{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.597 visninger | Oprettet:

Golf iv går ud efter 2 sekunder STARTSPÆRRE ?? HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Golf IV som ikke længere vil starte, eller det vil sige den starter og så går den ud med det samme igen.

Lyser i startspærre når man sætter tænding på og går ud med de andre lamper lidt efter. Tænder eller blinker ikke igen når jeg så prøver at starte bilen.

Prøvede med min reservenøgle og der er problemet det samme?
Har prøvet at pille poler af batteriet og have nøglen væk fra bilen lidt tid. Starter stadig kun i 1 sekund.

havde et ekstra bundstykke liggende, så prøvede den bare for at udelukke den, det hjalp ikke.

Er det startspærre eller hvad kan det være? Har aldrig haft problemer med det før. Men problemet tyder bare på at det er det, men lyser bare ikke i startspærren.

Hvis jeg vil kode min nøgler igen, er det så kun original tester som kan kode nøgler, eller kan nogen af de andre dyre "universal" testere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf iv går ud efter 2 sekunder STARTSPÆRRE ?? HJÆLP
  • jow-jow
    jow-jow Tilmeldt:
    jun 2014

Emner: 1 Svar: 199
    #1   28. jan 2016 Tester på.
    Startspærre symbol vil blinke hvis det er den der laver ged i det.
    Når den går ud har den accepteret nøglen.
    vag tacho el. vag commander kan bruges til at kode nøgler

• #2   28. jan 2016 Læste bare et sted at de havde prøvet at den ikke lyste men tester viste fejl på startspærre. Men hvis det ikke er det. Hvad tænker du at det kan være så? Bilen starter jo fint men dør bare totalt og tager ik gassen eller noget

• #3   28. jan 2016 det er helt sikkert din start spære som laver vrøvl for så laver den det nummer der

• #4   28. jan 2016 Burde det være nok med en kodning? Eller er der noget som plejer at være defekt ?

• #5   28. jan 2016 Kan du holde den bare lidt igang, hvis du bruger speederen? smiley

• jow-jow
    jow-jow Tilmeldt:
    jun 2014

#6   28. jan 2016 Tester på lige meget hvad

• #7   28. jan 2016 nej dør totalt med det samme.

kommer også tester på, ingen anden udvej nok. Men var der noget man selv kunne tjekke ,ville jeg gerne bruge tiden på det.
    Kun vw's tester som kan kode mine nøgler, og er det ik nok kommer det til at koste, derfor gad jeg godt hvis jeg selv kunne tjekke lidt inden smiley

• #8   28. jan 2016 Modtageren rundt om tændingslåsen har lidt en svaghed på dem.

• #9   28. jan 2016 kan man skifte den ud man skal til at kode nøgler igen ? smiley

• #10   28. jan 2016 Er du sikker på at kodningen i nøglen ikke er røget? - Det kunne godt tyde sådan på det.

• #11   28. jan 2016 På både den jeg bruger og min reserve ? Ville være underligt smiley

• #12   28. jan 2016 Det kan også være kodningen i tændingslåsen? -

• jow-jow
    jow-jow Tilmeldt:
    jun 2014

#13   28. jan 2016 Symbol skal blinke hvis startspærren er aktiv.
    Så du kan blive ved med at gætte og få en masse svar du ikke kan bruge til noget.
    Læsespolen kan ikke købes løs, men kun sammen med komplet tændingslås.
    Kør ud til en hugger og vip den af med en skruetrækker i stedet.
    Alm. fejl er dårlig forbindelse ved læsespolen.
    Men stadig skal symbolet blinke.
    Symbol går kun ud når læsespolen sender informationen fra chippen videre til instrumentet, som så giver ECU lov til at bilen må starte

• #14   28. jan 2016 Jeg har været ude og sætte den ved VW nu. Håber de kan kigge på den i morgen og at en tester kan finde fejlen uden en masse forskelligt skal skifte. Tager ud til den lokale hugger i morgen og tager en læsespole med fra en af de biler som du anbefaler Jow Jow. Så smider jeg den ud til dem:)
    Hvis de finder ud af det er fejlen. Kan jeg så selv skifte den ring eller skal den kodes efter det?? Burde vel ik være nødvendig når den bare aflæser koden?:)

• Paw H
    Paw H Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 2 Svar: 1
    #15   8. nov 2018 Fandt du fejlen?

Kommentér på:
Golf iv går ud efter 2 sekunder STARTSPÆRRE ?? HJÆLP

Annonce