{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.771 visninger | Oprettet:

alfa romeo 159 2.4 jtdm ti bundtræksproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej@bilgalleri,

Er for nyligt blevet ejer af en super lækker 159'er, men er stødt på et problem....

dagen efter jeg fik bilen, koldstartede jeg bilen (ejeren før sørgede altid for den var varm når jeg prøvede den) og de første 10 sekunder hopper bilen i motorgangen som gik den på 4 cylindre. Så snart den er varm går bilen perfekt og jævnt og med fint bundtræk. Sådan fortsætter det i et par uger, men da det kun er i start fasen, beslutter jeg at få skiftet gløderørene da mange mener det nok er dem der driller. Det hjælper dog intet.
Den sidste uges tid, begynder den at halte meget når den skal trække i bunden. vi snakker her omdrejninger omkring 1000 - 1500. den hakker så det kan mærkes i hele bilen og vi prøver så at skifte brændstof filteret, da brormand mener det kunne være grunden. Det hjælper intet...Jeg skal så ud på en lang tur og kører godt 250 km, hvor jeg på de sidste 40 km pludseligt oplever at bilen stort set ikke kan trække i omdrejninger under 2000 omdrejninger, bilen hakker og kører som om den halter på den ene cylinder. Omdrejninger over 2000 går den lidt bedre, men stadig ikke optimalt. Jeg når hjem og når jeg holder i tomgang står bilen og går op og ned i omdrejninger og går ujævnt.

Der er ingen fejlmeddelelser eller noget udover gløderør meddelse da jeg skal have det ene gløderør trukket op da det sidder fast i topstykke og ikke er sat til. turbotryk osv ligger som det plejer. er det mine dyser den er gal med måske?

håber ikke det er noget alvorligt, for er sku træt af at min nye bil står stille allerede. håber i kan hjælpe, tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alfa romeo 159 2.4 jtdm ti bundtræksproblemer
  • #1   3. dec 2015 Hej... Er ingen haj i mekanik, men har fået god hjælp på alfaclub.dk... ??

• #2   3. dec 2015 Der er problemer med støtte boltene til udstødnings manifolden der knækker og kan give det problem der. Ellers er der egr ventil som har smidt sod i indsugningen også køre de også trængt.

• #3   17. jun 2016 Fandt du nogensinde problemet?

• #4   17. jun 2016 ja smiley var fordi gløderøret var gået løst i blokken, så den smed luft op derigennem. fik det senere revet op, men pikhovedet der gjorde det sagde at alle stumper var væk. Det var de ikke så spidsen af gløderøret dansede en lille vals med min ventiler og bøjede dem, efterfølgende forlader det dansegulvet (stemplet) og vælter ud i turboen som derefter smadrer og læggger sig i mit partikelfilter.
    Har nu skiftet, alt i motor stort set, men så ryger den spritnye kobling plus udrykkerleje efter få km. Så bliver nok sidste gang jeg køber diesel og alfa romeo smiley selvom det nu stadig er et lækkert svin. bare ikke så sjovt når den aldrig kører smiley så super kedelig historie, som ender med en bil til salg.

• #5   18. jun 2016 Og det værste er at det lyder ikke som om det bilen men nærmere en dum mekaniker der har ødelagt det for dig smiley

• #6   18. jun 2016 det første ja smiley blev sku en dyr omgang...

Kommentér på:
alfa romeo 159 2.4 jtdm ti bundtræksproblemer

Annonce