3.932 visninger
|
Oprettet:
DSG Gearkasse. Opfør sig anderledes {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Min DSG gearkasse i min Seat er begyndt at opføre sig anderledes. Fx er den holdt op med at "trille/trække" når den bare er i D, hvilket den jo normalt gør.
Desuden er føltes det som den er lang tid om at koble ud fra 2 til 3 gear? Den øger kort omdrejningerne en smule inden den skifter?
Nogle der kunne have et bud på, hvad der kunne være i vejen?
jul 2013
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 4 Svar: 543
feb 2003
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 371
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 152
okt 2008
Er ret sikker på at de koblinger holder langt færre km end en normal kobling, og at det er langt dyre i dele og arbejdsløn at få det skiftet.
Men på den anden side..... Når man ikke selv vil eller kan finde ud af at skifte gear, så må man jo bare betale sig fra det
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 2.090 Svar: 19.785
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.039
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 2.090 Svar: 19.785
nej dem der udtaler andet har ikke forstand på DSG
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 403
de er meget følsomme de gearkasser.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
okt 2008
Misforstår mig nu ikke. Jeg siger på igen måde det er en dårlig gearkasse/kobling eller at det ikke kan holde.
For det første så skriver jeg... At jeg tror.
Og grunden til at jeg tror dette er af den simple grund at det er et meget kompliceret system i forhold til en normal kobling... Rigtig meget der kan gå i stykker.
Der udover så arbejder og slides det konstant idet at den ene kobling konstant er udkoblet, hvor imod en normal kun slides når man kobler ud.
Dertil skal det så lægges at det skifter gear mange flere gange end man ville gøre i en standart gerakasse.... Så alt i alt, så er der et meget støre slid på mange flere dele i dette system kontra en normal kobling.
En normal kobling kan køre bilens levetid hvis den bruges rigtig.... eller den kan være slidt op i løbet af 14dage. Har oplevet dem alle, og er kun et spørgsmål om hvem der sider bag rattet.
En DSG kobling.... tro simpelt hen ikke på at den holder bilens levetid... Med mindre man planter den i et vejtræ.
Om man så kan lide at køre med det eller ej.... det er jo en smags sag.
Personligt så køre jeg med det i lastvogen og hader det som pesten. Og det kommer ALDRIG i min privat bil.... men igen, en smags sag.
Med hensyn til prisen på 12k for at få skiftet sådan en.... Jeg tager hatten af for dem der mener der er fair for at få skiftet kobling.
Jeg har aldrig selv betalt for sådan noget, men menens da at det kostet et sted mellem 1500 og 3000 at få skiftet kobling førhen... så syntes bestemt 12k er ekstremt dyrt.
nov 2004
nov 2004
okt 2008
Hvorfor man skifter mere gear i en DSG gearkasse.... tja, forde den er programeret til at skifte inden for nogen bestemte parameter, og derfor så skifter den hvad enten du vil eller ej.
Og køre du den med manuelt gearskift, så er jeg nu også ret sikker på du skifter rimeligt meget op og ned... sådan bare fordi du kan og syntes det er fedt.
Og så lige for at få det på det rene, en DSG gearkasse er IKKE en automat gearkasse....!! Det er en helt almenlig manuel gearkasse, eneste forskel er opbygningen med oliepumpe, dobbel kobling og automatisk gearskifte... som alt sammen køre via olietryk styret af computeren.
jul 2008
Følger: 47 Følgere: 57 Biler: 3 Svar: 189
Er lidt trist over den måde du beskriver en dsg gearkasse på.
Har du prøvet en dgs personbil før? Jeg har dgs i min transporter t6 og i min audi S3 begge maskine køre perfekt hver dag, og Audien har over 400hk. Aldrig sagt en lyd forkert.
Og koblingskift på en person af sådan en klasse koster ikke kun de 3000kr du snakker om, fik skiftet i min gamle Leon. Kobling og svinghjul kostede 7300kr kun i materialer og den skulle skiftes pga nedslidning. Der holder dsg meget bedre til de HK jeg leger med
okt 2008
Hvorfor er du dog trist over det...?
Jeg beskriver blot hvad jeg tror.... Det vil sige at jeg tror at rigtig mange bliver kede af at ha valgt en DSG.... Da det bliver dyrt på et tidpunkt.... Både kobling og selve gearkassen.
Prisen på et svinghjul ved jeg godt er fulstændig hen i vejeret.... Det koster vist også de der 7.500-8.000 til min audi.... Men nu skifter du jo ikke svinghjul når du skifter kobling. Det skifter du kun hvis det er defekt. Det svare jo lidt til at du begynder at skifte dele i gearkassen på bare fordi kilremmen er slidt.
Og nej, jeg har ikke selv kørt en DSG... og har intet ønske om det da jeg vil have min stang at rive i... sådan er jeg.
Min holdning til den type gearkasser ikke til at tage fejl af.... det er noget der høre til i invalid-køretøjer til folk uden arme og ben.... Men det er bare min holdning til automatisk gearskift og automatgearser....
Jeg kommenteret ikke holdbarheden ud fra min holdning til disse gearkasser, men ud fra synd fornuft.
nov 2004
okt 2008
Tja.... og uanset begreber og navne, så er en Turbo self. en Kompressor....!! De komprimere jo begge to luften..... eller...???
At du mener det er en automat gearkasse fordi den selv skifter gear, det jo så fair nok.... Du skal da ha lov at kalde tingene hvad du lyster.
Men det ændre så bare ikke en skid ved at det stadig er en manuel-gearkasse... med alle de fordele en manuel gearkasse har i forhold til en automatgearkasse.
Og hvor hurtig den er..!! Hmmm.... jeg har da vist ikke nævnt noget om at den er langsom eller på nogen måde dårlig....??
Men når nu du så nævner hvor hurtig den er.... så må jeg jo blot sige at i et evt. lyskurve-race.... så ville det bestemt ikke være din gearkasse der fik mig til at trække mig... vel vidende at den ER hurtig..... meeen, såååå hurtig er den nu heller ikke i forhold til normal gearskift når det går stækt.
I bund og grund, så er det jo blot et spørgsmål om man er til det ene eller det andet.... og jeg er ikke til den slags.
Men lad det nu ligge.... vi må vider.
DSG Gearkasse. Opfør sig anderledes