{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.625 visninger | Oprettet:

Henrik S
Henrik S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Dysefejl igen? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg fik i april byttet 1 dyse, dyserør og pakning på min Ford Fiesta 1,4 tdi 08 model.
Den havde der før kørt en periode med pakningen som var læk, hvilket gav en varm diesel lugt i og udenfor bilen. Det var også tydelig at høre lyden af noget som undslap et højt tryk, "Tuff Tuff" agtig lyd. Efter byttet har alt været fint.

Den dyse som kom i var en refurbished.

For 2-3 uger siden kom lugten desværre igen og jeg kan svagt høre den samme lyd igen smiley

Hvad er chancen for at det er en pakning på en af de andre dyser som nu er i stykker? Eller er det mere sandsynligt at det er den som kom i, i april som laver problemer?

I så fald er det en reklamations fejl hos værkstedet. Men de kan jo bare lyve og sige at det er bed cylinder 3 der er problemer og ikke cylinder 4 som sidst. Jeg har jo ikke jordens chance for at vide om det er rigtigt.. Dermed slipper de jo at lave arbejdet om gratis.

Tror i det er en anden eller samme dyse der er problemet ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dysefejl igen?
  • #1   7. dec 2015 Tror bare den skulle have haft 4 nye flammeskiver første gang. Det er helt sikkert en af dem der er galt med.

• Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jun 2014

#2   7. dec 2015 De måtte fræse ud så de kunne få den gamle dyse fri og "nye" i, og fortalte så at når de gjorde det ville det aldrig blive godt at fortsat bruge den gamle dyse. Jeg ved ikke om det er rigtigt. Har INGEN viden om biler smiley

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #3   7. dec 2015 Alle 4 skulle have været pakket om på samme tid. Chancen for at det er den samme dyse der er utæt er lille, specielt når en har været utæt og de resterende 3 ikke er pakket om. Det med at fræse i dysebrønden er en del af rengøringsprocessen i nogle dieselmotorer. Der skal jo være rent når man sætter noget nyt i, ellers har man ret så ringe forudsætninger for at det bliver gjort ordentligt.

• Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jun 2014

#4   7. dec 2015 Kan man brokke sig lidt over at de ikke har gjort dette på eget initiativ, når de havde muligheden? Altså om der fx er foreskrifter om at man skal gøre dette som en standard ting når man skifter en?

Vil de kunne skifte de tre resterende nu og så er alt fint? Hvor lang tid tager det evt ??

• DisConFlubberated

#5   7. dec 2015 Som udgangspunkt bør et værksted ikke gøre mere end du har bedt dem om. De kan foreslå at hvad der ellers skal laves, men gør ikke noget uden kundens accept.

Jeg ville kontakte samme værksted, for at få et tilbud på reparationen. Og så kontakte et andet værksted få et tilbud på samme reparation.

Som udgangspunkt er det en psa motor der er i din bil, den motor har det lokale peugeot eller citroen værksted ret så meget styr på... smiley

Der er 3 forskellige andre dyser der skal pakkes om, så kører det igen.

• Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jun 2014

#6   7. dec 2015 Nej, men tænker på om det havde været god faglig skik at foreslå at de pakkede de andre om? I såfald er det jo en mangelfuld reparation de har udført..

Jeg bor i Norge, så en mærkeforhandler er jo endnu mere grotesk i pris end hos et kæde værksted fx..

• DisConFlubberated

#7   7. dec 2015 Jeg aner ikke hvordan de gør forretning i norge, men en mangelfuld reparation bliver det aldrig her i landet. For fejlen blev jo fundet og rettet, at det samme opstår på en anden dyse er uheldigt for dig.

At det ville have været god skik at tilbyde, at pakke de resterende dyser om er en anden side af sagen. Du kan jo kontakte værkstedet og forklare dem det hele fra din side, og se hvad der sker ved det.

• #8   7. dec 2015 De fleste der køre på værksted
    Vil kun have lavet det der er i stykker

og har værkstedet vurderet
    at de andre dyse ikke fejler noget

så gør de ik mere ved det

havde de mistanke om noget,
    havde de nok sagdt noget,

så havde de kunne fjerne,lidt flere penge, ved og lave alle 4 dyser.
    når de nu var i gang.

og kunden kunne spare lidt,
    igen fordi de var i gang med det.

er selv i lære som personvogns mekaniker
    og er i skole praktik

så vi lave billiger reparationer end på værkstedet,
    da vi ikke må fjerne penge,på det

og stadig komme mange og vil spare mere

• #9   7. dec 2015 Jo de kunne have oplyst det til dig.

Der er jo på så mange andre områder hvor de oplyser folk om at det er bedst at lave det og det, i samme ombæring.

Bla. ved koblinger og tandremme. osv. og der er der jo heller ikke skrevet nogle faste regler, men at det tit bygger på erfaringer og kutymer. osv.

• Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jun 2014

#10   7. dec 2015 Tak for indspil, til de af jer som har svaret. Vil nok forsøge at presse dem så langt jeg kan, ift at få reparationen billigere pga de har udeladt at gøre det dengang. Hvor lang tid bør de bruge på hele processen, at løsne og sætte 3 nye skiver og lukke motoren igen? Fik en pris af er andet værksted idag som tilsiger de bruger 3-3,5 time på det.

• #11   7. dec 2015 Nu er det ikke noget nyt at en 1.4 hdi (1.4 tdci) bliver utæt i en flammeskive. Og de gange jeg har lavet det, har jeg altid skiftet alle 4. Syntes det er lidt dårlig stil at de slet ikke har nævnt det for dig. Måske fordi du fremstår som en der ikke vil bruge penge på din bil. F.eks ved altid at få ting på tilbud og presse prisen, ved at have tilbud klar fra andre værksteder. Så kan man nogengange komme til at fremstå som en der kun vil have lavet det mest nødvendige. 3-3.5 timer er fair nok. Men er det ikke bare at lade værkstedet lave det? det tager vel den tid den det tager, eller er du bange for at de står og piller næse og sidder på lokum mens de laver din bil? Og du så kan undgå det ved at få en fast pris?

Kommentér på:
Dysefejl igen?

Annonce