{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Bmw e34 m20b20 motorskift til m50b25 {{forumTopicSubject}}

halløj alle sammen jeg står lidt med håret i post kassen..
jeg har købt mig en e34 520 m20b20 jeg ønsker at smide en m50b25 motor i...men kan det virkelig passe der ikke findes en eneste guide på nettet?
jeg er på randen til opgivelse for jeg kan ikke finde noget som kan hjælpe mig på store internet og vil meget gerne have de rigtige dele før jeg går igang!

Mvh hilsen Per severin hansen
på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e34 m20b20 motorskift til m50b25
  • #1   15. sep 2015 Det er faktisk lige ud af landevejen!

    Der skal intet specialfremstilles da den motor er født i karossen.

    Får du en komplet motor fra en E34 med ophæng er det bare vælte den i.
    Der bliver selvfølgelig lidt med udstødning og ledningsnet der ikke passer fra en M20. Men alt kan findes originalt så du reelt set intet skal fabrikere selv.

    Kølerskanger passer ikke fra M20 så der dem skal du selvfølgelig have med over.

    Selv gearkassen passer på.


  • #2   15. sep 2015 Motoren jeg har er fra en en e46 formoder jeg da sumpen på bundkaret ligger mod gearkassen...men der er også ophæng på så passer det i lige i ?

  • #3   15. sep 2015 E36.. en M50 kom ikke i en E46

  • #4   15. sep 2015 Det er en tastefejl

    Rettelse motoren er fra en e36


  • #5   15. sep 2015 Så er det bundkar, oliesi, ophæng - du skal have flyttet ophængene frem på blokken. Så skal du enten til selv og lave lidt ledningsarbejde eller finde et komplet anden steds. Selvfølgelig stadig kølerslanger.

    Du skal med al sandsynlighed også skifte pilotlejet i enden af krumtappen så du får rigtigt styr på højgearsakslen på gearkassen


  • #6   16. sep 2015 nu hvor du skriver at ophængende skal flyttes frem på blokken?
    skal jeg så have andre eller skal dem der sidder på boltes et andet sted ?


  • #7   18. sep 2015 Morten

    Tak for hjælpen!

    Har fundet en donor bil med m50b20 motor i så må jeg tage hvad med kan fra den og prøve mig frem! Jeg har lige kigget lidt på lednings nettet og på mit stik på bilen er der 15 ledninger...hvorimod på min motor er der 20+ så det skal nok blive spændende


Kommentér på:
Bmw e34 m20b20 motorskift til m50b25

Annonce