Lygte H4 modhage til bøjlen?? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Har (forsøgt) at skifte forlygtepære på min Aygo fra 2013 - hold nu op en gang besvær, som man lynhurtigt bliver idiot af...
Har knækket den modhage hvor bøjlen griber fat i, for at holde pæren fast i lygtehuset.
http://www.spic.dk/images/13077807_2671455621814.jpg
Jeg er sikker på at mange biler må bruge et lignende design, så designet med denne modhage og bøjle må være ret universelt.
Modhagen ligger nede i lygtehuset - hvis jeg får afmonteret lygten og fisket modhagen op, er der så nogle der ved om det bare er at trykke den fast ind i plastic'en igen?
Det lokale Toyota Service-center vil have jeg skal smide 1600kr for en ny lygte - hvilket jeg synes er fuldstændig latterligt - indtil andre løsninger er afprøvet
Nogle der har oplevet noget lignende og som er sluppet godt afsted med en løsning?
jan 2008
Følger: 50 Følgere: 49 Biler: 9 Emner: 177 Svar: 546
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Men hvordan har du båret dig ad med det? Altså jeg bruger ikke hammer eller majsel for at skifte en pære på en aygo
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.682
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
#2: Nogle gør-det-selv folk kan sagtens lave kvalitet
Der er jo ikke meget plads til at komme til - og bøjlen er anderledes end de H4-bøjler jeg er vant til fra gamle biler - instruktionsbogen sagde intet om at bøjlen blot skulle skubbes til side - jeg formåede åbenbart at presse på modhagen istedet for bøjlen.
Det giver nu ret stor mening hvorfor nogle mekanikere bruger et spejl.... dette vidner mig bare også om at designet idag er lavet så folk ikke selv KAN udskifte en pære...
Det kan godt være at et pære skift tæller under eget vedligehold - men Toyota har da sørget for at man bliver afhængig af værkstedet alligevel...
#3: der findes ingen brugte forlygter til Aygo - har været igennem flere huggere, samt deres data-lagre online - det må betyde at frontskader er dem der er flest af på Aygo'er - og at folk ikke kan bremse ordentligt
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
Modhage-dimmeren var hevet ud af et firkantet hul i plastic-huset - vi fik fisket den ud af lygtehuset, og skubbet den ind i det lille firkantede hul igen hvor den normalt sad.
Modhagen er 1,5cm lang, og med to små hager på siden, så der skal normalt ret meget til før man kan hive sådan én ud med fingrene.
Vi fik den på plads igen med en fladkærvet skruetrækker.
Jeg slap med 30 minutters timeløn
Lygte H4 modhage til bøjlen??