{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.518 visninger | Oprettet:

Aircon problem {{forumTopicSubject}}

Hej BG mit aircon har virkert uden problem siden jeg fik min bil men det har ikke fået service i noget tid så tog for en måned siden forbi Quickpot og fik et service til AC og opfyldning nu i dag en måned efter er anlæget dødt fra den ene dag til den anden jeg kan høre blæseren ændre lyd når jeg trykker på AC knappen relæet klikker og der kan anes en svag lugt som et køleskab magnet kobling virker og det er en ekstrem lille køling hvis der er nogen jeg kan med min UV lampe se en anelse læk om min Ventil til på fyldning og i hjørnet af min Condenser / køler dims har fået at vide fra en jeg skulle bare åbne ventilen med et ventil værktøj til dæk og lade resten af midlet fise ud og så tage køleren ud og skifte pakninger og en ny ventil og så fylde det op

#1 er der andre ideer til hvad problemet kan være ?
#2 hvad koster de ventiler og pakninger ca ? går ud fra det er KUN hos Ford de kan erhverves

Bilen er en Mondeo St car V6 Ghia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aircon problem
  • #1   23. aug 2015 Aircon væsken skal tappes af med samme maskine da væsken er giftig. Så ikke noget med at slippe den ud i fri luft.

  • #3   23. aug 2015 Thomas: er det ikke kun hvis man får det hele i ansigtet man får diarre ? det var en mekaniker hos Quickpot der sagde jeg bare kunne skrue den ud og lade det fise ud hvis jeg sørgede for at gå om bag bilen og drikke en sodavand imens

  • #4   23. aug 2015 Kris: har desv ikke en maskine selv og Quickpott skulle have 2200 kr for at tjekke det

  • #5   23. aug 2015 Er jo giftigt ligemeget om man indånder det eller ej. Er noget være svineri at slippe ud i det fri.

  • #6   23. aug 2015 Kig på dba.dk der er en der laver a/C service inkl alt for 399.. Så slipper du for at gætte.. Han kan lave lækagesøgning for dig

  • Per S
    Per S Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   23. aug 2015 Få det trykprøvet, inden du går ud og køber reservedele. Men det lyder til at din kondensator er utæt.

  • #8   23. aug 2015 Hvis du lukker R134a ud i den fri luft, så håber jeg så inderligt at der kommer nogen prygler dig. Det er helt vanvittigt giftigt og bestemt ikke godt for miljøet overhovedet, så bid i det sure æble og betal værkstedet som kan suge det ud og afskaffe det på en forsvarlig måde.

  • #10   23. aug 2015 Simon N

    Du ved ikke, hvad du snakker om. R134a er ikke en skid "vanvittigt giftigt". Kun hvis man indåner rigtig meget af den, så er det ikke helt super. Men vanvittigt giftigt bliver den aldrig. Og så dårligt for miløjet er den heller ikke i de mængder, der er i A/C anlæg...


  • #11   23. aug 2015 Men er vi enige om at det ikke er sundt, og at det er ulovligt at lukke ud i naturen/atmosfæren/whatever? Godt så smiley

    - Jeg hælder jo heller ikke den gamle olie fra bilen i kloaken fordi jeg er for doven til at køre på genbrugsstationen.


  • #12   23. aug 2015 Lad os bare være enige om ikke at skabe unødig drama... Det eneste ulempe ved R134 er at det er drivhusgas. Ikke andet... En gammel amerikansk V8'er skulle være mere ulovlig at lukke ud i naturen end den gas der smiley

Kommentér på:
Aircon problem

Annonce