Choker skyld i lorte koldstart? {{forumTopicSubject}}
Er kommet et skridt tættere på hvorfor min golfen nogle gange starter af helvede til når den er kold.
For 2 minutter siden startede jeg den, og jeg fandt ud af at hvis jeg holder den i gang med speederen ved en 2000 omdr, så er der ingen ting, men hvis jeg slipper speederen lidt og hiver chokeren ud, så begynder motoren at hoppe, danse og hakke i det som om den drukner.
Efter 1-2 minutter ved en 2000 omdr, så kan jeg godt slippe speederen og lade den manuelle choker holde motoren igang ved en 1500 omdr.
Det giver ikke rigtig noget mening i mit hoved, da chokeren bare hiver speederen længere ind ad i det jeg hiver chokeren ud?
EDIT: Nu hvor jeg tænker over det, så føles chokeren anderledes at hive i, som om den ikke trækker langt nok i speeder kablet.
Det kunne nemt være derfor at den dør pga for lidt benzin????
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
Hvad sker der hvis du starter den på fuld choker, og så skubber chokeren forsigtigt tilbage igen? For din beskrivelse lyder rigtig meget som en motor der bliver kvalt af for meget choker. - Samme der sker på biler med automatisk choker hvor pulldown vakuumdåsen er død, sådan en burde din bil dog ikke have hvis den er med manuel choker.
Alternativt kan dit chokerkabel være justeret forkert. Men jeg vil mene at man burde kunne finde en indstilling hvor motoren kan holde sig i live, selvom kablet er en smule ude af justering.
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
Men choker håndtaget føles anderledes (blød eller hvordan man siger det) at hive i end før den begyndte at te sig underligt. Tvivler på at chokeren giver den nok gas, da den ikke kan tager over 2000 RPM med choker mere, hvorimod at den sagtens kunne før.
Ser på choker kablet imorgen, da jeg er 100% sikker på at det er der den er gal.
maj 2007
Det er nok klogt at tjekke kablet, og se om spjældet lukkes og åbnes fuldt ved betjening fra kabinen, ja. Men problemet kan nu også sagtens skyldes tændingsproblemer eller andre problemer inde i karburatoren.
dec 2012
Chokerhåndtaget er igen blevet "hårdt" og hive i, og den kan holde den ved 2000 omdr.
Den tog lige et par sekunder om at starte, men den har heller ikke rigtig kørt i hele den her uge.
Må håbe at problemet er løst, men smider alligevel et dæksel, rotor, tændrør og tændkabler på.
Jeg må lade være med at male fanden på væggen næste gang der opstår problemer lol
maj 2007
dec 2012
Choker skyld i lorte koldstart?