{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.883 visninger | Oprettet:

Opel Zafira går ud {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Opel Zafira 1,8 benzin fra 1999. Motoren er begyndt at gå ud når den går i tomgang. Ikke ret ofte, men en gang i mellem. Når jeg fx. holder for rødt går den længere ned i omdrejninger end den plejer - og kører lidt op og ned inden den finder sir niveau.

Ud over det har jeg et par gange oplevet når jeg starter bilen om morgenen og det er frost, at motoren går meget ujævnt. Måske går den kun på 3 cylindere - kan det passe, og kan det have en sammenhæng med det at den går ud? De gange den går ud er motoren dog varm...

Jeg har fået en fejlkode ud der hedder "insp", men så vidt jeg ved betyder det bare "inspection" og det kan vel dække over hvad som helst smiley

Nogen gode bud på hvad der kan være galt her, og hvad der skal til for at få det fixet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Zafira går ud
  • #1   27. nov 2015 Dit gasspjæld og eller tomgangs regulator er sodet til, pga din Egr, ret normalt på ældre Opel modeller. Rens begge og se om det ikke spiller igen, evt er regulator færdig men rens først eller udlæs fejlkoder. Evt blænd Egr ventil af, så slipper du for de problemer

• #2   27. nov 2015 Hej Peter P.

Tak for svar, det lyder som du har styr på hvad der skal til for at fikse det. Jeg er ikke selv den store mekaniker, men skruer da lidt selv, når jeg ved hvad jeg skal gøre.

Hvordan renser man gasspjæld og tomgangs regulator? Er det noget for en gør-det-selv-mand eller skal der fagfolk til?

• #3   28. nov 2015 få udlæst fejlkode
    eller love data.

for,og de hvor der er galt

• #4   28. nov 2015 Luftmængdemåler eller lambdasonde.
    De fejler meget ofte på Opel.

Kommentér på:
Opel Zafira går ud

Annonce