{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.444 visninger | Oprettet:

Hyundai Gearolie {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG.. står her med en lille Hyundai Atos som "snerre" noget i gearkassen.. lyder nærmest som om den har ligeskåret tandhjul i alle gear... smiley ..Nå, men tænker at skifte olie i den i håb om at det kunne lægge en lille dæmper på den indtil at jeg får fundet en anden gearkasse.
Vil så lige høre om nogen har et forslag/erfaring til en olie som er rigtig god til en slidt gearkasse...
Bilen er fra 2007...

Mvh. Henning

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyundai Gearolie
  • #1   1. jan 2016 Da nyere gearkasser alle har skråtskårne tandhjul, på nær bakgearet, sidder der et endeleje på akslen der tager trykket som de skråtskårne generer. Det er dette leje der muligvis er defekt, og en anden olie er derfor kun en kortsigtet løsning.

• #2   1. jan 2016 Har en ide om at det er lejet til højgearaksel der er gået da bilen engang har haft en kobling der gik totalt i smadder med et brag... værkstedet der lavede den satte bare en ny kobling i og det var efter den episode at gearkasse begyndte at larme mere og mere.. tror at den virkelig har fået et hug...
    nå.. den får ny olie indtil videre... vil altså lige se hva der er af spåner i den gamle olie...
    Og radio kan dog stadig overdøve den... smiley

• #4   1. jan 2016 Hmm.. javel så... har du nogen ide om hvem der har det på hylden... eller skal jeg på nettet og købe det...

• #5   2. jan 2016 ABCON er blevet til Lindemann som forhandles mange steder, f.eks. T hansen

• #6   2. jan 2016 Super.. prøver og kigge mig lidt omkring...
    Fik lige tappet olie af idag.. Heldigvis ingen spåner.. smiley kun gammel slidt olie

• #7   8. jan 2016 Ellers kan automat gearolie være godt. Har hjulpet flere gange på stramme gear og lejestøj. Men er et leje helt defekt vil intet hjælpe smiley

• #8   9. jan 2016 well.. har lagt og kørt lidt i den nu, støjen er stort set det samme men gearskifte er blevet noget skønnere..
    tænker på at sætte nyt lejesæt i den, spørgsmålet er så bare om jeg skal få det ved Hyundai eller kan jeg få det andre steder til billigere penge måske..

Kommentér på:
Hyundai Gearolie

Annonce