Astra G. Afmontering af hjullejer/nav foran. {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Håber på lidt assistance derude fra nogen der kender til Astra G.
Jeg har brugt det mesta af dagen på at forsøge at skifte et hjulleje på en astra g foran. Nu kan jeg simpelthen ikke få det gamle leje/nav ud af styrespindlen. Jeg var egentlig af det indstryk at det IKKE var nødvendigt at afmontere styrespindlen og presse det ud med en værkstedspresse med den type lejer men det er det måske alligevel?
Jeg har afmonteret de tre bolte der holder navet fast samt bærekuglen og skubbet trækakslen ud så der er hul igennem, spindlen sidder dog stadig fast i fjederbenet øverst og styrekuglen.
Skal jeg bare afmontere hele spindlen og få det presset ud eller findes der et godt trick? Evt. en aftrækker af en art?
På forhånd tak for hjælpen!
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 529
https://www.youtube.com/watch?v=m76JV5ZCvYk
feb 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 37 Svar: 645
maj 2008
Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
På den video ovenfor piller han jo bare lejet af når boltene er løsnet, hvor er det dog fantastisk at bo her i salthelvedet danmark hvor alt er rustet sammen når når man roder med bil, hehe!
Hvor slår du henne Theis, prøvede tidligere med en 50mm. top på bagsiden, men det er sgu svært at komme til at slå ordentligt på det.. slår du på forsiden med skruetrækker i samlingenmellem nav og spindel eller hvor er det mest effektivt?
Tak for hjælpen!
feb 2010
feb 2010
maj 2008
Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
feb 2010
Astra G. Afmontering af hjullejer/nav foran.