Teknik vedr. Seat Toledo 2.0 97' {{forumTopicSubject}}
Hej derude,
Jeg ejer en Seat Toledo 2.0 Sport fra 97 – hvor jeg var så uheldig at undervognen skrabede på ved en høj indkørsel. Nu står jeg med en keramik smadret i min katalysator.
Da en ny koster knap 4.000 havde jeg overvejet om man det var anbefalelsesværdigt at tage på huggerplads?
Hvis ja, hvad skulle man så eventuelt spørge efter – Der findes vel særlige tekniske navne til netop min model; hvor finder jeg disse?
Herudover har jeg en liste der gaber lidt i højre bagende af bilen, bør man ”bare” lime den på igen? Jeg kan se den originalt har været limet på, men giver man den bare en klat kontaktlim el lign.?
For det ikke skal være løgn har jeg også et spørgsmål vedr. løse elektriske forbindelser. Jeg står nemlig i den situation, at belysningen i mit instrumentbord har en periodisk fejl. Som oftest kan det løses med ’et lille klap’ til højre for rattet på instrument bordet over radioen og skyllekanalerne. Nogle forslag?
Hvis jeg opsummerer:
1. Katalysator kaput – Skal men vente til det er akut? En keramik der rasler ved start til 15-20 km/t.
2. Lister der gaber – Skal de bare limes?
3. Løs forbindelse ved instrumentbord – Et mekanikker besøg værd?
Mange hilsner,
Niklas
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.432
Instrumentbordet, nye pærer eller noget kontaktrens måske..
jun 2006
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 8 Svar: 15
Tak for hurtig feedback. Har du nogen idé om hvilken slags katalysator jeg eventuelt kører rundt med? Ved godt det måske er et ret uhensigtsmæssigt spørgsmål, men kan man slå modelnavne mv. op?
I princippet er katalysatoren ret standard, så hvilke modeller bør passe til?
Mht. instrumentbordet, kan man så selv tage ledninger/kontakter ud så de er til at pille ved? Hvor vil du foreslå jeg sprøjter kontaktrens hen - Pærerene fejler ikke noget, det er helt klart en ledning/kontakt der halter.
VH
Niklas
Teknik vedr. Seat Toledo 2.0 97'