Søger hjælp til fyr, der ikke starter {{forumTopicSubject}}
Hej venner!
Jeg har mig et ældre Eberspächer benzinfyr (B4W-s) i min bil. Jeg har jævnligt haft det startet over sommeren, for at holde gang i systemet.
I dag tænder jeg fyret. Jeg hører, at kølevandspumpen går i gang som vanligt, og så går jeg over til naboen. Kommer tilbage 2 minutter senere, hvor fyret er stille. Jeg tænder og slukker på min kontrolenhed et par gange, men der er intet liv.
Senere piller jeg strømmen fra fyret over en længere periode, men jeg kan stadig ikke få det i gang. Uret virker fint.
Har I forslag til hvad der kan være galt? Fyret har ikke haft mulighed for at lave 3 fejl-starter i den korte periode jeg var væk, og det har aldrig fejlet før. Nogengange står det længe med kølevandspumpen kørende inden det starter, men nu kører denne pumpe ikke engang.
Jeg vil gerne vide, om man på nogen måde kan fejlsøge selv? Eller er jeg nødt til at køre omkring et værksted med tester?
Fyret er eftermonteret, og indgår ikke som en integreret del af bilens elektronik.
Eller er styringen simpelthen død - og er fyret klar til skrot?
På forhånd tak for svar
okt 2006
Følger: 72 Følgere: 74 Biler: 2 Svar: 786
maj 2015
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
Men min bekymring er, at jeg ikke kan høre kølevands-pumpen køre. Det gør den ALTID med det samme. Så noget siger mig, styringen er brændt af?
okt 2006
maj 2015
Tak for dine ellers ret fornuftige bud
maj 2015
okt 2006
maj 2015
@BMW POWER: Jeg har forsøgt, endda også med et andet ur jeg har. Desværre må konklusionen være, at fyrets styring er kaput. Det er jo også set før hos Eberspächer-modellerne....... Jeg må på jagt efter et solidt Webasto!
Søger hjælp til fyr, der ikke starter