alfa romeo 159 2.4 jtdm ti bundtræksproblemer {{forumTopicSubject}}
Hej@bilgalleri,
Er for nyligt blevet ejer af en super lækker 159'er, men er stødt på et problem....
dagen efter jeg fik bilen, koldstartede jeg bilen (ejeren før sørgede altid for den var varm når jeg prøvede den) og de første 10 sekunder hopper bilen i motorgangen som gik den på 4 cylindre. Så snart den er varm går bilen perfekt og jævnt og med fint bundtræk. Sådan fortsætter det i et par uger, men da det kun er i start fasen, beslutter jeg at få skiftet gløderørene da mange mener det nok er dem der driller. Det hjælper dog intet.
Den sidste uges tid, begynder den at halte meget når den skal trække i bunden. vi snakker her omdrejninger omkring 1000 - 1500. den hakker så det kan mærkes i hele bilen og vi prøver så at skifte brændstof filteret, da brormand mener det kunne være grunden. Det hjælper intet...Jeg skal så ud på en lang tur og kører godt 250 km, hvor jeg på de sidste 40 km pludseligt oplever at bilen stort set ikke kan trække i omdrejninger under 2000 omdrejninger, bilen hakker og kører som om den halter på den ene cylinder. Omdrejninger over 2000 går den lidt bedre, men stadig ikke optimalt. Jeg når hjem og når jeg holder i tomgang står bilen og går op og ned i omdrejninger og går ujævnt.
Der er ingen fejlmeddelelser eller noget udover gløderør meddelse da jeg skal have det ene gløderør trukket op da det sidder fast i topstykke og ikke er sat til. turbotryk osv ligger som det plejer. er det mine dyser den er gal med måske?
håber ikke det er noget alvorligt, for er sku træt af at min nye bil står stille allerede. håber i kan hjælpe, tak på forhånd.
mar 2003
Følger: 62 Følgere: 64 Biler: 11 Emner: 41 Svar: 388
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Svar: 912
aug 2005
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 1.193
apr 2010
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 60
Har nu skiftet, alt i motor stort set, men så ryger den spritnye kobling plus udrykkerleje efter få km. Så bliver nok sidste gang jeg køber diesel og alfa romeo
aug 2005
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 1.193
apr 2010
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 60
alfa romeo 159 2.4 jtdm ti bundtræksproblemer