{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

Jonas T
Jonas T
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 2

Nødprogram overboost 140 tdi altea {{forumTopicSubject}}

Hej Alle! Anden dag med Altea blev en dag med nødprogram og turbo overboost p0234 fejl samt p0401 egr flow insufficient . Den går i nødprogram når den får pedal over 80-90 km/t. Kan læse det oftest er sod mm der sætter sig i turbo og egr. Kan jeg rense turbo med renseskum, skal det hele af, eller skal den have nye dele: turbo, osv? Nogle gode råd? Kan egr fejlen være fordi den er blændet af eller trænger til at blive rense? Og kan fejlene hænge sammen? Fik egr fejl dagen før overboost. Nulstillede dem men den kom igen

Det er en bkd 140 tdi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nødprogram overboost 140 tdi altea
  • #1   9. jan 2016 turbo skal afmonteres og adskilles , de små vinger er sodet fast og de går meget sjældent løs ,ved at skumme udfra . har jeg aldrig haft held med . men ved adskillelse kommer den til at køre som ny ,men pas på ,det er noget af et puslespil.

• #2   9. jan 2016 ellers er det måske vakum dåse på turbo der sidder fast. ?

• Jonas T
    Jonas T Tilmeldt:
    jan 2016

#3   9. jan 2016 Er det den der justerer turbo? Har set flere videoer af den der sidder fast så turbo ikke kan regulere. Kunne godt forestille mig det. Men mon ikke den er sodet helt til, siden den melder egr low recirculation I samme ombæring?

• #4   10. jan 2016 det kan meget nemt tænkes

• Jonas T
    Jonas T Tilmeldt:
    jan 2016

#5   13. jan 2016 Så fik den en omgang Bell ad turborens direkte ind i turbo fra udstødningssiden. Jeg havde varme direkte på turbo fra varmepistol. Masserede løbende den der justerer turbo. Efter en time og nogle sprøjt samt varme, så kører den nu igen helt ud i gearene uden at gå på nødprogram. Jeg har dog stadig egr-fejlen!

profilbillede
Kommentér på:
Nødprogram overboost 140 tdi altea

Annonce