{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.144 visninger | Oprettet:

HJÆÆÆLP lorte peugeot har problem med at starte {{forumTopicSubject}}

min elendige franske bil er syg ....igen ....

Kom kørende i dag ved køge da den pludselig giver nogle hug og hakker lidt i det jeg svinger så rundt om hjørnet og så går den ud

Jeg kan starte den men den dør igen efter måske 5-6 sek i tomgang

Der er olie køler vand og diesel på

pumper jeg den diesel bold der er i motorrummet kan den være tændt et par sekunder længere før den slukker

Der er INGEN lamper som tænder

når den startes kan jeg fint nok give gas og den tager omdrejningerne som den skal men kun i få sekunder så slukker motoren som om man næsten bare drejede nøglen


Alle ideer til at få problemet løst modtages undtagen alle dem med " send dem til en mekaniker" de skal lige med sende deres bank oplysninger så jeg ved hvor regningen skal trækkes smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆÆÆLP lorte peugeot har problem med at starte
  • #1   15. dec 2015 udelukkelsesmetoden...
    Af med luftfilteret, hvis den stadig går ud efter et par sekunder, fjerner du bare noget mere fra motorrummet... smiley

    smiley


  • #3   15. dec 2015 Et sted at starte kunne være at skifte dieselfilteret.

  • #4   15. dec 2015 En ting der ville hjælpe var at fortælle hvilken motor og årgang smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #5   15. dec 2015 luftfilter, brændstoffilter, brændstofpumpe, udluftning tank

  • #6   15. dec 2015 Krumtapssensor eller knastsensor.

  • #7   15. dec 2015 Det er en 1,4 HDi undrer mig over det kom som et lyn fra en klar himmel der har været lidt larm fra kilremmens hjul men ved ikke om det er det som har sat sig så det kvæler motoren ved at blokke kilremmen ?

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #8   15. dec 2015 tag luftfilter kassen af så ligger brændstofslangerne lige nedenuder. det er næsten med garanti dem der er gnavet lidt over så den suger luft med ind

  • #9   16. dec 2015 #6
    Ja der er mange ting vi kan udelukke.


  • #10   16. dec 2015 Mål på batteriet
    Min havde det med at gå ud i ny og næ det var mit batteri der var faldet sammen skiftede batteri i forgårs og siden har den ikke gjort noget.

    Du bør o er veje at købe en autocom tester til 600kr på eBay så du selv kan fejlsøge

    Ellers så er Allerød auto ved krydset rådhusvej/gammel lyngevej kanont dygtige og billige. Måtte selv smide 3600kr for jomplettandremsskift med dele og nyt olie med filter. Så deres priser er gode og PSA er deres speciale


  • #11   16. dec 2015 Smed selv langt mindre for tandremskift og batteriet er nyt den starter også fint nok op den slukker bare igen selv

  • #12   16. dec 2015 Min er en 2liter HDi med RHS motor Og 3600kr med rem. Vandpumpe. Remstramere osv inklusiv kvittering er ret billigt.

    Men det sikkert en føler fejl eller læs forbindelse i tændingen
    Var du mange nøgler siden de i bilnøglen?
    Krumtaps/knast føler eller. Ventilen til højtrykspumpen kan drille.
    Eller noget så simpelt som dårlig stel.

    Go jagt


  • #13   16. dec 2015 Tror jeg starter med at købe en tester smiley har set nogle der kan bruges med min smartphone

  • #14   16. dec 2015 Det tyder på det er noget med brændstof og gøre. De har problemer med brændstof returventil i højtrykspumpen. Men køre den til en mekaniker og få udlæst fejl Samt en udlæsning af hvordan parameterne er. De plejer ikke og melde fejl på ventilen. Men man kan se det ud fra parameterne om det er den

  • #15   16. dec 2015 Den er ikke utæt for diesel for fremløb og returslangerne kan godt være gnavet over smiley

  • #16   16. dec 2015 Et tilstoppet brændstoffilter måske??

  • #17   16. dec 2015 Det er da genialt at foreslå jeg kører den til en mekaniker smiley den lille detalje at den SLUKKER EFTER 10 SEKUNDER betyder da intet man kan sagtens køre med en slukket bil -.- *facepalm*

  • #18   16. dec 2015 kurik m der er da noget der hedder autohjælp falck osv osv

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #19   16. dec 2015 de har da ikke problemer med returventilen i højtrykspumpen. har du fået tjekke de brændstofslager under luftfilterkassn?

  • #20   16. dec 2015 Mick ja har tapet dem for en sikkerhedsskyld det der undre mig er den starter normalt som altid men slukker bare efter 10 sek den tager også gas som den skal i de 10 sekunder og så slukker den bare så batteri lampen tænder helt som hvis man slap kobling med bremsen i bund inden det skete var der nogle klapre lyde fra motoren men gik ud fra det er kilrem så det skulle jo næppe have en betydning her

  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    nov 2008

    Svar: 99
    #21   16. dec 2015 Skulle du ikke bare lade den stakkels lille bil dø en stille død?

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #22   16. dec 2015 den er ikke svær at starte mere?

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #23   16. dec 2015 kan du starte den lige efter den er gået ud uden problemer?

  • #24   16. dec 2015 Jep den starter uden problem hver gang den slukker bare efter 10 sekunder og kan se i den klare diesel slange at der er en smule luft i når jeg pumper på pumpebolden men bolden virker fint hård og fast og der er ikke nogen synlige læk

  • #25   16. dec 2015 Fik at vide den selvf er bygget i 02 så min OBD scanner kan ikke læse den det kan åbenbart kun en maskine til 5000 kr

  • #26   17. dec 2015 Det noget bavl. Min ven køre 407 fra 05 Han kan godt bruge sin OBDII flasher over sin iPhone.
    Men Lyder til noget startspærre eller ventil på pumpen


  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #27   17. dec 2015 du behøver heller ikke at kunne se lækagen de den suger i røret så den suger luft med ind og skubber ikke diesel ud

  • #28   17. dec 2015 Sø Proppel: Du må gerne komme og se om du kan få min obd læser til at virke jeg kan ihvertfald ikke

  • #29   17. dec 2015 Det lyder rigtig meget som om du har en dyse med formeget retur på.

    Hvis du har en OBD tester med Extern strøm til, så prøv start bilen og se om railtrykket når sine 300 bar+- 20 som den skal bruge for at starte.


  • #30   17. dec 2015 UPDATE tog slangerne af mit diesel filter tapde hele lortet med gaffa og pumpede på bolden til der ikke kom luft i slangen

    Startede den og kunne holde den i gang med gassen den larmede som helvede og da jeg gav godt med gas lød den som en kasse gryder ned af trappen og så BUM som et lyn forsvandt alt og den står bare perfekt nu oO WTF aner ikke hvad problemet var


  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #31   17. dec 2015 så ville jeg nok få skiftet de slanger inden det går galt igen

  • #32   18. dec 2015 Jep har bare ikke penge til det før januar de koster 1100 kr for et sæt men undre mig over larmen og det at den svingede i tomgang og hakkede i det gik ned og op ect og så bum ingen ting

  • #33   18. dec 2015 Pludselig var der jo ikke luft i systemet, og den kunne lave tryk, før sugede den jo luft med ind, så slangerne skal skiftes, så kører den igen.

  • #34   19. dec 2015 Ud med luftfilteret og skift de plastik rør til retur og frem løb med gummi slanger smiley Fungere meget bedre end at skulle købe et helt nyt sæt

Kommentér på:
HJÆÆÆLP lorte peugeot har problem med at starte

Annonce