{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Udskiftning af undervogn {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg skal til at skifte undervogn på en opel zafira. Og kunne godt tænke mig at se en video af det inden. Men kan ikke finde en inde på YouTube. Er der en venlig sjæl, der ved hvad skal skrive på engelsk. Har prøvet på mit bedste skoleengelsk. Eller har et link. På forhånd tak. Mvh Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af undervogn
  • #1   6. mar 2016 Suspension... Coil, spring, strut, shock-absorber.
    Og så change foran? Så kommer der vel en del frem..


  • #2   6. mar 2016 Lad venligst for vores andres skyld være med det hvis du skal youtube dig til det.. Det simpelthen for farligt.. Få en prof til det..

  • #3   6. mar 2016 Har været med til det 3-4 gange før. Nu vil jeg bare prøve alene. Så det er kun for at være sikker på at jeg ikke glemmer noget.

  • #4   6. mar 2016 Så svært er det ikke. Vær strukturet når du skilder ad, tag billeder hvis du er i tvivl.
    Det mest bøvlede er nok ved fjederben i fronten, og løsne det i toppen, der er ringe plads.


  • #5   6. mar 2016 Der er ikke så meget i det.
    bag https://www.youtube.com/watch?v=KfCdQ8Jax-4
    forrest. https://www.youtube.com/watch?v=Jk0VYp6IJp8

    Hvis du skifter hele undervognen med en ny færdig samlet undervogn, er det bare plug og play.
    Hvis du kun skifter fjedre vil jeg råde dig til at besøge en der udstyret til at presse fjedre sammen. Det er langt fra besværet værd og riskoen at bøvle med det selv, når deres maskiner kan gøre på få minutter.
    smiley held og lykke med det. Husk på at det nemmest at skifte evt slappe. ophæng når du har skidtet adskilt, og de koster ikke mange kroner.

    Den sidste ting du bør få bilen sporet bagefter, hvis du sænker den, du kan selv grov indstille den med muresnor rundt om alle fire dæk, hvis det er low budget. Men hvis du nyder din bil så få et værksted til det.
    Når du har det hele adskilt så løsne lige omløberne på styrestængerne, så kan du evt spare mange penge på værkstedstimer når bilen skal spores.


  • #6   6. mar 2016 Thomas n man kan da godt høre du fra Jylland.. Muresnor rundt om hjulene!!
    Come on endnu en grund til i ikke skal rode med det selv du fusker fandeme ikke med styretøj lige meget hvad..


  • #7   6. mar 2016 Ville også få den sporet prof. Frederik bare fordi du er Ford teknikker er det jo ikke ensbetydende med at andre erhverv ikke kan lave biler. Jeg er selv tømrer og ved at andre mennesker også kan lave tømrerarbejde. Nogen helt selv, andre med lidt råd med på vejen

  • #8   6. mar 2016 Jeg ved godt man kan selv men nogle ting bør man ikke selv det er der sku da også i dit fag... Og det er bare et bevis på vejen når folk begynder at snakke om at spore med muresnor osv det helt galt jo.. Hvorfor for at spare 1000kr

  • #9   6. mar 2016 Hvis man selv laver det, så ved man det er iorden. smiley Muresnoren er faktisk en ganske god løsning, til at rette hjulene op inden laseren sættes på, og sporingen fin justeres. Efter de grader der er oplyst i stamdata. smiley Hvis du fx har udskiftet sporestænger sænket bilen, skiftet bære kugler, så kan den være så meget ude af sporing at det ikke er fornuftigt at trille på værkstedet. Nogle af de nye fuldt digitale firehjulsmålere kan slet ikke håndtere, at skulle indstille så grovt. smiley



  • #10   6. mar 2016 Jeg melder mig ud af den her det sku lidt for mærkeligt...

  • #11   6. mar 2016 Frederik V jeg vil også give dig ret i at de 1000kr er godt givet ud, det er jo hurtigt sparet i dæk, og brændstof.
    Plus hvis man har lidt selvrespekt for sig selv så lader man heller ikke familien køre hvis sådan noget ikke er iorden.


  • #12   6. mar 2016 man lære faktisk stadig og bruge mure snor, til at spore med på grundforløb som mekaniker,

    for og få forstålsen af styretøjs vinkler,

    og som en anden skrev,
    skifter man alle styre bærekugler og hvad der ellers sidder,

    er det da en go idé og rette Det hele nogenlunde ind

    inden man køre, og har man ikke det rette udstyr
    er en mure snor ikke et dårligt valg,

    man kan godt læse der er mange der ikke ved noget om styrertøjs vinkler



  • #14   6. mar 2016 så huske du lige og sætte ny plastik låse i toppen af fjedere benet i for

  • #15   6. mar 2016 Tommy a
    snoren bruges til og spore bilen med

    Ikke til at skifte fjedre med


  • #17   6. mar 2016 kende også en der oressede en fjedre sammen i en skruestik,

    bande snor om samt en masse label strips,

    Det hele sprang inden
    Han fik løsnet skruestikket

    heldigvis kom han ikke til skade
    men det gøre ham nok ik igen


  • #18   6. mar 2016 Dennis hvad er det for et grundforløb? Det ihvertfald ikke til personsvogns mekaniker ellers er der da en lære der ikke skal være på skolen... Det er det dummeste jeg har hørt... Fair nok hvis man bare skal rette den nogenlunde ind så man kan køre på værksted men sp tæl for fanden da gevindet på styrestangen, sp du rigelig rettet ind til at kunne køre på værksted..

Kommentér på:
Udskiftning af undervogn

Annonce