{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.281 visninger | Oprettet:

Stig
Stig
Emner: 20 Svar: 56

Kaliber sat sig {{forumTopicSubject}}

Hej

Venstre kaliber foran på min bil satte sig her i weekenden og jeg kunne ikke køre videre.
Kan jeg nøjes med at skifte den defekte og et nyt sæt skiver/klodser?

bilen har kørt 115000 km. med de kaliber (8år) fik renset dem for ½ år siden..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaliber sat sig
  • #1   28. feb 2016 du kan enten skifte eller renovere dem men hvis du skifter skiver og klodser så skift begge sider

• Stig
    Stig Tilmeldt:
    maj 2003

#2   28. feb 2016 kan jeg nøjes med at skifte kaliber i venstre side?

• #3   28. feb 2016 altså hvis den anden jo er slidt kan du jo risikere den bremser skævt men du kan jo prøve og smøre den op og se hvordan den kører og vudere derfra om det kan betale sig at skifte den

• Stig
    Stig Tilmeldt:
    maj 2003

#4   28. feb 2016 okay tak må se det an så.. tak..

• #7   29. feb 2016 Altså man skifter ikke kaliber for sjovt, den ene kaliber kan være helt ødelagt pga en flækket manchet omkring stemplet.. mens stemplet og glider på den anden kaliber kan holde 5 år endnu..

så nej bare skift den ene kaliber, og undersøg standen ¨på den anden, men skift skiver og klods i begge sider...

• #8   29. feb 2016 Hvis klodserne er rustet og irret fast så få dem renset og skift klodserne, smør med lidt kobberfedt der hvor de skal glide.
    Hvis der er spor af bremsevæske så skifter eller renovere man begge kalibre, for så er den anden også på vej.

• #9   29. feb 2016 I min optik er det useriøse folk / perlegrus mekanikere der skifter styrtøjs- og bremsedele enkeltvist. Enten skifter du dem begge, ellers renovere du begge. Man skifter jo heller ikke kun skiven i venstre side eller en støddæmper.

• #11   29. feb 2016 Så gav du ham da bare prisen for et sæt og så kunne han jo vælge om han ville ha de andre 3 med uden beregning smiley haha

Kommentér på:
Kaliber sat sig

Annonce