{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.853 visninger | Oprettet:

BMW m42 eller m44? Hvad er bedst? {{forumTopicSubject}}

Hey derude!

Jeg er brændt lidt varm på ideen med og smække en anden maskine i min 316, og vil derfor sætte en iS motor i. Og før i skriver "bare put en 6 cylindret i" så stop. Jeg skal ikke have en 6 cylindret i, medmindre det er en 323/328 motor, og det sker ikke.

Og bremser er fra en 325, så der er heller ingen problemer der.

Der er jo 2 motorer at vælge imellem - m42b18 og m44b19. Jeg ved, at m44 kom i 96' og har lidt mere moment en m42 motoren. Knastkæde og strammere osv skulle være lavet bedre på m44 motoren.

Men hvis man skal vælge en af de 2 motorer, hvad skal man så tage? Hvilken holder bedst? Hvilken er nemmest at få lidt flere hk ud af?

Der sidder en M43b16 motor i nu, bilen er fra 09/97 og er obd1.

Kom frisk smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW m42 eller m44? Hvad er bedst?
  • ZJ
    ZJ Tilmeldt:
    feb 2012

Emner: 1 Svar: 36
    #1   16. aug 2015 Ville ha valgt M44 motoren da det er den mest opdatere motor inden for M4x rækken. Den kører også med luftmassemåler og så er alle fejl fra tidligere M4x motorer , nok også rettet på M44'eren. Vil tro at holdbarheden er nogenlunde den samme , og det samme gælder vel også tunningen. Med en chip og noget udstødningen hele vejen igennem ville man nok kunne ramme en 150-160 heste på sådan en motor.

• #2   16. aug 2015 Kører m42 ikke med luftmassemåler? Hvad bruger den så?

Kommentér på:
BMW m42 eller m44? Hvad er bedst?

Annonce