{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.932 visninger | Oprettet:

DSG Gearkasse. Opfør sig anderledes {{forumTopicSubject}}

Hej BG smiley

Min DSG gearkasse i min Seat er begyndt at opføre sig anderledes. Fx er den holdt op med at "trille/trække" når den bare er i D, hvilket den jo normalt gør.

Desuden er føltes det som den er lang tid om at koble ud fra 2 til 3 gear? Den øger kort omdrejningerne en smule inden den skifter?

Nogle der kunne have et bud på, hvad der kunne være i vejen?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DSG Gearkasse. Opfør sig anderledes
  • #1   9. sep 2015 Få skiftet gearolie smiley

  • #2   10. sep 2015 Baghjulslejer var en mulighed prøv at få en tester på bilen.

  • #3   10. sep 2015 Kobling.

  • #4   10. sep 2015 Tror mange med tiden bliver meget meget skuffet over at ha købt en bil med sådan gearkasse.
    Er ret sikker på at de koblinger holder langt færre km end en normal kobling, og at det er langt dyre i dele og arbejdsløn at få det skiftet.
    Men på den anden side..... Når man ikke selv vil eller kan finde ud af at skifte gear, så må man jo bare betale sig fra det smiley


  • #5   10. sep 2015 få olie og filter skiftet på gearkassen,det er meget vigtig at de får det til service

  • #6   10. sep 2015 #4, min DSG har kørt 333tkm, aldrigt sagt en forkert lyd, skift af kobling/svinghjul koster 12k hos aut. værksted, det er da en fair pris, og da vi bestile vores nye octavia rs, blev det self med DSG igen, det er for fedt at kører med smiley

  • #7   10. sep 2015 kim p

    nej dem der udtaler andet har ikke forstand på DSG


  • #8   10. sep 2015 jeg vil anbefale at lave gearkasse service med skift af olie og filter på gearkassen.
    de er meget følsomme de gearkasser.


  • #9   10. sep 2015 Tror også at hvis man har en sådan bil fra ny så holder alting meget længere.

  • #10   10. sep 2015 #6 Kim P.
    Misforstår mig nu ikke. Jeg siger på igen måde det er en dårlig gearkasse/kobling eller at det ikke kan holde.
    For det første så skriver jeg... At jeg tror.
    Og grunden til at jeg tror dette er af den simple grund at det er et meget kompliceret system i forhold til en normal kobling... Rigtig meget der kan gå i stykker.
    Der udover så arbejder og slides det konstant idet at den ene kobling konstant er udkoblet, hvor imod en normal kun slides når man kobler ud.
    Dertil skal det så lægges at det skifter gear mange flere gange end man ville gøre i en standart gerakasse.... Så alt i alt, så er der et meget støre slid på mange flere dele i dette system kontra en normal kobling.
    En normal kobling kan køre bilens levetid hvis den bruges rigtig.... eller den kan være slidt op i løbet af 14dage. Har oplevet dem alle, og er kun et spørgsmål om hvem der sider bag rattet.
    En DSG kobling.... tro simpelt hen ikke på at den holder bilens levetid... Med mindre man planter den i et vejtræ.
    Om man så kan lide at køre med det eller ej.... det er jo en smags sag.
    Personligt så køre jeg med det i lastvogen og hader det som pesten. Og det kommer ALDRIG i min privat bil.... men igen, en smags sag.
    Med hensyn til prisen på 12k for at få skiftet sådan en.... Jeg tager hatten af for dem der mener der er fair for at få skiftet kobling.
    Jeg har aldrig selv betalt for sådan noget, men menens da at det kostet et sted mellem 1500 og 3000 at få skiftet kobling førhen... så syntes bestemt 12k er ekstremt dyrt.


  • #11   10. sep 2015 Prøv og få skiftet kobling på en nyere bil på et aut. Værksted, det får du ikke for 3000,- har som sagt kørt 330tkm i den, og det har ikke været aktuelt endnu, hvad er en bils levetid da iflg. Dig?

  • #12   10. sep 2015 Og hvorfor skifter man mere gear i en automat ??

  • #13   10. sep 2015 Ved ikke hvad prisen på det er i dag.... men tvivler på det er oppe i nærheden af 10k... men som sagt, ved det ikke da jeg ikke betaler for at få sådan noget lavet og ikke har været i faget i en hel del år.
    Hvorfor man skifter mere gear i en DSG gearkasse.... tja, forde den er programeret til at skifte inden for nogen bestemte parameter, og derfor så skifter den hvad enten du vil eller ej.
    Og køre du den med manuelt gearskift, så er jeg nu også ret sikker på du skifter rimeligt meget op og ned... sådan bare fordi du kan og syntes det er fedt.
    Og så lige for at få det på det rene, en DSG gearkasse er IKKE en automat gearkasse....!! Det er en helt almenlig manuel gearkasse, eneste forskel er opbygningen med oliepumpe, dobbel kobling og automatisk gearskifte... som alt sammen køre via olietryk styret af computeren.


  • #14   10. sep 2015 Hej jan
    Er lidt trist over den måde du beskriver en dsg gearkasse på.

    Har du prøvet en dgs personbil før? Jeg har dgs i min transporter t6 og i min audi S3 begge maskine køre perfekt hver dag, og Audien har over 400hk. Aldrig sagt en lyd forkert.

    Og koblingskift på en person af sådan en klasse koster ikke kun de 3000kr du snakker om, fik skiftet i min gamle Leon. Kobling og svinghjul kostede 7300kr kun i materialer og den skulle skiftes pga nedslidning. Der holder dsg meget bedre til de HK jeg leger med smiley


  • #15   10. sep 2015 Kim D.
    Hvorfor er du dog trist over det...?
    Jeg beskriver blot hvad jeg tror.... Det vil sige at jeg tror at rigtig mange bliver kede af at ha valgt en DSG.... Da det bliver dyrt på et tidpunkt.... Både kobling og selve gearkassen.
    Prisen på et svinghjul ved jeg godt er fulstændig hen i vejeret.... Det koster vist også de der 7.500-8.000 til min audi.... Men nu skifter du jo ikke svinghjul når du skifter kobling. Det skifter du kun hvis det er defekt. Det svare jo lidt til at du begynder at skifte dele i gearkassen på bare fordi kilremmen er slidt.

    Og nej, jeg har ikke selv kørt en DSG... og har intet ønske om det da jeg vil have min stang at rive i... sådan er jeg.
    Min holdning til den type gearkasser ikke til at tage fejl af.... det er noget der høre til i invalid-køretøjer til folk uden arme og ben.... Men det er bare min holdning til automatisk gearskift og automatgearser.... smiley
    Jeg kommenteret ikke holdbarheden ud fra min holdning til disse gearkasser, men ud fra synd fornuft.


  • #16   11. sep 2015 En DSG gearkasse er ikke en automat gearkasse, det er bare en alm. gearkasse der skifter automatisk.. Haha :D, uanset begreber og navne, så er DSG self. en automat gearkasse. Har både biler med DSG og alm røresuppe, har aldrigt savnet at have alm gear når jeg kører med aut. gearet, jeg har endda shiftpaddles hvis man sku ha lyst, har aldrigt rørt det. Og uanset hvor god du er til at køre bil, så kommer du aldrigt til at skifte gear hurtigere end en aut. kasse ville kunne gøre det smiley

  • #17   13. sep 2015 "Uanset begreber og navne, så er DSG self. en automat gearkasse."
    Tja.... og uanset begreber og navne, så er en Turbo self. en Kompressor....!! De komprimere jo begge to luften..... eller...???
    At du mener det er en automat gearkasse fordi den selv skifter gear, det jo så fair nok.... Du skal da ha lov at kalde tingene hvad du lyster.
    Men det ændre så bare ikke en skid ved at det stadig er en manuel-gearkasse... med alle de fordele en manuel gearkasse har i forhold til en automatgearkasse.

    Og hvor hurtig den er..!! Hmmm.... jeg har da vist ikke nævnt noget om at den er langsom eller på nogen måde dårlig....??
    Men når nu du så nævner hvor hurtig den er.... så må jeg jo blot sige at i et evt. lyskurve-race.... så ville det bestemt ikke være din gearkasse der fik mig til at trække mig... vel vidende at den ER hurtig..... meeen, såååå hurtig er den nu heller ikke i forhold til normal gearskift når det går stækt.
    I bund og grund, så er det jo blot et spørgsmål om man er til det ene eller det andet.... og jeg er ikke til den slags.
    Men lad det nu ligge.... vi må vider. smiley


Kommentér på:
DSG Gearkasse. Opfør sig anderledes

Annonce