{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.692 visninger | Oprettet:

Ford ka motorlampe {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge hoveder smiley

Jeg har en ford ka fra 2010 med 1,2 benzin motor og kæmper en del med den i øjeblikket.
Den lyser (blinker) i motorlampen en orange trekant og start-stop lampen (3 stk) når jeg kører på motorvej eller generelt ved høje omdrejninger i længere tid. (3000-4000).
Med en tester fra mekanikeren, hedder fejlen "misfire on cylinder 2 and 3."

Den har lige fået lavet service med tandrem og kilerem, men den mekanikker jeg bruger, var meget omhyggelig. - Så tror ikke det er det.

Derudover kører den også meget fint og går fint i omdrejninger uden mislyde osv.

Har derudover skiftet: tændrør, tændkabler og tændspole for at afhjælpe problemet. Men uden held. Så ville være fedt hvis I kunne hjælpe.

På forhånd tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford ka motorlampe
  • #1   9. dec 2015 Han har sat tandremmen et hak forkert smiley

  • #2   9. dec 2015 Stil den på mærker og kontroller det smiley

  • #3   9. dec 2015 ja det er også det jeg holder til:D

  • Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 101
    #5   9. dec 2015 afprøv bankesensoren

  • #6   9. dec 2015 Har en tidligere kollega som har arbejdet som Ford mekaniker over 20 år og han nævnte lige netop denne problem for ca en måned siden til mig. Den meldte samme fejl den de havde lavet og de skiftede næsten alt hvad der havde med tænding at gøre indtil de fik at vide at når nederste remskive havde været afmonteret uanset om det er med tandremsskift eller andet rep skal motoren køre en "reset/nulstillingsprocedure" ved hjælp af en tester... Håber det er hjælp til dig

  • #7   9. dec 2015 tydeligt som andre skriver så er tandremmen ude af tur,

  • Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #9   24. aug 2017 Hej Jeg har samme problem med min Ford Ka 1,2 årgang 2011.
    Er der nogen der har løst problemet, så hører jeg meget gerne.
    Til info har min bil også lige fået skiftet tandrem på værksted og ca 15km efter starten dem med at lyse i de 3 lamper og motorkraften forsvinder
    Vh Lars


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #10   18. okt 2017 100% sikker på at der skal køres en nulstillingsprocedure via tester, jeg ved at Bosch tester kan gøre det og at det lyder vanvittigt når programmet køres igennem.
    Motoren køre op i begrænseren flere gange og i tomgang står bilen og hakker og sprutter, men derefter er det hele ok igen.


  • Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #11   18. okt 2017 Hej Jakob
    Tak for dit indlæg, jeg forhører mig lige ved værkstedet om de har gjort det smiley


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #12   18. okt 2017 Det var så lidt Lars

  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #13   17. sep 2018 Er det bekræftet at det var en nulstillingsprocedure der er løsningen?

  • Dan m
    Dan m Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Svar: 2
    #14   14. nov 2018 Hej er der fundet en løsning på problemet med ford ka og motor fejl mvh Dan

  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #15   22. nov 2018 Ikke endnu... mekanikeren siger at det er tændspole, og efter udskiftning virker bilen fint.

  • Sammy M
    Sammy M Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #16   20. jun 2020 Hej
    fandt du ud af hvad fejlen var? Oplever det samme med en Ford ka fra 2010 som lige er blevet hentet også efter motorvejskørsel er motorlampen begyndt og lyse....


  • Ali H
    Ali H Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #17   12. aug 2020 Ford ka 1.3 diesel 09 årgang.
    Samme fejl her når jeg gir den gas eller køre over tre tusind omdrejninger lyser motorlampen hvad problemet ?


  • #18   14. aug 2020 jeg kende godt fejl den 1,2 efter tandrem skift. han har glemt at indlæring af foniske hjul altså knast hjul.

  • Ingrid S
    Ingrid S Tilmeldt:
    dec 2020

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #19   6. dec 2020 Pudsigt. Har lige været i Fredericia for at prøve en Ford Ka og DET lyste alle tre lamper også.
    Forhandleren vidste ikke hvad der var galt. De havde endda haft en tester på. Men tror ikke noget er blevet nulstillet.
    Prisen var sat ned men jeg turde ikke købe den pga lamperne.
    Hvad tror I andre?
    Mvh Ingrid Skov


  • #20   6. dec 2020 det kan hver pga mange ting det mange fejl koder.

Kommentér på:
Ford ka motorlampe

Annonce