{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.013 visninger | Oprettet:

Aries
Aries
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229

Choker skyld i lorte koldstart? {{forumTopicSubject}}

Er kommet et skridt tættere på hvorfor min golfen nogle gange starter af helvede til når den er kold.

For 2 minutter siden startede jeg den, og jeg fandt ud af at hvis jeg holder den i gang med speederen ved en 2000 omdr, så er der ingen ting, men hvis jeg slipper speederen lidt og hiver chokeren ud, så begynder motoren at hoppe, danse og hakke i det som om den drukner.

Efter 1-2 minutter ved en 2000 omdr, så kan jeg godt slippe speederen og lade den manuelle choker holde motoren igang ved en 1500 omdr.

Det giver ikke rigtig noget mening i mit hoved, da chokeren bare hiver speederen længere ind ad i det jeg hiver chokeren ud?

EDIT: Nu hvor jeg tænker over det, så føles chokeren anderledes at hive i, som om den ikke trækker langt nok i speeder kablet.

Det kunne nemt være derfor at den dør pga for lidt benzin????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Choker skyld i lorte koldstart?
  • #2   16. okt 2015 Uden at være ekspert i Golf'erne så ja det kunne godt være et chokerproblem. Det kan dog også være et tændingsproblem. Kan den holde tomgang på varm motor? Hvis det ér chokeren er der to muligheder: Enten får den for meget luft eller også får den for lidt.

Hvad sker der hvis du starter den på fuld choker, og så skubber chokeren forsigtigt tilbage igen? For din beskrivelse lyder rigtig meget som en motor der bliver kvalt af for meget choker. - Samme der sker på biler med automatisk choker hvor pulldown vakuumdåsen er død, sådan en burde din bil dog ikke have hvis den er med manuel choker.

Alternativt kan dit chokerkabel være justeret forkert. Men jeg vil mene at man burde kunne finde en indstilling hvor motoren kan holde sig i live, selvom kablet er en smule ude af justering.

• #3   16. okt 2015 Holder fin tomgang når den er varm.

Men choker håndtaget føles anderledes (blød eller hvordan man siger det) at hive i end før den begyndte at te sig underligt. Tvivler på at chokeren giver den nok gas, da den ikke kan tager over 2000 RPM med choker mere, hvorimod at den sagtens kunne før.

Ser på choker kablet imorgen, da jeg er 100% sikker på at det er der den er gal.

• #4   16. okt 2015 Chokerkablet har ingen forbindelse til gasspjældet. Det er et separat spjæld som sidder øverst på en faldstrømskarburator, som der vel sagtens er tale om. Hvis kablet var for slapt burde den være virkelig svær at få i gang på kold motor - altså så starteren skal køres længe. Så det er muligt det kan opleves som de symptomer du beskriver. Hvis chokeren derimod lukker rigtigt men ikke åbner korrekt igen burde motoren kunne starte relativt nemt, men blive kvalt ret kort efter.

Det er nok klogt at tjekke kablet, og se om spjældet lukkes og åbnes fuldt ved betjening fra kabinen, ja. Men problemet kan nu også sagtens skyldes tændingsproblemer eller andre problemer inde i karburatoren.

• #6   17. okt 2015 Strammede choker kablet med 3-4mm og nu starter den fint uden at den hopper og danser.
    Chokerhåndtaget er igen blevet "hårdt" og hive i, og den kan holde den ved 2000 omdr. smiley
    Den tog lige et par sekunder om at starte, men den har heller ikke rigtig kørt i hele den her uge.

Må håbe at problemet er løst, men smider alligevel et dæksel, rotor, tændrør og tændkabler på.

Jeg må lade være med at male fanden på væggen næste gang der opstår problemer lol

• #7   17. okt 2015 Fedest! Det er jo dejligt når det blot er noget simpelt der skal til smiley Gamle karburatorer kan virkelig være årsag til mange grå hår ellers. Nye tændingsdele er sikkert en god investering her inden vinterkulden sætter ind, ja.

• #8   17. okt 2015 Det er jo en Weber der sidder der på, så forventer minimal bøvl med den smiley

Kommentér på:
Choker skyld i lorte koldstart?

Annonce