{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

E34 automatgear olie skift {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg står og skal skifte olie i gearkassen på min gamle e34 525 tds fra 95, men hvordan skal jeg gribe det an, og hvilken olie skal jeg bruge?
- Jeg har læst et par forumemner omkring dette, men jeg kan ikke finde dem igen.. Håber i vil hjælpe smiley -evt link til et tidligere emne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E34 automatgear olie skift
  • #1   9. sep 2015 Om det gør sig gældende på lige nøjagtigt din bil ved jeg ikke, men mener at det er sådan at oliieniveauet passer når det er omkring 40-60 grader.
    Du skifter selvfølgelig også filter i samme omgang. Ellers er det bare at fylde på indtil det kommer ud af overløbsproppen (Hvis der er sådan en), derefter kører du en tur, får brugt alle gearene, og fylder på igen, såfremt den kan tage mere, igen indtil overløbet.

• #2   9. sep 2015 Ved du hvilken type olie jeg bør anvende?

• #3   9. sep 2015 Det tør jeg dælme ikke sige, der er måske et typeskilt, som alt efter farven på dette fortæller hvilken olie du skal køre med, uden at være helt sikker. Men det er jo noget ATF et eller andet. smiley

Hvilken farve havde olien du tog ud?

EDIT: AF hvad jeg kan læse skal du køre med Dexron 3/III olie.

• #4   9. sep 2015 Ftz anbefaler 2 typer, men siger at der er 3 typer gearkasser. Den ene type olie virker til alle 3 typer gearkasser (170kr/l) og den anden type virker kun på 2 typer gearkasse (60kr/l) så det er jo nok ikke helt lige meget hvad den bruger smiley

• #5   9. sep 2015 netop derfor skal du kontakte evt et BMW sted, der kan give dig det helt rigtige svar .

mvh

• #6   9. sep 2015 Er din gearkasse en ZF4HP18 ? I så fald skal det være en dexron 3 olie. Typeskiltet står på venstre side af gearkassen. Du kan finde en guide på youtube når du ved hvilken type gearkasse du har

• #7   10. sep 2015 Hvis du vil ha det hele skiftet, og et helt rent system, skal den skylles med maskine, og bruges 16-20l olie, men hvis bare alm serviceskift er nok for dig, gør du bare som de andre siger

• #8   10. sep 2015 Tak for det, med hensyn til olie blev jeg dog ikke meget klogere. Så må jeg jo prøve mig frem. Mvh

• #9   10. sep 2015 Der er ikke et typeskilt?

Kommentér på:
E34 automatgear olie skift

Annonce