Dysefejl igen? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg fik i april byttet 1 dyse, dyserør og pakning på min Ford Fiesta 1,4 tdi 08 model.
Den havde der før kørt en periode med pakningen som var læk, hvilket gav en varm diesel lugt i og udenfor bilen. Det var også tydelig at høre lyden af noget som undslap et højt tryk, "Tuff Tuff" agtig lyd. Efter byttet har alt været fint.
Den dyse som kom i var en refurbished.
For 2-3 uger siden kom lugten desværre igen og jeg kan svagt høre den samme lyd igen
Hvad er chancen for at det er en pakning på en af de andre dyser som nu er i stykker? Eller er det mere sandsynligt at det er den som kom i, i april som laver problemer?
I så fald er det en reklamations fejl hos værkstedet. Men de kan jo bare lyve og sige at det er bed cylinder 3 der er problemer og ikke cylinder 4 som sidst. Jeg har jo ikke jordens chance for at vide om det er rigtigt.. Dermed slipper de jo at lave arbejdet om gratis.
Tror i det er en anden eller samme dyse der er problemet ??
feb 2004
Følger: 55 Følgere: 55 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 141
jun 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
jun 2014
Vil de kunne skifte de tre resterende nu og så er alt fint? Hvor lang tid tager det evt ??
Jeg ville kontakte samme værksted, for at få et tilbud på reparationen. Og så kontakte et andet værksted få et tilbud på samme reparation.
Som udgangspunkt er det en psa motor der er i din bil, den motor har det lokale peugeot eller citroen værksted ret så meget styr på...
Der er 3 forskellige andre dyser der skal pakkes om, så kører det igen.
jun 2014
Jeg bor i Norge, så en mærkeforhandler er jo endnu mere grotesk i pris end hos et kæde værksted fx..
At det ville have været god skik at tilbyde, at pakke de resterende dyser om er en anden side af sagen. Du kan jo kontakte værkstedet og forklare dem det hele fra din side, og se hvad der sker ved det.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Vil kun have lavet det der er i stykker
og har værkstedet vurderet
at de andre dyse ikke fejler noget
så gør de ik mere ved det
havde de mistanke om noget,
havde de nok sagdt noget,
så havde de kunne fjerne,lidt flere penge, ved og lave alle 4 dyser.
når de nu var i gang.
og kunden kunne spare lidt,
igen fordi de var i gang med det.
er selv i lære som personvogns mekaniker
og er i skole praktik
så vi lave billiger reparationer end på værkstedet,
da vi ikke må fjerne penge,på det
og stadig komme mange og vil spare mere
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Der er jo på så mange andre områder hvor de oplyser folk om at det er bedst at lave det og det, i samme ombæring.
Bla. ved koblinger og tandremme. osv. og der er der jo heller ikke skrevet nogle faste regler, men at det tit bygger på erfaringer og kutymer. osv.
jun 2014
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Dysefejl igen?