{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.284 visninger | Oprettet:

2,0 TDI PD ledningsnet til gløderør defekt - spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley

Jeg har en Audi A6 2,0 TDI fra 2006.

Sidste år havde jeg den på værksted hvor den fik stort service med tandrem osv.

Her købte jeg også 4 nye gløderør, da det var i hvertfald 100.000 km siden eller mere, at de sidst blev skiftet. Jeg havde også en lille mistanke om, at de gamle måske kunne fejle noget.

Kort efter service begyndte motorlampen at lyse og jeg fik den fejludlæst, hvor den meldte fejl på alle 4 gløderør.
Dette syntes jeg var besynderligt, i og med at alle 4 gløderør var helt nye.
Nu hvor det er koldt som bare f*****, så er den selvfølgelig ret svær at starte uden hjælp fra gløderør.

Jeg ser tre scenarier for mig som årsag:
1. Ledningsnettet til gløderøret er gået i stykker ved skiftet og skal udskiftes
2. Ledningsnettet er ikke sat ordentligt på gløderørerne
3. Gløderørerne er en forkert model og virker ikke til bilen

Jeg kontaktede selvfølgelig værkstedet, som mener at ledningsnettet bør have taget skade ved skiftet, da dette ligger i olie og bliver mørt, så når der rykkes i det kan ledninger knække over.
De tilbød derfor at kigge på det men ikke betale for nyt ledningsnet, da de ikke mener det skal være deres skyld. Og det er fair nok.
Sagen er, at værkstedet ligger knap 2 timers kørsel fra mig og jeg fik det lavet mens vi var i sommerhus, så det har ikke lige været bekvemt at kigge forbi...

Nu vil jeg have det udbedret og jeg vil her gerne have lidt input fra jer, da der er få ting jeg er usikker på.

1. Hvis ledning til en af gløderørerne ikke er monteret korrekt, vil der så meldes fejl på alle gløderør ved tester på bilen? For hvis det er tilfældet, så kan det jo godt være sandsynligt at en af de 4 ikke er tilsluttet. Men hvis ikke, så mener jeg at det er meget usansynligt, hvis ledninger til alle 4 gløderør ikke skulle være tilsluttet korrekt.

2. Her er de gløderør jeg har købt: http://m.bildeleshop.dk/bosch/673714
Jeg kan se at der står, at det passer til motorkode BLB. Er der nogen der ved om min bil er med motorlære BLB?(den er fra 8/2006)
Er der nogen der ved med sikkerhed, at der ikke skulle være problemer med dem? Det vil jo være fuldkommen spild af tid og penge at skifte ledningsnet, hvis problemet skyldes forkerte gløderør.

3. Antaget at der skal købes nyt ledningsnet, er der så nogen der er bekendt med hvor jeg kan få dette samt om det er besværligt at skifte?

Håber på brugbare svar og på forhånd tak smiley

God weekend!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2,0 TDI PD ledningsnet til gløderør defekt - spørgsmål
Kommentér på:
2,0 TDI PD ledningsnet til gløderør defekt - spørgsmål

Annonce