{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

tandrem peugoet 1,6 16 v {{forumTopicSubject}}

jeg skulle mskifte tandrem på en peugoet 1,6 16 og gør det således knasterne er låst krumtappen er låst .Remmen er sat med de hvide mærker i toppen men når den monteres passer mærket på krumtappen ikke med det på remmen .jeg har prøvet og montere remmen rotere motoren med håndkræft 6 gange og alting kan låses igen uden problemer .hvorfor passer mærket på remmen ikke med det på krumtappen når alting kan låses uden problemer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tandrem peugoet 1,6 16 v
  • #1   10. jan 2016 Det er lige gyldigt.... så længe knast og krumtap følges som de skal... mærker på remmen er ik til noget som helst..

• #2   10. jan 2016 Men de vil komme til at passe på et tidsunkt, efter ca. 30-40 omgange, præsis samme måde som med en kæde.

• #3   10. jan 2016 så sætter jeg bare remmen på og ser bort fra mærkerne på remmen så længe at alting bare passer sammen og kan låses på samme tid må det også være godt

• #4   10. jan 2016 Jep drej en motoromgang og kontroller ( 2 omgange på krumtappen ) hvis det passer med mærkerne på krumtap og knast er du good to go og skid mærkerne på remmen et stykke.

Kan ikke huske hvor mange omgange du skal dreje før det hele passer, men det er omkring de 30, på samme måde som med kæde mærker.

• #5   10. jan 2016 Er det GTI motoren? Der plejer man at skulle løsne krumtapshjulene, så det kan give sig lidt. De er jo justeres på denne model. Så kan du få det hele til at stå perfekt.

• #7   10. jan 2016 Yes. 1.6 16v motoren. Den der ligger i en 106 s16 ikk'? Den er også med justerbare knasthjul.

OPS. Har lige læst hans andre forum. Fundet frem til det ikke er denne motor. Dog den nyere 1.6 160 med 109hk. Den ved jeg ikke om har justerbare knasthjul. Dog er låsemekanikken det samme. Så remmen skal bare på, når den er låst. Så spiller det.

• #8   10. jan 2016 lige for at slå fast så er det en 1,6 16v fra 2002 med en 109 hk nfu motor der er tale om

• #9   10. jan 2016 Yes. Gør som overskredet. Lås motoren. Stil den på mærkerne. Remmen på (sæt remmen mærker forholdsvis efter motorens.) Derefter tørner du motoren et par gange, og tjekker mærker. Er de som de skal være, så er den klar til at arbejde.

Mvh casper wandmose.

Kommentér på:
tandrem peugoet 1,6 16 v

Annonce