{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Kasper K
Kasper K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Pærer til instrumentbræt i en Citroën Saxo {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg står i den situation at lyset ikke virker i instrumentbrættet i min bil og det vil jeg selvfølgelig gerne skifte.

Jeg har forsøgt at Google lidt, men jeg er ikke kommet frem til en egentlig forklaring på hvordan det gøres, men jeg er til gengæld kommet forbi et par artikler som melder at det er en forholdsvis stor operation at skifte disse pærer.

Er det nogle som har forsøgt sig med dette før og kan be- eller afkræfte sværhedsgraden af dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pærer til instrumentbræt i en Citroën Saxo
  • #1   18. feb 2016 Og du har skruet op for lyset i instrument brædtet, hvis den har sådan en knap...

• Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #2   18. feb 2016 Svar ikke forstået?
    Pærerne er jo sprunget, derfor vil jeg gerne skifte disse og som jeg skriver har jeg ikke kunne finde en vejledning til dette, kun at det skulle være en større operation.

Deraf kommer mit råb om hjælp til om andre herinde kunne være behjælpelig med mit spørgsmål.

• jørn b
    jørn b Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #3   18. feb 2016 Jeg har aldrig skiftet pærer på en Saxo, men du starter med at fjerne rammen omkring den.
    Der er nok et par skruer i toppen og for neden, for at komme til skruerne for neden skal du afmontere beklædningen omkring ratstammen, 3-4 skruer neden fra.
    Der kan være skruer gemt under evt. kontakter eller ventilations åbninger, de skal bare lirkes ud med en flad skruetrækker.
    Når du har fået flået det af, så sidder instrumentet fast med nogle få skruer, fjern dem og instrumentet er lige til at pille ud.
    Det er meget nemt og den tid du har brugt på at læse det her, er ca samme tid som det tager at skille det ad.
    Go fornøjelse med projektet:-)

• #5   18. feb 2016 Hvor kommer du fra Kasper ?
    Måske du kan finde en i området, der kan hjælpe dig mod en lille skilling...

• #6   18. feb 2016 Du skal bruge torx i forskellige størrelser. Du fjerner plastik rundt om rattet, fjerner rattet og så giver resten sig selv.

Kommentér på:
Pærer til instrumentbræt i en Citroën Saxo

Annonce