Opel Zafira går ud {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en Opel Zafira 1,8 benzin fra 1999. Motoren er begyndt at gå ud når den går i tomgang. Ikke ret ofte, men en gang i mellem. Når jeg fx. holder for rødt går den længere ned i omdrejninger end den plejer - og kører lidt op og ned inden den finder sir niveau.
Ud over det har jeg et par gange oplevet når jeg starter bilen om morgenen og det er frost, at motoren går meget ujævnt. Måske går den kun på 3 cylindere - kan det passe, og kan det have en sammenhæng med det at den går ud? De gange den går ud er motoren dog varm...
Jeg har fået en fejlkode ud der hedder "insp", men så vidt jeg ved betyder det bare "inspection" og det kan vel dække over hvad som helst
Nogen gode bud på hvad der kan være galt her, og hvad der skal til for at få det fixet?
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 34 Biler: 20 Emner: 205 Svar: 4.215
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 18
Tak for svar, det lyder som du har styr på hvad der skal til for at fikse det. Jeg er ikke selv den store mekaniker, men skruer da lidt selv, når jeg ved hvad jeg skal gøre.
Hvordan renser man gasspjæld og tomgangs regulator? Er det noget for en gør-det-selv-mand eller skal der fagfolk til?
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
eller love data.
for,og de hvor der er galt
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 73 Svar: 2.062
De fejler meget ofte på Opel.
Opel Zafira går ud