{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.737 visninger | Oprettet:

Blænde egr Mondeo tdci euro 4 {{forumTopicSubject}}

Har fået mig en Mondeo fra 2005 den kører fint som den skal, dog ryger den en Smule, inden det hele kokser til vil jeg gerne have blændet den skide egr ventil af, er der nogen der har erfaring med en blændplade med et mindre hul i, det er jo ikke muligt at blænde den helt af mekanisk, da den sætter motorfejl. Evt. Om der er en der rent faktisk har fået den mappet ud af motorstyringen på en Delphi motorstyring?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blænde egr Mondeo tdci euro 4
  • #1   31. jul 2015 hvis du blænder den af skal den slettes i motorstyring for at undgå motorlampen, alle der obd tuner kan gøre dette for dig hvis du ikke selv vil i gang med det, hvad jeg lige har læst mig frem til skal du have et 10mm hul i pladen hvis du vil undgå motorlampen uden at fjerne EGR i motorstyringen..

men du kan jo starte med at pille den af og rense den rigtig godt, de kan virkelig være kokset til! tag også gerne indsugningen af og rens den i samme omgang smiley

blændpladen kan du (nærmest) få foræret på ebay

• #2   31. jul 2015 Jeg kender til at blænde den af på gammeldags vis, det har jeg gjort mange gange, med det her er lidt noget andet, når det er euro 4, jeg har haft den nede for at få mappet den ud i dag, men det kunne han ikke umiddelbart klare på den styring. Derfor spørger jeg til om andre det har fået mappet den ud, eller nogen der har brugt blændplade med hul i, jeg tænker der alligevel vil komme koks gennem det lille hul,og det måske hurtigt lukker til, så den går i nødprogram.

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #3   31. jul 2015 Har du prøvet med Addbell, inden du begynder på alt det der hokus pokus?

• #4   1. aug 2015 Hvis du blænder den helt af uden at mappe den ud, så tænder motorlampen på et tidspunkt men den vil ikke kører anderledes.. Men tag og pil skidtet af og rens det godt af og giv den en flaske bellad servicerens i tanken, husk at krudt lidt til den ind i mellem, så behøver du ikke være så forskrækket for den EGR..
    Har du bortset fra det prøvet at spørge hos chiptuning.nu eller fredslunds.dk?
    Du kan os prøve at søge på ford-mondeo.dk om der måske er nogen der som har fået den mappe ud med succes?

• #5   1. aug 2015 Grunden til jeg vil have den væk er at jeg gerne vil kunne køre mere økonomisk, og det kan en Mondeo ikke med egr ventil, så soder den til, alternativ er at rense den en gang eller 2 om året, men jeg har rigtig god erfaring på ældre biler hvor jeg har blændet den af. Meget roligere motorgang, en smule friskere, og mere økonomisk.

• #6   2. aug 2015 Min 2005 2.0 tdci 130 holder Ca 16 km/l gennemsnit, højeste jeg har kørt er 17.45 km/l det er med EGR på, har dog renset den godt af og givet den belladd.
    De første af dem, som ikke har et stik på EGR skulle man kunne blænde af uden problem, men din burde være med stik lige som min når du skriver det er en euro 4 og fra 05.
    Hvor langt kører du i den nu?

• #7   2. aug 2015 Økomålere ligger på 6,5 og op, har ikke målt den fysisk. Jeg kører den lidt hårdere pga egr.

• #8   2. aug 2015 Okay, prøv at mål, de øko målere er ikk til en skid, min ligger omkring 5.3..

• #9   2. aug 2015 Det ved jeg, jeg har lige fået den, så jeg har ikke kørt en tankfuld endnu... Men væk det skal den egr alså...

• #10   2. aug 2015 Aah ok. Ja jeg tænker os på at blænde min, måske i forbindelse med en obd tuning smiley skriv gerne en update når du finder en til at slette den og hvordan den kører efterfølgende, er da lidt nysgerrig smiley

• #11   2. aug 2015 Det skal jeg nok

Kommentér på:
Blænde egr Mondeo tdci euro 4

Annonce