{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.401 visninger | Oprettet:

flammeskiver og genbrug af dyserør {{forumTopicSubject}}

Min 407 skal ha skiftet flammeskiver da den lugter lidt af udstødning inde i bilen.
Da jeg var i lære tilbage i 2000-2004 og de første HDI kom frem, måtte man ikke genbruge dyserørerne, der skulle nye til, og de skulle altid spændes med moment.
Hvordan er proceduren i dag? Og hvor meget er der i det. Håndværket er jo ikke hel glemt. Men er jo ikke hel opdateret med det sidste nye

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  flammeskiver og genbrug af dyserør
  • #1   22. sep 2015 De 1000 gange jeg har skiftet flamme skiver på 1.6 hdi og 1.4 hdi har jeg bare brugt de samme rør og spændt dem til med en gaffel nøgle. Nu skriver du ikke hvilken hdi maskine det er men kunne ikke forestille mig du ikke kan bruge dem igen. Er selv uddannet Peugeot mekaniker og fik også og vide dengang man ikke måtte grundet det høje tryk men jeg har aldrig døjet med utætte rør bagefter. Dog kan dysen sidde uhjælpeligt fast hvis der er godt med sort snask omkring. Der plejer jeg og sprøjte godt med rust løser på wd40 eller hvad der nu er. Det opløser det. Og så blæs med trykluft. Evt gentag prosessen... god fornøjelse...

• #2   22. sep 2015 Vedr det sorte snask/plastik agtige lort, plejer jeg at hakke det. VÆrste af med skruetrækkeren , og så evt rustløsner, fs cleaner eller andet. Har før prøvet en dyse sad så fast at bilen kunne køre uden at være spændt. Den knak så også da vi fik aftrækkeren på.

• #3   22. sep 2015 Genbrug rørene. Det gør de fleste. Selvom det stadig hedder sig at man ikke må, da der komme små metalgrater ind i dysen, hvis røret har været brugt før.

Men normalt løsner jeg alle rør, bøjer dem op så man kan komme til dyserne. Fjerner det værste sod med en skruetrækker, piller dyser op, rengør så godt som muligt. Renser dysebrønde, nye pakninger i ventil dæksel, og vær meget opmærksom på at læben på pakningen kommer udenpå dysebrønden. Det kan godt være lidt af et pillearbejde. Og så ellers nye plastikstyr på dyserne. Det kan være nødvendigt at dreje dysesædet rent med drejeværktøj, men hvis de ser fornuftige ud, uden de store ridser, så går det nok. Jeg vil anbefale at du kører motoren varm først. Og så skynder dig at skille det ad, da soden så er dejlig blød, og nem og skrabe af, men mest fordi at dyserne smutter lige op.

• #4   22. sep 2015 Går ud fra det er en 1.6 hdi

• #5   22. sep 2015 Det er den klassiske 1.6 HDi 110hk
    Har også hørt flere der har brugt petroleum til at opløse det koks der evt måtte være.
    Nogen beskriver os en anden pakning man skifter samtidig, kender du til det Kim?

• #6   22. sep 2015 Henrik den fik du da bare æren af smiley ved jo du har styr på det fra når du har lavet Lasse og Pia's he he

• #7   22. sep 2015 Plejer og bestille alle pakninger plastic osv inde på ftz kataloget mener der er for et par 100.. hellere gardere sig end og mangle en du lille ting...

• #8   22. sep 2015 Ja hel bestemt

• #9   22. sep 2015 Kør den godt varm inden du begynder at afmontere dyserne, så sidder de ikke fast. Derefter gør du bare det hele rent og samler igen med nye flammeskiver.
    Intet problem smiley

Kommentér på:
flammeskiver og genbrug af dyserør

Annonce