{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.213 visninger | Oprettet:

Reset ECU i Mondeo mk4 {{forumTopicSubject}}

Hej

Kender nogen der kan reset ecu i min mondeo mk 4 1.8 tdci

Jeg har prøvet med en obd tester uden held.. Brugte Tourqe

Nogen lokale der har en tester der kan det. ( Bor 7673 Harboøre)
Den er begyndt at lyse efter jeg satte en blindplade i egr . Men har nu pillet den af igen.

Men nu lyser den til mindre irretation

MVH
Finn

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reset ECU i Mondeo mk4
  • #1   14. jan 2016 Hvis du ikke vil give mønten og få koblet egr fra i styringen (gjorde jeg i forbindelse med chipning) skal du bore et 6-8 mm hul i blændpladen. På den måde går den ikke i nødprogram og får kun en brøkdel slam ind i indsugningen.

• #2   14. jan 2016 Og ang reset. Så pil en pol af batteriet natten over, så resetter du ecu

• #3   14. jan 2016 Også på en Mk4 1.8 TDCI Diesel ? ... Batteri fra natten over. smiley

• #4   14. jan 2016 Bare af med polen... Så resetter du ecu'en. Hvis du har afmonteret blændpladen igen burde fejlen ikke komme igen. Og prøv så som jeg skrev at bore et hul på ca 8 mm. Det virker på de fleste mærker. Husk hvis du har kode på radioen at have den...ellers kan du ikke tænde for den efter afmontering af batteriet.

• #5   14. jan 2016 Og når du så har sat polen på i morgen, så start bilen uden at røre speederen. Lad den står i tomgang i 5 min uden at røre eller gøre noget. På den måde finder bilen parameterene igen. Du vil evt mærke at bilen føles anderledes at køre, måske hurtigere.
    Ecu adapterer sig til kørselsmønster, så hvis den er blevet kørt som en gammel kælling eller af en gammel kælling, vil ecu "indstille" sig efter dette kørselsmønster. Dette vil blive resettet når du tager en pol af batteriet og kan derfor føles stærkere/hurtigere. Det er et kendt trick at gøre når man køber ny bil da man ikke ved hvordan den er blevet kørt af tidligere ejer...

• #6   13. feb 2016 Jeg har kørt i et år næsten med egr blænd plade i min 1,8 tdci. Den lyser ikke i motorlampen eller melder nogle fejl.

Kan godt hjælpe med at læse og slette fejl. smiley

• #7   14. feb 2016 Jeg har fjernet blændpladen igen og motorlampen har slukket sig selv igen. Dog ville jeg gerne have den monteret igen . Har du monteret din nederst på kølerøret ved u-manifolden og har du boret et hul i din. Min plader er helt lukket.

• #8   14. feb 2016 Nej, min sidder helt i toppen. Hvor røret går ind i manifolden. Den er helt lukket.

• #9   14. feb 2016 Undre mig over hvorfor min gik i nødprogram og da jeg fjernede den igen , så gik den igen ud af nødprogram . Du ved motorlampe og et par lamper mere.

• #10   14. feb 2016 Det tør jeg ikk svare på. Min har der intet været og har set flere på engelske mondeo forums. At mange har dem monteret uden problemer smiley

Kommentér på:
Reset ECU i Mondeo mk4

Annonce