{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.586 visninger | Oprettet:

Afblænde egr 1,4 hdi fordele ulemper og erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg kører meget by kørsel i min Peugeot 206, 1,4 hd, cirka 20-30min/12km af gangen. Herudover 1 times motorvejskørsel hver vej 1-2 gange om ugen,
Jeg har aldrig haft den over 18km/l på trods af jeg skifter gear tidligt holder den på 110 på motorvejen.

Derfor overvejer jeg at afblænde egr, i frygt for den tilsoder, og opnå en bedre brændstof økonomi. Jeg har hørt nogle sige at det kan virke modsat, og bilen kan blive længere tid om at blive varm, synes det tager lang tid i forvejen.

Hvad er jeres erfaringer, nogle med erfaringer på 1,4 hdi eller 1,6 der minder meget om?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afblænde egr 1,4 hdi fordele ulemper og erfaringer?
  • #2   27. feb 2016 Den vil være længere tid om at blive varm hvis du blænder egr ventilen af.. da holder mere på varmen.. og din bil vil sikkert melde motorfejl da den vil mangle flow i indsugningen hvis hullet er lukket...

• #3   28. feb 2016 Vi lukker dem næsten dagligt.
    Vi oplever ikke problemer med længere opvarmningstid osv.
    Længere på literen og bedre motorgang.

• #5   28. feb 2016 Det tager længere tid at få drifttemperatur, de eneste der forsvare at de ikke gør et chiptunerne. Som også påstår de ikke slides mere, sjovt når det er det de sælger.

• #6   28. feb 2016 Nox. Tjae.. I praksis ikke et problem ifm syn osv.
    Motorlampe der melder fejl. Nej den gør ikke for det har vi styr på.

Alt slides når det belastes. Det sir sig selv.
    I praksis et problem: Nej.
    Længere tid om at blive driftvarm: Det oplever jeg ikke.

• #8   29. feb 2016 Tænker egentlig ikke at den er længere om at blive varm med en lukket EGR.. Du lukker jo EGR spjældet oppe ved indsugningen, så der vil stadig blive ledt udstødningsgas ind i EGR køleren, der vil selvfølgelig ikke være det samme flow igennem EGR køleren men mon det gør den store forskel?.. Hvis den er meget længe om at blive varm kan du da prøve med et stykke pap for køleren som i gamle dage, eller tape indersiden af grillen til med gaffa smiley

Kommentér på:
Afblænde egr 1,4 hdi fordele ulemper og erfaringer?

Annonce