{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
26.313 visninger | Oprettet:

Stefan L
Stefan L
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 76

Egr frakobling {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer og få frakoblet min egr ventil elektronisk, og jeg søger nogen som har erfaring med det, Jeg tænker mere i negativ retning og om det har givet problemer på et andet tidspunkt.

MVH

STefan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Egr frakobling
  • #2   28. jan 2016 Gør det i forbindelse med en optimering
    Så sænker man nox tallet automatisk hvis den bliver kørt ind korrekt.
    Kan godt være miljøet tåber en lille smugle men du spare mange penge ved ikke længere at få en tilsodet indsugning. Defekte EGR rør. Køler eller ventil. Mindre flow i manifold =mindre effekt
    Mindre effekt = man køre bilen hårdere og der ved brugere mere brændstof.

Alt sammen noget der koster dig penge.
    Så du kan være som øko Tommy og hyle op som en gennemsnitlig person fra de radigale eller enhedsliste. Og bruge penge på at rede miljøet

Ellere spare penge ved at havde en sund bil
    Og på sigt svine det samme som en tilsodet standart vogn.

Alt sammen baseret på din bil er en diesel.

på en benziner er det lidt samme historien ud over du få varm luft ind og forsager dårligere forbrænding.
    Men benzin biler soder ikke lige så meget.

• #3   28. jan 2016 meget kort svar på dit egentlige spørgsmål:
    Ingen negativ erfaring/problemer (kun gode erfaringer)

• #4   28. jan 2016 Jeg laver det hver dag.
    Hvilken bil snakker vi om?

• Stefan L
    Stefan L Tilmeldt:
    aug 2007

#5   28. jan 2016 ford smax 2011 2.0 tdci

• #7   28. jan 2016 Smax har jeg lavet EGR OFF på mange gange.
    Der er kun positive tilbagemeldinger fra mine kunder.
    www.fredslunds.de

• #8   29. jan 2016 Tommy
    Du kan sænke dit Nox da du få kørt motorstyringen ind til motoren. Fabrikkerne smider en standart save program i som overholder normerne men ikke lader bilen yde sit bedste på nogle punkter.

Og ja ja man kommer ikke ned på et velfungerende egr system, men hvad helvede hjælper det hvis kortet kun bliver dårligere og dårligere. Med tiden da sod opbygges i hele systement som både stjæler heste og udligner sig selv over tid.

Med en motor der konstant køre rent vil over tid udlede mindre. Samt være til økonomisk fordel for bilens ejer da han slipper for at skifte diverse EGR dele, rense indsugning. Give den additiver mig her og der for at få en motor der skal pines mere for at komme af sted og som. Tager mere ved ulejligheden ved jævn fart pga den lavere effekt en optimering giver. Så frem der bliver fokuseret på at få en økonomisk bil med ren forbrænding..

Vi har kørt dieselbiler i mange mange år og de er hele tiden blevet bedre og bedre.
    Det kun fordi du lige pludselig har faldet over ordet NoX at du har fokus på det.
    Miljøet er en sejlivet satan som mennesket ikke bare sådan lige slå omkuld.

• #10   29. jan 2016 Men vi tuner alligevel biler.

• #12   30. jan 2016 Du har aldrig selv haft en nyere diesel bil har du Tommy?

• #13   30. jan 2016 På papiret er sådan EGR bandit sikkert vældig fin og ideen er da også god! Men det går galt når du blander varm udstødningsgas med frisk kold indsugningsluft, for så bliver lortet fugtigt og soden er ikke længere bare sort luft, men en kage af lort der sætter sig og spærrer hele indsugningen og EGR ventilen til og så fungerer det altså ikke længere så godt som det gjorde på papiret! Så med mindre man gider pille lortet af og rense det ved hver olieskift så kan jeg ikke se gevinsten! Der er selvfølgelig en anden måde at holde EGR ventilen ren på: kør som en på 18 på vej hjem fra F&F maraton i biffen, men DET er vel ikke meget bedre for miljøet eller hvad?

profilbillede
  • #14   30. jan 2016

profilbillede
  • #16   30. jan 2016 Sjovt at du nævner at EGR ikke har noget at sige ved fuld gas og kun giver problemer ved kørsel med let højre fod, da EGR ventilen netop kun står åben ved lav gas og lukker mere og mere i når speederen trykkes hårdere ned, jeg har valgt en diesel bil fordi den kører langt på literen, jeg tror umiddelbart de fleste med diesel biler har valgt dem af den grund! Og da jeg netop gerne vil køre langt på literen kører jeg gerne med let højre fod, som gør at EGR er aktiv og derfor blænder jeg den! Jeg kunne også have valgt at lade den være og køre med fuld gas hele tiden, så ville EGR også være lukket og den ville ikke sode til..
    Men nu skal jeg hverken tænke på at rense indsugning eller skifte tandrem, den gamle dikke-deo kører nemlig med kæde smiley

• #17   30. jan 2016 Har du så også monteret SCR system med adblue på din vogn Tommy?
    Nå man få optimeret sin bil få man en ren forbrænding. Da ren forbrænding giver effekt og samtidig spare brændstof. Mindre brændstof betyder man udleder mindre pr. km. Ja en EGR EFTER DFP er en fin idé men det der ikke mange der har endnu og så kræver det en rigtig god køler for ikke at mindste effekt. ( ingen vil mindste effekt da det svare til at skære stumper af ens diller for bevidst at gøre den kortere)

• #19   30. jan 2016 Tror du selv vrøvler en del.
    For du kan nettop justere alt det øko pjat nå man indkøre. Du kan aflæse alt hvad bilens følere fortæller dig og justere ud fra det.

Adblue er det væske nye dieselbiler begynder at køre med til en SCR Cat der skal side efter DPF for at dræbe NoX . Endnu en del dyre stumper der kan gå i stykker.

Jeg er ikke øko flipper men egoist. Fuck miljøet så længe andre lande er så ligeglade med det ændre det intet at jeg smider penge efter alle de dele for at spare miljøet for en minimal udledning. Der nogle forskere der skulle finde en undskyldning for endnu en afgift at pålægge biler og vupti så fandt man på NoX havde den i baghånden til nå DPF blev udbredt som undskylding for en ny synder.
    En propaganda du er hoppet i med begge ben

• #21   31. jan 2016 Og trods det tuner vi bare biler som det passer os.
    Og får tilfredse kunder.
    Som sparer en masse penge på EGR ventiler og brændstof.
    Så 100% af de indvolverede er tilfredse.

Husk at hold vejret når en bil uden DPF overhaler dig med fuld hane.
    Der er der nemlig lukket for EGR ab fabrik.
    Og ikke noget filter der opsamler sodpartikler.
    Har den DPF dør du alligevel pga. NoX partikler grundet den stadig lukkede EGR ventil.

• #23   31. jan 2016 Ja jeg gider ikke bøder når jeg kan gøre det lovligt på den anden side af grænsen.
    Men vi tuner stadig biler.

• #24   31. jan 2016 Fabrikkerne bygger en standart programmering der er i save mode. De lader motoren brug 60-70% a den evner og de justere den ikke nøjagftigt. De justere så den kan køre med det program og ikke være presset.

Så ja de kan gøre det meget bedre end fabrikkerne.

Yder mere køre Mercedes. BMW. VAG og peuget med NoX sensore som du kan se værdierene af nå du er inde i bilen s ECU

• #26   31. jan 2016 Du bliver da ved med at brokke dig Tommy.

Du aner da intet om jeg har en godkendelse fra TüV på mine tuninger.

Og vi tuner stadig biler.

• #27   2. feb 2016 Fürsprung durch software, har VW ikke begrænset deres EGR aktivitet med snyde chip?

• #28   2. feb 2016 Jo da.

• kent l
    kent l Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #29   2. feb 2016 min holdning er at alt hvad hedder diesel personbiler kun bør bruges til langturs kørsel, så får man typisk ikke de store problemer.
    by kørsel og små koldstart kørsler er det værste en dieselbil og miljøet kan udsættes for, sod/koks defekte egr ventiler ,lukkede indsugninger og med sikkerhed store værksted regninger i sigte .
    vælg en benzinbil .

• #30   3. feb 2016 Hej alle, lige et spørgsmål, var forbi Scantune for kort tid siden, spurgte lidt til
    EGR men blev entlig ikke klog på om det ville være en god ide at deaktiver dem i forbindelse med chip, kan bilen gå gennem syn med dem slået fra?
    Hvad giver det ekstra i effekt af frakoble dem og kan det gøres efterfølgende uden man skal chippe helt på ny ?

• #31   3. feb 2016 -God ide, ja.
    -Den går nemmere igennem syn med lukket EGR smiley
    -Ingen nævneværdig effekt men det kan give en smule hurtigere spool up på turboen.
    -Og ja

• #32   3. feb 2016 træls at den skal chippes igen, så tror jeg bare de får lov at være på.

• #33   3. feb 2016 Vi chipper da ikke om.
    EGR kan bare laves ved siden af.
    EGR giver ikke noget da EGR altid er helt lukket ved fuld gas.
    Så den med hurtigere spool up tror jeg ikke helt på. smiley

• #35   3. feb 2016 Når kom vist til at slette indlæget... dam
    Fredslunds.
    Det jeg gerne vil vide er om der er udlemper ved at deaktiver EGR ?.
    Kan det betyde at den ikke ville kunne gå gennem syn pga. høj nox tal ?
    vil den køre længere på litteren ?
    Kan forstå den ikke kokser sådan til og det må jo være et stort +
    Der er i øvrigt tale om en Audi A8 4.2 TDI

profilbillede
  • #36   3. feb 2016 til syn måler de ikke nox tal men røgtæthed, så den vil gå lettere gennem syn da den ryger mindre når den kører på rent luft istedet for på udstødningsgas smiley

• #37   3. feb 2016 Der er ingen ulemper andet end udgiften til at få det gjort.

• Stefan L
    Stefan L Tilmeldt:
    aug 2007

#38   6. feb 2016 Job done. Kan klart anbefales ?

• #39   6. feb 2016 Stefan L du vil anbefale at frakoble EGR, hvilke forskel har du observeret ?

• #40   6. feb 2016 Roligere motorgang.
    Længere på literen.
    Ved kørsel oplever en del at bilen ikke ka finde ud af om ðen skal trække ellerkøre påløb.
    Feks. 90 km/t på fartpilot føles det som om den gir lidt gas og slipper lidt osv.
    Det forsvinder ved EGR OFF.
    Startproblemer pga for meget EGR røg.

• Stefan L
    Stefan L Tilmeldt:
    aug 2007

#41   7. feb 2016 Det samme som fredslund skriver. Generalt en meget bedre motor gang

• #42   7. feb 2016 Okay, takker det må overvejes om man skulle få dem frakoblet

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #43   29. maj 2017 Nogen der så kender en som kan sætte EGR i off, gerne sjælland

• #44   29. maj 2017 Tommy*
    Er du fuldstændig retarderet eller hvad? jeg kan godt fornemme du INGENTING har med autoindustrien at gøre.
    Alle biler fra fabrikken er udstyret med en motorstyring som er ens på ALLE biler af samme årgang, model og motor.
    Hvis du bare følger lidt med i motor verdenen, så ville du vide at der IKKE er 2 motore der er ens.
    Som udgangspunkt er de programmeret til at udlede mindst mulig og yde et X antal heste. Partikelfiltre, katalysator, EGR -you name it, er UDELUKKENDE for miljøets skyld.
    Du kan sammenligne med at udhule en vinprop og stikke op i røven når du skal skide, det kan godt være du udleder mindre men din "effekt" er blevet forringet.
    Så tværtimod, det er langt bedre for din bil at få den optimeret til DIN SPECIFIKKE MOTOR.

• #45   1. nov 2017 En ting ved en remap, som ingen kan undgå, er en generel øget belastning på bilen, der er vel ingen som chipper bilen uden nogensinde at bruge den ekstra effekt engang imellem. Øget effekt vil naturligvis også øge belastningen på bilen generelt.

Kommentér på:
Egr frakobling

Annonce