3.401 visninger
|
Oprettet:
flammeskiver og genbrug af dyserør {{forumTopicSubject}}
Min 407 skal ha skiftet flammeskiver da den lugter lidt af udstødning inde i bilen.
Da jeg var i lære tilbage i 2000-2004 og de første HDI kom frem, måtte man ikke genbruge dyserørerne, der skulle nye til, og de skulle altid spændes med moment.
Hvordan er proceduren i dag? Og hvor meget er der i det. Håndværket er jo ikke hel glemt. Men er jo ikke hel opdateret med det sidste nye
jul 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 181 Svar: 1.434
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.613
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Men normalt løsner jeg alle rør, bøjer dem op så man kan komme til dyserne. Fjerner det værste sod med en skruetrækker, piller dyser op, rengør så godt som muligt. Renser dysebrønde, nye pakninger i ventil dæksel, og vær meget opmærksom på at læben på pakningen kommer udenpå dysebrønden. Det kan godt være lidt af et pillearbejde. Og så ellers nye plastikstyr på dyserne. Det kan være nødvendigt at dreje dysesædet rent med drejeværktøj, men hvis de ser fornuftige ud, uden de store ridser, så går det nok. Jeg vil anbefale at du kører motoren varm først. Og så skynder dig at skille det ad, da soden så er dejlig blød, og nem og skrabe af, men mest fordi at dyserne smutter lige op.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.801
Har også hørt flere der har brugt petroleum til at opløse det koks der evt måtte være.
Nogen beskriver os en anden pakning man skifter samtidig, kender du til det Kim?
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.801
jul 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 181 Svar: 1.434
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.801
jan 2012
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 120
Intet problem
flammeskiver og genbrug af dyserør