{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.767 visninger | Oprettet:

A_ N
A_ N
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20

Søger hjælp til fyr, der ikke starter {{forumTopicSubject}}

Hej venner!

Jeg har mig et ældre Eberspächer benzinfyr (B4W-s) i min bil. Jeg har jævnligt haft det startet over sommeren, for at holde gang i systemet.

I dag tænder jeg fyret. Jeg hører, at kølevandspumpen går i gang som vanligt, og så går jeg over til naboen. Kommer tilbage 2 minutter senere, hvor fyret er stille. Jeg tænder og slukker på min kontrolenhed et par gange, men der er intet liv.
Senere piller jeg strømmen fra fyret over en længere periode, men jeg kan stadig ikke få det i gang. Uret virker fint.

Har I forslag til hvad der kan være galt? Fyret har ikke haft mulighed for at lave 3 fejl-starter i den korte periode jeg var væk, og det har aldrig fejlet før. Nogengange står det længe med kølevandspumpen kørende inden det starter, men nu kører denne pumpe ikke engang.

Jeg vil gerne vide, om man på nogen måde kan fejlsøge selv? Eller er jeg nødt til at køre omkring et værksted med tester?

Fyret er eftermonteret, og indgår ikke som en integreret del af bilens elektronik.

Eller er styringen simpelthen død - og er fyret klar til skrot?

På forhånd tak for svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger hjælp til fyr, der ikke starter
  • #1   10. aug 2015 Tjek de 3 sikringer der sidder de plejer at irre også er der dårlig forbindelse

• A_ N
    A_ N Tilmeldt:
    maj 2015

#2   10. aug 2015 Jeg har tjekket sikringer, og ALLE forbindelser. Det er fint smiley Der er ingen ir i nogen stik-ben eller andet træls. Hele ledningsnettet til/fra fyret er som nyt.

Men min bekymring er, at jeg ikke kan høre kølevands-pumpen køre. Det gør den ALTID med det samme. Så noget siger mig, styringen er brændt af?

• #3   10. aug 2015 Hvis den har ekstern pumpe som nogle fyrer har så af med stik og mål om der kommer spænding

• A_ N
    A_ N Tilmeldt:
    maj 2015

#4   10. aug 2015 Det er et fyr med integreret kølevands-pumpe. Det er kun brændstofpumpen, der er ekstern. Og den kommer der heller ikke liv i smiley

Tak for dine ellers ret fornuftige bud smiley

• A_ N
    A_ N Tilmeldt:
    maj 2015

#5   10. aug 2015 Er der egentlig nogen der ved, om et dieselfyr kan køre på benzin, uden man behøver foretage ændringer? Der var engang en, som fortalte mig at benzin- og dieselfyr er 100% ens, og at brændstoffet er underordnet. Dog er jeg skeptisk, men hvis nogen har viden/erfaring, modtager jeg gerne smiley

• #7   11. aug 2015 Hvis du tror det kan være selve timeren, kan du prøve at luse den over så vidt jeg husker er der kun en plus, og en tændingsplus, minus og signal til fyr at det skal tænde. Så mål dig frem og smid en lus fra plus over på signal til fyret kan være det starter hvis timeren er istykker

• A_ N
    A_ N Tilmeldt:
    maj 2015

#8   12. aug 2015 @T T: Tak for info - jeg holder mig til benzinfyr, så! Godt af få aflivet myten.

@BMW POWER: Jeg har forsøgt, endda også med et andet ur jeg har. Desværre må konklusionen være, at fyrets styring er kaput. Det er jo også set før hos Eberspächer-modellerne....... Jeg må på jagt efter et solidt Webasto! smiley

Kommentér på:
Søger hjælp til fyr, der ikke starter

Annonce