2.286 visninger
|
Oprettet:
Problemer med kølervæske/Føler {{forumTopicSubject}}
Hej Bilgalleri.
Min bil begyndte igår aftes at melde at den manglede kølervæske og har her til aften fyldt nyt på(Beholderen var tom)
Men den bliver ved med at køre ujævnt og melde at den mangler kølervæske engang imellem, men lampen går ud efter 2-3 Sek.
Kan det være en føler der gør at den køre ujævnt ?
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Hvor meget hældte du på? Hvis der kommet luft i systemet og den ikke har luftet ordentligt ud kommer der måske en lille luftboble forbi føleren en gang imellem, og det er ikke umuligt at det kan få føleren til at reagere.
Har du prøvet at kigge i beholderen om der kommer luft op?
dec 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
Jeg hældte ca 6 liter på og da jeg hældte på var der selvfølgelig lidt luftbobler men har ikke tjekket imens bilen kørte.
Det lyder lidt som om den kører på 3 cylindre
dec 2013
mar 2005
Sørg for at der altid er væske nok på, og prøv at bruge bilen lidt et par dage - hold nøje øje med hvad der sker med kølevæskestanden, og også temperaturmåleren.
dec 2013
mar 2005
Men i princippet har du ret
Der er forskellige måder at fejlsøge på.
Min egen foretrukne er at afbryde stikket til tændspolen/spolerne, og derefter tørne motoren kortvarigt.
Et trænet øre kan sagtens høre om der mangler kompression på en af cylindrene - den tørner i sådan en slags 3/4-dels takt
Man kan også afbryde tændingen til én af cylindrene af gangen - fx ved at sætte tændrørsledningen på et reservetændrør som man lige klemmer fast til stel et passende sted.
Så får den pågældende cylinder ikke noget tændingsgnist, og så starter man lige motoren og lytter hvordan den går.
Ved at gøre det på alle 4 cylindre kan man få en fornemmelse af hvilken cylinder det er galt med - og så kan man fejlsøge videre derfra.
Den ene metode udelukker ikke den anden
Problemer med kølervæske/Føler