{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.488 visninger | Oprettet:

Lygte H4 modhage til bøjlen?? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har (forsøgt) at skifte forlygtepære på min Aygo fra 2013 - hold nu op en gang besvær, som man lynhurtigt bliver idiot af...

Har knækket den modhage hvor bøjlen griber fat i, for at holde pæren fast i lygtehuset.

http://www.spic.dk/images/13077807_2671455621814.jpg

Jeg er sikker på at mange biler må bruge et lignende design, så designet med denne modhage og bøjle må være ret universelt.

Modhagen ligger nede i lygtehuset - hvis jeg får afmonteret lygten og fisket modhagen op, er der så nogle der ved om det bare er at trykke den fast ind i plastic'en igen?

Det lokale Toyota Service-center vil have jeg skal smide 1600kr for en ny lygte - hvilket jeg synes er fuldstændig latterligt - indtil andre løsninger er afprøvet smiley

Nogle der har oplevet noget lignende og som er sluppet godt afsted med en løsning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lygte H4 modhage til bøjlen??
  • #1   16. feb 2016 Ny lygte med mindre du fusker noget sammen ? Desværre

• #2   16. feb 2016 Nu kunne jeg godt sige en masse ting omkring gør det selv folket, men det undlader jeg smiley men det koster en ny lygte smiley tror blot det knækker hvis du limer den

Men hvordan har du båret dig ad med det? Altså jeg bruger ikke hammer eller majsel for at skifte en pære på en aygo smiley

• #3   16. feb 2016 Ring til din lokale ophugger og høre efter en brugt lygte

• #4   16. feb 2016 #1: det er også min fornemmelse at det bliver desværre...

#2: Nogle gør-det-selv folk kan sagtens lave kvalitet smiley

Der er jo ikke meget plads til at komme til - og bøjlen er anderledes end de H4-bøjler jeg er vant til fra gamle biler - instruktionsbogen sagde intet om at bøjlen blot skulle skubbes til side - jeg formåede åbenbart at presse på modhagen istedet for bøjlen.

Det giver nu ret stor mening hvorfor nogle mekanikere bruger et spejl.... dette vidner mig bare også om at designet idag er lavet så folk ikke selv KAN udskifte en pære...

Det kan godt være at et pære skift tæller under eget vedligehold - men Toyota har da sørget for at man bliver afhængig af værkstedet alligevel...

#3: der findes ingen brugte forlygter til Aygo - har været igennem flere huggere, samt deres data-lagre online - det må betyde at frontskader er dem der er flest af på Aygo'er - og at folk ikke kan bremse ordentligt smiley

• #5   16. feb 2016 Har aldrig sagt at en gør det selv mand, ikke kan lave kvalitet smiley Men ved godt det er noget hø at skifte pære på en aygo, eftersom jeg er ved aut. toyota forhandler smiley men værre er det heller ikke smiley du kan godt forsøge at lime den, men tvivler på det holder. Men det er nærmest et gratis forsøg, alternativt kan du lave en "lås" selv. Du skal jo bersalt set blot lave en ordning der holder bøjlen på plads, det kan være en lille skrue eller andet, men stadig sådan at du kan tvinge bøjlen af, så du kan skifte pære uden at skrue skruen ud

• #7   17. feb 2016 Jeg og Toyota-manden fik pillet lygten af - i den henseende at vi skulle skifte lygten.

Modhage-dimmeren var hevet ud af et firkantet hul i plastic-huset - vi fik fisket den ud af lygtehuset, og skubbet den ind i det lille firkantede hul igen hvor den normalt sad.

Modhagen er 1,5cm lang, og med to små hager på siden, så der skal normalt ret meget til før man kan hive sådan én ud med fingrene.

Vi fik den på plads igen med en fladkærvet skruetrækker.

Jeg slap med 30 minutters timeløn smiley

Kommentér på:
Lygte H4 modhage til bøjlen??

Annonce