{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

Dashcam . Hvilket? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan godt tænke mig et Dash cam... Jeg har været ude for nogle ret trælse episoder på det sidste i trafikken og vil gerne have et kamera op i ruden.

Men jeg synes der er meget lidt info omkring hvad der er godt og skidt og hvad man i hele taget kan få...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dashcam . Hvilket?
  • #1   13. sep 2015 Eftersom du ikke sætter et budget op, så vil jeg klart anbefale et GoProcam. De er vildt lækre til alle opgaver.

• #2   13. sep 2015 Jeg synes ikke om gopro.. Det er overvurderet, og installationen ligner noget der er løgn
    Jeg vil have et kamera til formålet smiley

• #3   13. sep 2015 Jamen så kan et let Google søgning nemt give dig kamera i alle prisklasser og kvalitet.

• #4   13. sep 2015 Det havde jeg slet ikke tænkt på smiley smiley

Det giver jo ligesom ikke ret meget folks erfaringer smiley

• #5   13. sep 2015 Jeg kører selv rundt med eet fra Blackvue ( http://www.blackvue.eu/ ) og de er lavet til formålet. Det har et super billede, god lyd og fungerer fornuftigt i mørke. Det registrerer din lokation via GPS, så du kan se hvor du har kørt og det måler dermed også din hastighed med rimelig høj korrekthed.

Du kan sætte den op til at starte med at filme, hvis bilen bliver påkørt imens den er parkeret. Der er indbygget wifi osv.

Her er en optagelse med det http://www.bilgalleri.dk/video/traaef/52091-ankomst_til_dhb_2013 - kvaliteten er dog en anelse bedre på den ægte fil, da BG har fiflet lidt med den....

• #6   13. sep 2015 http://www.dashcam-shop.dk/

• #7   13. sep 2015 Hvad nu hvis bilen bliver påkørt bagfra ? Skal man så også have et kamera i bagruden ?

• Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    nov 2008

Svar: 99
    #8   13. sep 2015 Jeg har et andet spørgsmål. Hvorfor dashcam?

• #9   13. sep 2015 Police wanna-be

• #10   13. sep 2015 For at kunne påvise hvad der skete i tilfælde at et uheld og du ender op i en strid med forsikringsselskab eller modstridende forklaringer fra parterne i uheldet, samt evt beskyldninger om overtrædelse af færdselsloven. Eller hvis du for eksempel bliver kørt af vejen pga en modkørende, som du så kan finde og holde ansvarlig for dine skader.

Ideen med et dashcam er at montere det og glemme det. Det optager så i loop på et memorykort som du kan tage ud når du får brug for det. (forhåbentlig aldrig)

Det har ikke noget med police-wannabe at gøre....

• #11   13. sep 2015 For 20 år siden var det slet ikke nødvendigt med kamera, men det er det i dag...Hvorfor ??

• #12   13. sep 2015 Det er da heller ikke nødvendigt. Ligesom en elektronisk P-skive, eller bak-sensorer heller ikke er det.

Teknologien tillader det, og har man lyst til at have et, er det vel en ganske okay ting? Det skader jo ingen at kunne se hvad der egentlig skete i tilfælde af et uheld.

• #13   13. sep 2015 Jeg ejer ikke en baksensor, min bil er ikke en hummer og jeg er heller ikke fed nok til jeg ikke kan dreje hovedet når jeg bakker.

Elektronisk p-skive har jeg aldrig haft før jeg fik en foræret i gave, så blev jeg nødt til at montere den. Men jeg har stadigvæk en skive liggende i handskerummet som jeg kan stille manuelt på..

• #14   13. sep 2015 Kig her. Det kan måske hjælpe i din søgen.
    http://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/1123408-hvilket_dashcam

• Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    nov 2008

Svar: 99
    #15   13. sep 2015 Jamen det lyder da fornuftigt nok, men bliver dashcam ikke i stigende grad brugt på at hænge folk ud på nettet? Som her : http://www.bilgalleri.dk/forum/jura-og-lovgivning/1146337-sammenfletning_hvem_har_ret

• #16   13. sep 2015 Til spørgsmålet "Hvorfor Dashcam"

I denne uge har jeg 2 eksempler hvor det kunne have været rart - Det er faktisk dem der har trigget det.

1. Det har pis regnet så meget at der ligger meget vand på motorvejen. Alle biler kører pænt til højre og med ca 80km i timen på grund af vandet.
    Der er rigtig trist og gråt vejr og noget diset fordi vandet bliver slynget op.
    Jeg kører i overhalningsbanen alene, med ca 120 og ser ikke vandet som et problem da min bil er meget tung og har nye dæk med ca 22mm mønster, ja det er en 4x4. Pludseligt trækker en sølvfarvet Aygo ud lige foran mig og han kører vel ca 80. Han har ingen baglys på eller noget som helst og jeg bremser og bremser og trækker helt ud til autoværnet og er vel ca en meter fra at ramme ham. Da jeg igen kommer forbi ham, giver han mig fingeren og tager sig til hovedet... Han havde overhovedet ikke set at han trak ud foran mig, og troede at jeg lå bagved og pressede ham. Havde der været tusmørke eller jeg var kørt i en lavere bil hvor udsynet lå nede i tågerne var jeg braget ind i ham på grund af manglende baglys. Sagen ville være påstand mod påstand.

2. Kører på motorvejen med 100 ca i ydersporet som en del af en række biler der er ved at overhale 2-3 lastbiler. En spritny kæmpe mercedes kommer ind ad en tilkørsel, op bag en lastbil og maser sig ud mellem mig og den forankørende... Der var max 30cm mellem min og hans kofanger og ca det samme foran ham da han gjorde det. Jeg blir tvær og slipper ikke promte gassen... Totalt flabet tager han sin mobil og tager et billede af mig, og igen da han trækker ind og jeg overhaler ham.
    Igen... var uheldet sket, ville han sige at det var mig der ikke overholdt min sikkerheds afstand.

• #18   27. dec 2015 #15 Også den tråd synes jeg nu at TS's forsøg på at udstille andre, faldt tilbage på ham selv.

#17 Der er sq nogen der går i små sko der. Og ind i mellem bliver der kørt lidt for hurtig lidt for langt frem for at presse det sidste ud af situationen.
    Måske uvildig presset af sig selv og den viden at man har monteret et dashcam.
    Og har dashcam'et så den ønskede funktion?

• #19   27. dec 2015 Måske bliver der kørt på præcis samme måde, som hvis der ikke var et kamera der filmede det. Måske er vedkommende træt af andre folks lade, respektløse og egoistiske holdning til at begå sig i trafikken og ser det lærerigt for de andre, at deres handlinger har en konsekvens.

• #20   27. dec 2015 Jeg synes nu der er nogle steder i optagelserne hvor man godt kunne være lidt mere forudseende og tilpasse sin egen kørsel derefter.

• #21   27. dec 2015 Ja bestemt kunne man lade folk gøre som de har lyst til dag ind og dag ud uden de tager hensyn til andre. Fordi du kører mormor kørsel og er fuldstændigt ligeglad med hvordan dine medtrafikanter begår sig og bare indordner dig efter de andres egoistiske trafikforseelser, selvom de ofte kører lige ud foran snotten på dig, betyder ikke at alle andre også er det.

• #22   27. dec 2015 Så at være forudseende mener du nu er det samme som "mormor kørsel"?
    Det er da en lidt forkvaklet holdning at have til de grundlæggende regler i færdselsloven!

• #23   27. dec 2015 Skal vi blive enige om én ting så? Hvis man bare bremser pænt og nærmest hilser pænt på den slags mennesker der bare går over for rødt, selvom der kommer biler, folk der går over vejen, selvom der kommer biler, folk der kører frem for ubetinget vigepligt, selvom der kommer biler, folk der.. jeg kan blive ved. Du har jo selv lige set filmen. Men hvis man gør dét, lærer de folk der overtræder loven så noget? Nej det gør de ikke. For så tænker de jo bare, "fedt nok, folk er bare søde og bremser og holder tilbage, selvom det var mig der var en spasser og ligeglad med alle andre". Men hvis de kan mærke vindtrykket fra bilen bag sig eller de faktisk er ved at blive kørt ned, så føles det lidt voldsommere, og så er jeg sikker på, at de tænker sig endnu bedre om en anden gang og ændrer holdning. De har i hvert fald alle redskaberne til det. De eneste der ville komme alvorligt til skade i videoen hvis det gik galt, er dem på cykel der kører ud for ubetinget vigepligt selvom der kommer en bil og dem der går over for rødt, selvom der kommer en bil. Er dét ikke fair nok? Så må de lære det på den hårde måde. Det eneste sted i videoen hvor der bliver accelereret er i det kryds hvor den sølvfarvede bil drejer når der er grønt for den modkørende trafik. Resten bliver farten holdt på den samme og den maksimale tilladte hastighed er aldrig overskredet.

• #24   27. dec 2015 Rolig nu. Jeg skriver jo ikke at bilen med dashcam fejler fra start til slut. Jeg skriver blot at man i nogle situationer godt kunne være været lidt mere forudseende.
    Ja, cykelisterne og andre fejler, men bilen kommer rundt i et sving. og den første cykelist har pga. hastigheden måske ikke kunnet nå at opdage bilen. Og der er da også et par steder hvor det ser ud til at være dashcam-bilisten der fejler.

Kommentér på:
Dashcam . Hvilket?

Annonce