{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.687 visninger | Oprettet:

toyota d-4d 2.0 124 hk fra 2011 {{forumTopicSubject}}

Hej BG

jeg kunne godt tænke mig at tænke hvad i oplever der ude på værkstederne og i egen biler med ovenstående motor.

jeg kigger lidt på en Verso med ovenstående motor. Bilen har gået omkring 270000 og fået motoren skiftet ca 100000 km før det af toyota på garanti.

hvordan stiller det mig, skal man så forvente at motoren er klar til at trille de næste 500000 uden de helt store problemer som en toyota kunne engang ?

og hvordan garantimæssigt hedder det så 180000 km / 7 år på sådan en motor efter skift.

mvh LN

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  toyota d-4d 2.0 124 hk fra 2011
  • #1   23. aug 2015 Nej du skal ikke regne med den køre 500.000km. Toyota er ikke lige som i gamle dage desværre. Dyse. partikelfilter og hele motor bliver skiftet på dem har en ven som har fået 2 motor i på garanti. Dog på en 2008 model ved ikke om det er samme motor de køre med fra 08-11

• #2   23. aug 2015 det er lige præcis det jeg godt kunne tænke mig at vide. Om det er blevet bedre i de lidt nyere modeller fra 2009 og frem ?

Det er da utroligt hvis ikke et så stort firma og et firma der har ry for pålidelighed ikke kan få rettet op på de fejl ?

• #3   23. aug 2015 Modellerne fra 09-> har slet ik samme problemer mht pakningen ikke holder, da stemplerne er ændret så den ikke danner samme mængde koks på stempeltoppene. Som var skyld i for højet kompression som pakningen ikke kunne holde til.

At den er skiftet i en 11ér høre til meget sjældende tilfælde. Det er primært dysser der er problemet. Men det er jo ikke kun toyota der har de "problemer"

Og nej, der er ikke garanti på garanti, dvs. den motor der er kommet i har ikke længere nogen form for garanti.

Men hvis den er passet, er toyota ikke bange for at spytte penge i en større rep på kullance i mange tilfælde, men det er forskelligt, alt efter om den har været passet på aut. værksted altid og om service intervallerne er overholdt.

Jeg har skiftet en i en Avensis fra 11 engang, ellers har jeg skiftet 50 fra 05-08 modeller

• #4   23. aug 2015 Sidder dysserne også oppe i ventildækselen på den nye motor smiley

• #5   23. aug 2015 Jeps det bør de gøre smiley altså ligesom Dcat altid har gjort

• #6   24. aug 2015 Så skal det nok gå galt for dem. Har set flere af dem fylde topstykket med sod og skidt fordi dyserne blive utætte

• #7   25. aug 2015 hvad med d-cat modellerne, er der også en forbedring at spore i de nyere 159 hestes i verso og avensis ?

Kommentér på:
toyota d-4d 2.0 124 hk fra 2011

Annonce