12.909 visninger
|
Oprettet:
Toyota D4D taber pusten. DUSØR til Den der finder fejlen {{forumTopicSubject}}
Hej BG. Min far har en toyota combi van. Med en D4d motor i. Og han har døjet med den længe. Krafterne kommer og går hele tiden. Det er som om at den mister turbotrykket. Det kommer ikke ved et bestemt omdrejnings tal. det er helt tilfældigt, Den lyder rigtig fin i motoren.
Der har været et par mekaniker på den. Og har fået skiftet en masse. Feks Gasspjæld og filtere osv. Og de siger turboen ikke fejler noget.
nogen dage er det ikke så slemt som andre.
Han har udlovet en dusør på 1000kr til den der kommer med løsningen.
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 820
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Den må komme med en fejlkode.
Ret sjovt når en diesel ikke har gasspjæld.
Det lyder som VNT delen i turboen hænger. Klassiker.
Men det kan også være en sensor der laver ballade.
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 401 Svar: 4.990
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
Og motorlampen lyste ikke. Det viste sig at være en defekt tryksensor.
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
Måske sådan noget?
jan 2012
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 78
Så kom fejlen igen også var det en slange til turboen som den var galt med, den blev sat på og så var den kørende igen
jul 2010
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 10 Svar: 110
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
jul 2010
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 10 Svar: 110
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
jul 2010
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 10 Svar: 110
Men du har et ret i at dieselbiler for hen kørte på luftoverskud, men som med alting, så er der også sket en udvikling på dette område
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
De ligner hinanden men et gasspjæld ændres når du trykker på speederen på en benzin bil da det er luftmængen der får omdr til at stige, det er det nu altså engang ikke på en diesel og det har det aldrig været.
feb 2004
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 4 Emner: 179 Svar: 586
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Kan være magnet ventilen til styring af vnt, der sidder et lille filter oven på magnetventilen og den kan man nemt komme til at knække af, og derved har fugt adgang til den og den vil med tiden sidde fast
Du har ingen fejlkode på den vel? F.eks overboost? Den vil selvfølgelig kun komme hvis den konmer til at hænge i åben tilstand så den bare lader der ud af, mener det er over 1.23 bar
jul 2010
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 10 Svar: 110
så vil mene at det er dig der forveksler dem
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
En diesel er det styret i mængden af indsprøjtet brændstof og lukke spjældet sidder til at egr og til start og er somregl fuld åbent og reguleres at efter hvor meget egr du køre med.. En diesel har aldrig kørt med gasspjæd, selvom de ligner hinanden må du ikke sammenligne dem
jul 2010
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 10 Svar: 110
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
jul 2010
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 10 Svar: 110
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Kan ikke forstå du ikke har hørt det før hvis du har en uddannelse som mekaniker, altså jeg lærte det på min grundforløb for mere end 11 år siden
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Vi kalder det et stopspjæld her i biksen.
De bliver kaldt gasspjæld, drosselklappe, lukkespjæld, osv.
Fact er dog at det ikke er et gasspjæld.
Heller ikke på Mercedes.
Spjældet bruges på nogle til at styre luften ifm EGR ventilen.
Eller ved 16V maskiner med flaps i indsugningen.
Og så bruges det som stopspjæld.
Når motoren stoppes lukker spjældet og skaber vacuum i indsugningen så motoren stoppes blødere.
Der er en grund til at en diesel kører med vacuumpumpe til feks. bremseforstærker.
Netop fordi at den ikke skaber vacuum i indsugningen da den jo ikke har et gasspjæld.
Så uanset fancy udvikling osv så har en diesel ikke et gasspjæld.
Heller ikke Mercedes.
Omdr./kræfter styres udelukkende af dyserne.
aug 2005
Følger: 66 Følgere: 63 Biler: 8 Emner: 31 Svar: 52
feb 2004
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 4 Emner: 179 Svar: 586
apr 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 19 Svar: 38
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
mar 2004
Følger: 1 Svar: 28
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 287
aug 2005
Følger: 66 Følgere: 63 Biler: 8 Emner: 31 Svar: 52
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
jun 2005
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 9 Emner: 8 Svar: 39
Men der plejer at ligge en fejlkoder på dem, og du kan tjekke dem ved at måle modstanden i dem (med stikket afmonteret), men jeg kan ikke huske hvad data er, men oftes er de helt afbrudt. Når du bestiller nye ved Toyota, spørger de sikkert om hvilke farver stikkene har, da der er flere typer.
aug 2005
Følger: 66 Følgere: 63 Biler: 8 Emner: 31 Svar: 52
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
aug 2005
Følger: 66 Følgere: 63 Biler: 8 Emner: 31 Svar: 52
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
okt 2016
Følger: 1 Svar: 1
Hvad kan skyldes problemet ????
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 121 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 309
feb 2010
Følger: 46 Følgere: 43 Biler: 7 Emner: 5 Svar: 38
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Det står altid helt åbent og bruges som stopspjæld.
feb 2010
Følger: 46 Følgere: 43 Biler: 7 Emner: 5 Svar: 38
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Toyota D4D taber pusten. DUSØR til Den der finder fejlen