26.313 visninger
|
Oprettet:
Egr frakobling {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg overvejer og få frakoblet min egr ventil elektronisk, og jeg søger nogen som har erfaring med det, Jeg tænker mere i negativ retning og om det har givet problemer på et andet tidspunkt.
MVH
STefan
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Så sænker man nox tallet automatisk hvis den bliver kørt ind korrekt.
Kan godt være miljøet tåber en lille smugle men du spare mange penge ved ikke længere at få en tilsodet indsugning. Defekte EGR rør. Køler eller ventil. Mindre flow i manifold =mindre effekt
Mindre effekt = man køre bilen hårdere og der ved brugere mere brændstof.
Alt sammen noget der koster dig penge.
Så du kan være som øko Tommy og hyle op som en gennemsnitlig person fra de radigale eller enhedsliste. Og bruge penge på at rede miljøet
Ellere spare penge ved at havde en sund bil
Og på sigt svine det samme som en tilsodet standart vogn.
Alt sammen baseret på din bil er en diesel.
på en benziner er det lidt samme historien ud over du få varm luft ind og forsager dårligere forbrænding.
Men benzin biler soder ikke lige så meget.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
Ingen negativ erfaring/problemer (kun gode erfaringer)
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Hvilken bil snakker vi om?
aug 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 76
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Der er kun positive tilbagemeldinger fra mine kunder.
www.fredslunds.de
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Du kan sænke dit Nox da du få kørt motorstyringen ind til motoren. Fabrikkerne smider en standart save program i som overholder normerne men ikke lader bilen yde sit bedste på nogle punkter.
Og ja ja man kommer ikke ned på et velfungerende egr system, men hvad helvede hjælper det hvis kortet kun bliver dårligere og dårligere. Med tiden da sod opbygges i hele systement som både stjæler heste og udligner sig selv over tid.
Med en motor der konstant køre rent vil over tid udlede mindre. Samt være til økonomisk fordel for bilens ejer da han slipper for at skifte diverse EGR dele, rense indsugning. Give den additiver mig her og der for at få en motor der skal pines mere for at komme af sted og som. Tager mere ved ulejligheden ved jævn fart pga den lavere effekt en optimering giver. Så frem der bliver fokuseret på at få en økonomisk bil med ren forbrænding..
Vi har kørt dieselbiler i mange mange år og de er hele tiden blevet bedre og bedre.
Det kun fordi du lige pludselig har faldet over ordet NoX at du har fokus på det.
Miljøet er en sejlivet satan som mennesket ikke bare sådan lige slå omkuld.
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
Men nu skal jeg hverken tænke på at rense indsugning eller skifte tandrem, den gamle dikke-deo kører nemlig med kæde
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Nå man få optimeret sin bil få man en ren forbrænding. Da ren forbrænding giver effekt og samtidig spare brændstof. Mindre brændstof betyder man udleder mindre pr. km. Ja en EGR EFTER DFP er en fin idé men det der ikke mange der har endnu og så kræver det en rigtig god køler for ikke at mindste effekt. ( ingen vil mindste effekt da det svare til at skære stumper af ens diller for bevidst at gøre den kortere)
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
For du kan nettop justere alt det øko pjat nå man indkøre. Du kan aflæse alt hvad bilens følere fortæller dig og justere ud fra det.
Adblue er det væske nye dieselbiler begynder at køre med til en SCR Cat der skal side efter DPF for at dræbe NoX . Endnu en del dyre stumper der kan gå i stykker.
Jeg er ikke øko flipper men egoist. Fuck miljøet så længe andre lande er så ligeglade med det ændre det intet at jeg smider penge efter alle de dele for at spare miljøet for en minimal udledning. Der nogle forskere der skulle finde en undskyldning for endnu en afgift at pålægge biler og vupti så fandt man på NoX havde den i baghånden til nå DPF blev udbredt som undskylding for en ny synder.
En propaganda du er hoppet i med begge ben
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Og får tilfredse kunder.
Som sparer en masse penge på EGR ventiler og brændstof.
Så 100% af de indvolverede er tilfredse.
Husk at hold vejret når en bil uden DPF overhaler dig med fuld hane.
Der er der nemlig lukket for EGR ab fabrik.
Og ikke noget filter der opsamler sodpartikler.
Har den DPF dør du alligevel pga. NoX partikler grundet den stadig lukkede EGR ventil.
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Men vi tuner stadig biler.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Så ja de kan gøre det meget bedre end fabrikkerne.
Yder mere køre Mercedes. BMW. VAG og peuget med NoX sensore som du kan se værdierene af nå du er inde i bilen s ECU
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Du aner da intet om jeg har en godkendelse fra TüV på mine tuninger.
Og vi tuner stadig biler.
okt 2002
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
by kørsel og små koldstart kørsler er det værste en dieselbil og miljøet kan udsættes for, sod/koks defekte egr ventiler ,lukkede indsugninger og med sikkerhed store værksted regninger i sigte .
vælg en benzinbil .
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
EGR men blev entlig ikke klog på om det ville være en god ide at deaktiver dem i forbindelse med chip, kan bilen gå gennem syn med dem slået fra?
Hvad giver det ekstra i effekt af frakoble dem og kan det gøres efterfølgende uden man skal chippe helt på ny ?
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
-Den går nemmere igennem syn med lukket EGR
-Ingen nævneværdig effekt men det kan give en smule hurtigere spool up på turboen.
-Og ja
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
EGR kan bare laves ved siden af.
EGR giver ikke noget da EGR altid er helt lukket ved fuld gas.
Så den med hurtigere spool up tror jeg ikke helt på.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
Fredslunds.
Det jeg gerne vil vide er om der er udlemper ved at deaktiver EGR ?.
Kan det betyde at den ikke ville kunne gå gennem syn pga. høj nox tal ?
vil den køre længere på litteren ?
Kan forstå den ikke kokser sådan til og det må jo være et stort +
Der er i øvrigt tale om en Audi A8 4.2 TDI
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
aug 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 76
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Længere på literen.
Ved kørsel oplever en del at bilen ikke ka finde ud af om ðen skal trække ellerkøre påløb.
Feks. 90 km/t på fartpilot føles det som om den gir lidt gas og slipper lidt osv.
Det forsvinder ved EGR OFF.
Startproblemer pga for meget EGR røg.
aug 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 76
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
jul 2011
Følger: 52 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 502
Er du fuldstændig retarderet eller hvad? jeg kan godt fornemme du INGENTING har med autoindustrien at gøre.
Alle biler fra fabrikken er udstyret med en motorstyring som er ens på ALLE biler af samme årgang, model og motor.
Hvis du bare følger lidt med i motor verdenen, så ville du vide at der IKKE er 2 motore der er ens.
Som udgangspunkt er de programmeret til at udlede mindst mulig og yde et X antal heste. Partikelfiltre, katalysator, EGR -you name it, er UDELUKKENDE for miljøets skyld.
Du kan sammenligne med at udhule en vinprop og stikke op i røven når du skal skide, det kan godt være du udleder mindre men din "effekt" er blevet forringet.
Så tværtimod, det er langt bedre for din bil at få den optimeret til DIN SPECIFIKKE MOTOR.
feb 2017
Følger: 13 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 11
Egr frakobling