{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Nye facelifted Mercedes A-Klasse {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Jeg har bestilt en Mercedes A180d til leasing fra Februar men er kommet i tvivl om hvor vidt jeg hellere vil have en A200 Benziner. Sagen er dog den, at der ikke er nogen A200 til salg andre steder end i Kbh (jeg bor i Aarhus) og kan derfor ikke prøve bilen med denne motor.
Jeg har derfor prøvet en B200 i stedet for, da denne har samme motor. Jeg oplevede dog i denne bil at der var varierende modstand i speederen således at modstanden er lav indtil 50% af fuld gas og derefter er det som om at der ligger en trykfjeder bag speederen og giver ekstra modstand det sidste stykke.

Sælgeren hos hos Ejnar Hessel ville ikke garantere at bilerne var ens på dette punkt, men påpegede gentagende gange at motorerne var ens.

Jeg håber derfor at der sidder en med kendskab til dette der ude? Det er lidt et long shot, men kunne jo være at en af jer havde bilen, eller kendte til denne lille detalje?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye facelifted Mercedes A-Klasse
  • #1   18. nov 2015 Hej Henrik, var det med automat gear? Tænker om det kan være kickdown funktionen du har oplevet? smiley

• #2   18. nov 2015 Hej Jacob.
    Det var med manual gear. Så det er desværre ikke det .

• #3   18. nov 2015 Det er ihvertfald en fin beslutning at opgradere til benzin motoren. Den diesel er leveret af renault, og ikke at det er dårligt - bare en flad fornemmelse at betale for mercedes og få noget fransk.

• #4   18. nov 2015 Lige præcis dét, har jeg også selv gået og joket med. Men Renault eller ej, så er det altså en velbalanceret motor som spiller godt.
    Men ja, den nye A-klasse føles meget sporty når man sætter sig ind i den og det ville klæde den med en benzinmotor. Da jeg prøvede B200'ern, så var dette speeder fænomen som jeg spørger til, med til at ædelægge glæden ved en motor som ellers kørte godt...

• #5   18. nov 2015 Ellers skal du bare lease en bmw 1 serie i stedet - der får du bedre speeder respons samt baghjulstræk og "indehavers motor garanti"

• #6   18. nov 2015 Beklager. Men 1-serien koster 6000 om måneden at lease for et år, til sammenligning koster mercedesen 3600 med Business pakken, fart-pilot, navigation og speciallak. Da jeg gerne vil have ny bil hvert år, så bliver BMW'en ikke et alternativ smiley Men baghjulstrækket er tiltalende smiley Tror også at den næste bliver en C-klasse..

• #7   18. nov 2015 Den "speeder" har den nye vito også, og den er jeg pænt træt af.

Ring dog til sælgeren i Kbh og spørg ham.

• #8   18. nov 2015 Mente at a - klassen var i samme niveau for tilsvarende motorer samt udstyr. Men kender ikke leasing priserne

• #9   18. nov 2015 Sebastian; Det er naturligvis heller ikke til at vide at forskellen er så stor hvis man ikke selv har interesse for at lease, men det er desværre prisen smiley Men komforten er nu stadig bedst i Mercedes'en smiley

Thomas; Det kan godt være at det er der jeg ender. Sælgeren jeg snakkede med i Aarhus virkede bare ikke til at have kendskab til denne "Speeder" på trods af at han har kørt alle bilerne (Hans udsagn). Men det er da forsøget værd at ringe til dem.

• #10   18. nov 2015 Thomas; Kører du dagligt i en ViTo? Vil gerne høre dig efter om du har kunnet vænne dig til speederen eller om den forbliver en irritation?

Kommentér på:
Nye facelifted Mercedes A-Klasse

Annonce