{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.206 visninger | Oprettet:

Varme på bil-batteri ved opladning {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg har netop invisteret in en autolader, og er nu igang med at lade et ældre bilbatteri op! Det har nu stået til opladning i ca 8 timer, på turbo-ladning, hvilket er på ca 15 AMP. Det er efterhånden blevet meget varmt, og det syder (halv bobler) pænt kraftigt! Så var det jeg tænkte på hvor varmt sådan et batteri egentligt kan tåle (må) blive ved opladning! Jeg vil nøde ødelægge batteriet, eller det der er værre!
Nogle der kan hjælpe mig?
Til inf er batteriet et Bosch 5A/256 A på 60 Ah! Opladeren er en Einhell Typ: WLGN 15 på 15 AMP!

På forhånd tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varme på bil-batteri ved opladning
  • #1   29. apr 2004 det er meget normalt at batt bobler og bliver varm ved opladning. men hvis det er lynladning burde det være nok, men hvis du lugter forsigtigt hen over batt vil du nok osse kunne lugte en stærk lugt

• #2   29. apr 2004 OK! Takker for svaret! Ja, der er nemlig en meget kraftig metalisk/gummi/brændt lugt fra batteriet! Og det er som skrevet, meget varmt -Dog ikke så varmt at man ikke kan røre ved det! Har målt spændingen på selve batteriet, og den er kun nået op på 9,5 V, hvilket på ingen måde er optimalt! Skal jeg bare lade den lade videre, eller er det batteriet der ikke kan mere? Det har trodsalt stået til opladning i 8 timer, og trækker stadigvæk max strøm fra opladeren!

• #3   2. maj 2004 JA, det tænkte jeg også! Tør ikke blive ved med at lade på det! Det virker også underligt at ladestrømmen slet ikke falder, så det er nok lidt halv kaput!
    Tak for svarene!

Kommentér på:
Varme på bil-batteri ved opladning

Annonce