er rustet sammen når når man roder med bil, hehe!

Hvor slår du henne Theis, prøvede tidligere med en 50mm. top på bagsiden, men det er sgu svært at komme til at slå ordentligt på det.. slår du på forsiden med skruetrækker i samlingenmellem nav og spindel eller hvor er det mest effektivt?

Tak for hjælpen!

• #4   13. jul 2015 Ja på forsiden, jeg slår ganske enkelt udefra på selve navet, der hvor Hjulbolte gevind er og så tæver jeg løs, inden har jeg badet det ind i rustløsner

• #5   13. jul 2015 Husk at få tjekket om dit styretøj står rigtigt, de har det med at lejerne går i stykker, hvis toe/sporing er ude for tolerance

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

#6   13. jul 2015 Super, tak for hjælpen Theis!

• #7   13. jul 2015 Ingen problem ??

Kommentér på:
Astra G. Afmontering af hjullejer/nav foran.

Annonce