{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

BMWF31
BMWF31
Tilmeldt:
22. jul 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Kodning af ny BMW {{forumTopicSubject}}

Vil kodning af en BMW påvirke garantien på bilen ?

Jeg tænker på kodning, som fjerner tjek af pærer ved start og under kørsel, ifb. med installering af LED pærer i normal halogen forlyger (blinklys).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kodning af ny BMW
  • #1   20. okt 2015
    Du kan også bare smide en canbus modstand i, så det fungerer som det skal.


  • BMWF31
    BMWF31 Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #3   20. okt 2015 Peter R, tak for svar,

    Har hørt, at BMW er ret hysteriske omkring nogen former for indgriben i original delene ifb. med opretholdelse af garanti.

    Det ville i hvertald ikke være OK, at komme til service med disse monteret. Man kan selvfølgelig afmonere det inden service, men hvis man akut skal på værksted, er det ikke sikkert, at man får mulighed for at afmontere.

    Man kan købe LED pærer, som ikke giver canbus fejl, det er mere den periodiske blinken, som LED pæren vil vise, når systemet tjekker for pærefejl. Det kan man fjerne med en kodning, hvor man sætter pærekontrol tjekket på "OFF". Der er mange steder på nettet, folk koder deres bil og så er der ingen problemer.

    Sagen er bare, om en sådan kodning påvirker garantien på bilen. Jeg kan jo selvfølgelig bare ringe og spørge BMW, men jeg tænker, at deres svar pr. automatik bare bliver, at det må man ikke.


Kommentér på:
Kodning af ny BMW

Annonce