{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.723 visninger | Oprettet:

Ivan G
Ivan G
Tilmeldt:
17. sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Sort røg, ujævnt træk og overforbrug af diesel efter turbo-skift {{forumTopicSubject}}

Hejsa,
Fik anden (Nyere brugt) turbo og intercooler i min Hyundai I30 efter et nedbrud for nogen tid siden. Mekanikeren fortalte at den nok ville ryge en del et stykke tid, da der var blevet trukket en del olie med rundt i systemet og det skulle lige brændes af. Den har i perioder efter skiftet periodisk lyst med den gule check motorlampe (fejl P0299 - turbo charger underboost, udlæst med dongle), trækket har været ujævnt og dieselforbruget er steget ca. 20%, samt at den oser VOLDSOMT under kraftig acceleration. Mekanikeren mener bestemt at turboen er i orden , da den er blevet testet hos leverandøren. Skal vi have den testet igen og bliver fundet fejlfri, skal jeg selvfølgelig betale for det, klart nok.

Men har læst om lignende tilfælde herinde, hvor folk bliver ved med at sige "defekt turbo" Kan der være noget om snakken?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sort røg, ujævnt træk og overforbrug af diesel efter turbo-skift
  • Ivan G
    Ivan G Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   17. sep 2015 Kan I evt. anbefale en Diesel/turbo ekspert på Vejle-kanten der evt. kan diagnosticere den? Jeg jeg tænker evt. Bosch diesel service, men jeg kender dem ikke?

Kommentér på:
Sort røg, ujævnt træk og overforbrug af diesel efter turbo-skift

Annonce