3.619 visninger
|
Oprettet:
VW fox 2006 - vinduesvisker virker ikke {{forumTopicSubject}}
hej. jeg har i dette frostvejr måtte erkende at mine viskerere ikke kunne holde til det og jeg ved endnu ikke om det er sikringen eller motoren der er røget.
jeg er også så heldig at da jeg købte bilen(brugt) fulgte manualen ikke med, så jeg kan ikke tjekke hvilken sikring jeg skal tjekke/udskifte og nu sidder der jo ret mange af dem
er der nogle af jer herinde der evt. kan være behjælplige med enten hvilken sikring der skal skiftes, eller endnu bedre et billede fra manualen over sikringsboksen
på forhånd tak.
Følger: 4 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 213 Svar: 5.718
nov 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.687
Ser ud til at være nr 1 sikring
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.138
Men i bund og grund, så er dine viskere nok bare gået fast. Det er et kendt VW problem, fordi akseltætningeren er noget juks
Det vil sige de slår fra på den indbyggede termosikring, som sidder i selve viskermotoren.
......... Men i korte træk, så får man dem normalt til at køre igen ved at spraye rustopløser( ikke WD40 ) ind hvor viskerarm-akslen drejer i tætningen ( O-ring ) , og så lige vente en halv time. Det er en fordel, hvis der lige står en udenfor bilen når de skal igang, til lige at hjælpe på vej inden termosikringen slår fra igen.
Når først de er igang, så kører det i flere måneder inden man behøver at smøre igen.
VW fox 2006 - vinduesvisker virker ikke