{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Chris A
Chris A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Underlig skavank - føles som akvaplaning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vi købte en BMW 116D fra 2012 til min bedre halvdel i efteråret, og jeg har den desværre mistænkt for at have været skadet, da den har forskellige småskavanker. Forhandleren påstår dog, at det har den ikke.

Nå, men mit spørgsmål drejer sig om én af skavankerne specifikt:

Når det er vådt på vejene (kun, når det er vådt), og når bilen er pænt oppe i fart (> 80 km/t. ca.), så opfører den sig tit som om, at den "aquaplaner" - altså det føles sådan. Som om at den slipper gassen / stopper med at trække i et par sekunder, hvorefter den så igen opfører sig normalt.

Jeg har spurgt flere mekanikere og har også spurgt BMW - men de kan ikke umiddelbart komme med bud på, hvad det er.

Der har været tester på - og den viser det ikke som en fejl. Udfordringen er, at hvis jeg skal bestille tid til, at mekanikeren selv kan "mærke" fejlen, så skal jeg være 100 % sikker på, at det er vådt på det pågældende tidspunkt, og det har været lidt svært at få til at passe.

Er der én af Jer, der har en idé?

Jeg tænker selv, om det kan være én eller anden sensor, der styrer ABS eller lignende, - og som reagerer, når den bliver våd? Jeg er dog bankmand og ved stort set intet om biler. :oops:

Håber, én af Jer kan hjælpe.

På forhånd tak - og god dag.

Mvh
Chris

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underlig skavank - føles som akvaplaning?
Kommentér på:
Underlig skavank - føles som akvaplaning?

Annonce