{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.753 visninger | Oprettet:

Peugeot HDI problem. Hjælp søges {{forumTopicSubject}}

står med en Peugeot 206 1,4 HDI som driller lidt.
Den starter fuldstændig som den skal på både kold og varm motor.
Men når den er startet, lyser motorlampen med ca. 50 % styrke, og batteri lampen lyser med ca. 10 - 20 % styrke konstant. Når man så blinker til en af siderne, så kan man svagt se at forvarme lampen, og den advarselslampe hvor der står STOP, blinker med svag styrke, men i takt med blinklyset.
Batteri lampen tænker jeg kan skyldes at kilerem trænger til at blive spændt/skiftet.
Men resten af "lys showet" tænker jeg kan skyldes en dårlig stel forbindelse. Eller er der en der har andre ideer, eller evt. selv prøvet det??

Derudover kan den godt tabe pusten ind imellem hvis man træder speederen i bund, og så tænder motorlampen 100 % og den kommer med et bip som indikation på fejl.
Jeg har så haft sat tester på den, og der kom den med fejlen på første billede. Prøvede så at skifte luftmængdemåleren, og bilen føles nu mere kvik, men lavede stadig nummeret med at tabe pusten ind imellem. Jeg prøvede så med testeren igen, og nu kom den så frem med en fejl mere (billede 2).
Tænkte så om det kunne være lambdasonden? Men umiddelbart kan jeg ikke lige se hvor den sidder henne. De billeder jeg kan finde på nettet, synes jeg ikke passer med den her.

Nogen der har en god idé til hvor fejlen(e) ligger??
og evt ved hvor lambdasonden sidder på sådan en, såfremt den er under mistanke ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot HDI problem. Hjælp søges
Kommentér på:
Peugeot HDI problem. Hjælp søges

Annonce