{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opvejning af krog på Renault grand scenic?
  • #1   18. jan 2016 Tag ned i synshsllen, du kan tage noget af lasteevne fra bilen og flytte over på trækket, ved dog ikke om det kan lade sig gøre når du er oppe i så stor en vægt.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #2   19. jan 2016 Den kan muligvis godt vejes op, men skal den vejes op udover det der står på typegodkendelsen, så skal du have fat i importøren og have en godkendelse derfra.

• #3   19. jan 2016 ok, vil tage fat i importøren smiley takker

• #4   19. jan 2016 checkede lige typegodkendelsen, der står 1300/750 smiley håber importør kan hjælpe mig smiley

• #6   19. jan 2016 1.6

• #7   19. jan 2016 med mindre 2.0 er et krav for opvejning. det er en 130hk model.

• #9   19. jan 2016 Det skulle være muligt... Mere følger

• #10   19. jan 2016 Du må meget gerne vende tilbage med svar da jeg også har sådan en og har overvejet det samme, evt giv mig en PB

• #11   19. jan 2016 Nå, har talt med importøren i dag, de er meget venlige, og hjælpsomme, omend en smule forvirende....
    Som jeg forstår ham, ER bilen imellem 3,5 og 7 år gammel, kan krogen MÅSKE opvejes.
    De sender (gratis) en attest, når man har sendt dem kopi af kørekort, reg. attest. og tror også de skulle have for camingvognen, for at dokumenterer man har behovet!

når attest er modtaget, skal du sikre dig trækket er et 1400kg træk. mange har et aftageligt, der kun er godkendt til 1300 (selve trækket) og ellers skal det udskiftes.
    Så skal man en tur i synshallen, og bilen skal der undersøges, om det er forsvareligt (bilens samlede tilstand) og det er KUN synsmanden der kan godkende det. de kan kun give en attest, der siger, at fabrikken siger det er ok.

Lidt forvirrende. men jeg tager nok chancen! jeg skal dog nok vente til juni, før den jeg har kig på, er gammel nok lol

• #12   19. jan 2016 ELLER det han sagde var:
    hvis bilen er ældre end (MENER JEG) 18/6 2012, så kan den muligvis opvejes, kom and på synsmanden..

er der ikke en synsmand her inde, der kender lidt til det?
    regner med det er almindeligt syn, den skal gennemgå.
    han sagde intet om bilen tabte lastevne på det, da den andre steder må trække mere

• #13   25. jan 2016 Ville sku ønske de ansatte en, der talte helt forståeligt dansk!

nu købte jeg bilen, og jeg fik skrevet til dem:

> Hejsa, da min campingvogn vejer 1400kg, og jeg har købt en Renault Grand Scenic, skal jeg bede om et COC document.
    > (Personlige oplysninger fjernet)

> Hej Jesper,
    >
    > Tak for din henvendelse.
    >
    > Angående din forespørgsel på COC-dokument, har jeg undersøgt din bil i vores systemer. Idet din bils stelnummer starter med VF1JZ kan jeg se at din bil desværre er for ny en model til at blive opvejet yderligere.
    >
    >
    > Hvis du har flere spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte os på kundeservice.danmark@renault.com eller på telefon: 80 88 94 00 (mandag-fredag fra kl. 8.00-17.00)
    >
    > Med Venlig Hilsen
    >
    > Marie,
    > Renault Kundeservice
    >

To: kundservice.danmark@renault.com
    Subject: RE: Bestilling af COC dokument

OK, ringede ellers og spurgte på jeres telefon før køb.
    Er det så permanent, eller skal der gå et halvt år endnu eller?

Mvh.
    Jesper
    __________________________-

Hej Jesper,

Hvis en bil er indregistreret første gang efter 6. juni 2012, er opvejning ikke muligt. Jeg kan se i vores systemer at din bil er indregistreret den 29.10.2012, og din bil er derfor indbefattet af denne regel.
    Med andre ord er det faktum at din bil ikke kan vejes op, permanent.

Hvis du har flere spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte os på kundeservice.danmark@renault.com eller på telefon: 80 88 94 00 (mandag-fredag fra kl. 8.00-17.00)

Med Venlig Hilsen

Marie,
    Renault Kundeservice

• #14   25. jan 2016 Håber andre kan bruge oplysningerne til noget!!

Jeg vælger så bare, at køre med mere læs i bil, og mindre i CV. og bruge lidt tid på at flytte rundt på tingene når jeg kommer frem smiley

• #15   25. jan 2016 en sjov lille biting om den bil. den må underligt nok, trække 750kg UDEN bremser. troede ellers kun meget store biler måtte det. men det er jo så heldigt, man har en bremseløs 750kg trailer smiley
    det havde jeg slet ikke undersøgt på forhånd.

• #16   26. jan 2016 Prøv lige at snakke med dem i synshallen, sidst jeg fik hængertræk på en bil og jeg nævnte at det ikke var meget den måtte trække kunne synsmanden tage nogle kg fra lasteevne på bilen og flytte over på krogen, ved ikke om det kan lade sig gøre på din.
    Vh

• #17   26. jan 2016 prøver jeg smiley

• #18   28. jan 2016 Har du snakket med en synshal?
    Vi jannik

• #19   29. jan 2016 nej, de har haft lukket, nri. MEN håber at nå dem I dag. vil helst I min sædvanelige, hvor de kender mig smiley

• #21   2. feb 2016 2011 kan opvejes.
    du skal bede impotøren om et COC dokument .
    så til synshallen og synes.
    det skulle være det.
    Jeg har checket alt, min kan ikke opvejes!!

• #23   4. feb 2016 ja, han skal se om din bil er i god nok sand.
    Men er den 100% i orden, 100 til 200 kg vil jeg tro.
    MEN husk, det fjernes fra bilens lastevne smiley

• #27   5. feb 2016 netop, samme bil, men efter 6/7 2012 må bilen ikke trække det.. ret underligt!

• #29   5. feb 2016 ja, har talt en del med dem, og de siger at det er helt samme bil.

men det kan ikke være bremser, for en bremseløs på 750kg, må den godt trække rundt med, hvilket faktisk er lidt vildt, til sammenligning, de fleste må kun trække 500

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #31   6. feb 2016 Det kommer de jo nok til at miste kunder på så, hvis de ikke laver biler som kan indeholde en stor familie og kan trække en campingvogn. Det har nærmest alle andre bilfabrikanter.

• #33   28. apr 2016 Så så jeg lige, at Renault Grand Scenic igen siger de må trække 1500kg (nye)

så blev jeg irriteret og ringede til importøren. talte med en sød pige, og var meget vedholdende om at det var et stort problem for mig.
    så talte hun med en anden, og vupi, skulle jeg gensende dem mine oplysninger.
    har lige fået en mail om at papirerne er på vej med posten.

DOG skal en synshal godkende at den må trække 1500..
    Regner med at det kan min lokale nemt klare!
    Man skal dog være opmærksom på vogntogsvægts reglen.

for mig betyder det flg.
    Køreklar vægt 1688
    teknisk totalvægt tilladt 2249
    Vogntogsvægt 3549

SÅ solo må jeg læsse 561 ud over fører osv.

Med 1500kg på krogen må jeg læsse:
    3549-1500 =2049kg max bil vægt.
    2049-1688 = fører plus 361kg

hvilket er rigeligt for mig.
    syntes det er et godt kompromis.

Jeg kan ikke forestille mig at den ikke skulle få et ok i synshallen. trækket er et 1500kg træk, og bilen er stort set som ny i undervognen.

SÅ nu skulle der måske være godt nyt på vej til mig.
    lover at fortsætte opdatering her inde!

(Forsigtig optimist)

• #35   28. apr 2016 Ja, er spændt. for hvis han i synshallen vil tage fra totalvægt, og ikke fra vogntogsvægt, betyder det permanent sænkning af min lastevne, hvilket jeg jo ikke ønsker smiley

• #36   30. apr 2016 Jeg følger spændt for mener det er synshallen der kan stilles til ansvar hvis der sker noget:-)

• Richo F
    Richo F Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 1 Svar: 4
    #37   7. maj 2016 Jeg venter spændt på om det lykkes for dig, jeg har netop kontaktet Renault DK på mail og udfyldt deres kontaktskema men kun felter der markeret med en stjerne ( e-mail,navn,reg Nr, stel Nr,kilometer antal) som var nødvendige for dem for at svare på mit spørgsmål angående mulighed for større påhængsvogn med bremser og de har svaret at de mangler oplysninger om mit bil såsom: min fulde adresse /reg. Nr kilometer antal/ og hvilken forhandler jeg har haft kontakt så det tegner godt held og lykke

• #38   8. maj 2016 NÅ de sendte de lovede papirer MEN desværre ikke med de lovede tal, så jeg står helt samme sted som tidligere..

med en lang næse smiley

• Richo F
    Richo F Tilmeldt:
    maj 2016

#39   8. maj 2016 Hmm op på hesten igen prøv at kontakte den igen held og lykke

• #40   8. maj 2016 har jeg gjort, og også været i mi synshal med papirer..

er pænt frustreret!

• Richo F
    Richo F Tilmeldt:
    maj 2016

#41   9. maj 2016 Så fik jeg svar fra Renault DK min bil kan ikke vejes op på trods af det er årg. 2010 mærkeligt da der længere om i tråden står hvis den er fra før hvis dato i 2012 så kan den eller er det mig der har misforstået noget

• #42   9. maj 2016 Ja, det er jo den info de giver mig, MEN det kommer også an på hvilken motor mener jeg.

• Richo F
    Richo F Tilmeldt:
    maj 2016

#43   10. maj 2016 Min er en1,9 dci

Kommentér på:
opvejning af krog på Renault grand scenic?

Annonce