{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Lys problemer {{forumTopicSubject}}

Mojn

Jeg har en Nissan Micra fra 1996 med en 1,3l 75 hk motor
Den har i den senere tid haft svært ved at lyse ordenligt på begge forlys.

Pærerne er fine i lygterne- de lyser bare ikke nok
Jeg har haft batteritester på, og den viste 220AH ud af 330AH, så det burde ikke være problemet (endnu)

Udover det har jeg skiftet sikringerne (blå 15amp) i motorrummet, men uden succes.

Så hvad er det så?
Jeg tænker det er generatoren eller en form for dynamo - hvis den da har sådan én? Er der nogen der kan be- / afkræfte min teori?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lys problemer
  • #4   6. jan 2016 mål spændingen ved pærene
    når lyset er tændt.

og mål som en anden skrev
    spændingstab

mål volt mellem batteriets plus og pærens plus,
    med lyset tændt.
    det,tal man få er spændings,tab

• #5   7. jan 2016 spændingstabet må højst være 5% af spændingen du har målt på batteriet.

• #6   7. jan 2016 Pærerne er knap et år gamle, så de burde ikke være i stykker allerede - havde den nu været ny, kunne jeg måske forstå det. De går jo hver andet og lidt.
    De pærer den kørte med forinden, var 4 år gamle ca. Glassene ser også fin ud

Bjarke: Er den under det, koster det så et nyt batteri eller er det noget andet?

• #7   7. jan 2016 Det er max 5% spændingstab. Du tager et voltmeter og måler spændingen på batteriet og bagefter sætter du den ene ledning til pærens stelledning så tæt på pæren som muligt mens den er tændt. Så sætter den anden på batteriets minus pol. Skriv tallet ned. gør det samme på plus siden mens pærerne er tændt. læg tallene sammen fra spændings tabet også trækker du det tal fra batteri spændingen. Det samlede resultat må ikke overstige 5% af batteriets spænding.

• #8   7. jan 2016 Hvis spændingstabet er for stor er det forbindelsen til pærene den er gal med.

• #9   8. jan 2016 Mange tak for svar!

Kommentér på:
Lys problemer

Annonce