{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.951 visninger | Oprettet:

Forskellige fælge brede på 4x4 {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Til start info, har jeg mig en BMW X3 E83 med 4x4.
Jeg har i weekend, fået købt mig nogle fine nye sommerfælge. Som jeg ikke kunne vente med at sætte på, så de røg på her i weekenden. (Ved godt det er lige tidligt nok men en skal være det første)

Men disse fælge har ikke den samme brede. Og det er her jeg har fundet ud af det bliver noget pis.

Efterfølgende har jeg læst og beregnet hvad rulleomkredsen, er på 2 forskellige dæk brede jeg har.

På Forakslen sidder der 245/35R19 og de har en rulleomkreds på 205,49cm og en hjulomdr. V. 100 km/t 811 Rpm

På bagakslen sidder der 275/35R19 og de har en rulleomkreds på 203,45cm og en hjulomdr. V. 100 km/t på 819 Rpm.

Og det er dette om ikke hænger sammen. Jeg kan mærke at akslerne ikke trækker ens, om det er den ene eller anden vej, ved jeg ikke. Men efter disse fælge er kommet på, sker der noget mærkeligt ved accelerationen.

Min teori, er så følgende:
Kan jeg for at afhjælpe problemet finde et dæk om vil passe bedre til de dæk som sidder på bagakslen?

Foreksempel:
235/35R19 som har en rulleomkreds på 203,29 og en hjulomdr. V. 100 km/t på 820 Rpm.

Eller jeg er min teori helt ved siden af og jeg bare burde sælge fælgende videre og købe nogle nye?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskellige fælge brede på 4x4
  • #2   29. feb 2016 Super vigitigt med ens dia, på 4x4 biler... Ellers er der snart noget der går i stykker...

• #3   29. feb 2016 Okay, det var lige godt satens. Så må jeg få de gamle på igen og om igen smiley
    Tak for hurtige svar

• #6   29. feb 2016 Nogen som ved om jeg kan afhjælpe problemet med at tilpasse diameteren på hjulene. Ved at sætte andre dæk på som Claus V påpeger??

• #8   29. feb 2016 Okay, så er jeg også tilbage til det bare at nemmere at få nogle som er ens.
    For man vil jo aldrig kunne tilpasse så meget at de ramme 100%
    Hvis jeg bruger dette sætop:

235/35-19
    275/30-19

Er der en procent forskel på -0,08

• #10   29. feb 2016 Det har jeg ikke undersøgt. Men har nu også sat fælgene tilsalg og planer om at købe nogle nye som er ens.
    Det var kun fordi Claus V, nævnte det. At jeg lige ville være sikker smiley

• #12   29. feb 2016 Umiddelbart burde du bare ku sætte nogle 40 profil bagpå for at afhælpe og rette op på forskellen i rullediameteren smiley
    Er ikke super meget inde i nyt 4x4, men ku forestille mig, som de andre også skriver, at det bør være jævnt ens for/bag.
    Men hvis du kan li fælgene, så ville jeg da nok have fundet et par (eller 4) gode dæk, der har ens rullediameter og smidt på og så solgt de 19" du piller af brugt og tjene lidt ind på det, du bruger på nye dæk, så du er ordentligt kørende smiley

• #13   29. feb 2016 Men tror du at jeg kan ramme diameteren så godt at det vil afhjælpe problemet. For det er ret øv at købe 2 nye dæk og få monteret og så det ikke hjælpe noget smiley

• #14   29. feb 2016 Prøv og tag en snak med en erfaren dækmand om han kan hjælpe dig, evt kontakt Martin Boye fra dækimporten og hør ham om han kan foreslå dig nogle dæk der kan matche dine fælge og de dæk du allerede har smiley

Kommentér på:
Forskellige fælge brede på 4x4

Annonce