{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.151 visninger | Oprettet:

olielampe vil ikke gå ud efter påfyldning {{forumTopicSubject}}

Min bil (golf v 1,6 FSI) begyndte at lyse i olie lampen Igår aftes, jeg slukker bilen og stiger ud og tjekker, og kan faktisk slet ikke se noget olie på pinden. Jeg tager på tanken og fylder 1 liter på, og starter bilen, og lader den køre i 1 minut Ca. Tjekker så igen også og oliestanden passer lige perfekt. Men lampen vil ikke gå ud? Har prøvet og fylde bare en smule mere på men det nytter intet.. nogle forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  olielampe vil ikke gå ud efter påfyldning
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   1. okt 2015 Den lyser også ved for lavt tryk.. Så det kan være du skulle overveje at smutte forbi en mekaniker, og få testet om der er olietryk på.. Og få den trukket derud, en motor holder ikke længe uden olietryk smiley

• #2   1. okt 2015 Gul eller rød lampe ?

• #3   1. okt 2015 De 0,3 bar der skal til før lampen slukker, bør du ikke være i tvivl om er der, det lyder forfærdeligt hvis de ikke er der.

Hvordan lyder den i maskinen? Tænker blot en standart VW fejl på føleren

• #4   1. okt 2015 groft sagt 2 muligheder, enten defekt føler eller defekt oliepumpe. Under alle omstændigheder bør du ikke starten din motor før du kan se om den laver olietryk, der skal ikke meget til før den tager skade.

• #5   1. okt 2015 Gul

Jamen den lyder ikke anderledes.. smiley måske der skal tester på for at nulstille det? Eller måske bare pil en af polerne af? smiley

• #6   1. okt 2015 Hmm min transporter T5 har samme problem.. Gul olie lampe lyser og jeg har tjekket olie 100 gange snart ..

Men nogen gange slukker når jeg tænder bilen..

Motor lyder ren og fin.. Har kørt til Holland og hjem igen.. Uden problemer

• #7   1. okt 2015 Virker lidt mærkeligt hvis du med en liter olie, kan gå fra at ikke kunne se olien til at være på Max på oliepinden. For på 99% af alle oliepinde går der 1 liter mellem minimum og Max mærket. Og har den været helt tom skal der noget mere olie på din motor. Vil råde dig til at få autohjælpen til at bugsere din bil på værksted

• #8   1. okt 2015 Den gule lampe er en oliestandslampe. Så der er ingen grund til Autohjælp. Hvis du har fyldt olie på til max og lukket forklappen, skal lampen gå ud, gør den ikke det, er der en fejl. Men du kan roligt kører på værksted. Det er den røde lampe der er farlig smiley

• #9   1. okt 2015 Formentlig hjelmkontakten..... altså den ikke registrere at du har haft hjelmen åben.... vw...... just sayin

• #11   2. okt 2015 Det kan være føleren i bundkaret, eller ledningerne til den. Har set flere gange at ledningerne knækker mellem føler og hvor de er clipset ved forbroen.

• #12   2. okt 2015 Tror ikke det er en føler, da din nok har registreret at jeg mangler olie, og det gjorde den så også, men det kunne sagtens være hjelmkontakten.. nogle der ved hvor den sidder? har haft en af polerne af batteriet, og det hjælper ingenting, den er der stadig..

• #13   2. okt 2015 Men syntes ikke jeg kan se motorhjelms kontakten? nogle der ved hvor den sidder? har læst mig frem til i et andet forum at man skulle prøve at tage stikket af og på igen.. spørgsmålet er om det vil hjælpe nu når jeg har haft polerne af batteriet..

• #14   20. aug 2016 fik du løst dit problem med olielampen?

Kommentér på:
olielampe vil ikke gå ud efter påfyldning

Annonce