{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

100w pære {{forumTopicSubject}}

Godaften bg!
Jeg har en Passat fra 2000 som jeg er rigtig glad for..
Og har lige købt nogle 100watt pære til tågelyset på den, har sat dem i og kørt en tur med dem her i aftes på ca 40min, og ledningerne derud til er ikke varme, dog er lygtehuset på tågelygterne ret varme..
Mit spørgsmål er så, om nogle af jer har experimenteret med lignende pærer på jeres bil - måske en anden vw?
Skriv gerne jeres erfaringer, kan ikke helt finde ud af om det er hul i hovedet eller det egenligt er fint, for de giver jo et kanon lys (:
Mvh Dan Schou
Go' aften!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  100w pære
  • #1   14. mar 2016 Yes, jeg har testet 100W pærer i nærlyset på min A3. De virkede fint i starten, men efter et par uger begyndte det at lugte lidt toasty ude fra lygten. Kan ikke anbefales.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #2   14. mar 2016 Hvorfor montere saa kraftige paerer i lygter der kun bliver brugt en eller to gange om aaret ?

• #3   14. mar 2016 Ja det er ikke særlig godt (:
    Mine tågelygter var også ret varme efter køreturen(:

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #4   14. mar 2016 Du køre bare med dem indtil at tågelygteren smelter, så er der en mindre der køre med tågelys når der ikke er tåget nok smiley

• #5   14. mar 2016 Der er møj tåge her i aften hvor jeg er, men det ville jo være rar med meget lys til når tågen er der? (:

• #6   14. mar 2016 Det lidt selvmål med 100w, plastlygter og måske underdimensionerede kabler. Nightbreaker fx giver super lys i form af en lovlig pære.

• #7   14. mar 2016 Min fætter har lige fået monteret Xenon i tågelygterne. Det så ud til at give ret godt. Dog kan jeg ikke sige noget om hvor meget det blænder. Sådan en 100 watt pære vil smelte parabolerne. Min fars Caddy er der nemlig heller ikke meget lys på som kørelys og der var vi også lidt inde på en 100 watt pære, men det blev hurtigt droppet igen...

• #8   14. mar 2016 Uden for lygtetændingstiden må tågeforlys anvendes, selv om det ikke er tåget,!!!!!!!!!!
    men kun i stedet for almindeligt nær/kørelys.
    Man må altså når det er lyst eks 07-18 gerne køre med pisionspære i sine forlygter og tågelygter som køre lys helt lovligt.

Jeg har i mine 14 år med føreret aldrig oplevet, trods +30,000 km på landevejene årligt.
    Følt mig blændet af tågelygter.

Er der måske nogen der er født med en hyber følsom hornhinde og i det hele taget er generet af lys? I særdeleshed lys fra tågelygter?

Men ikke 8 timers lys fra en gamer pc med counterstrike eller FIFA?

• #10   14. mar 2016 Mine tågelygter er der også linse i og det er rigtig glas udenpå dog er selve huset af hårdt plast, nu ved jeg dog ikke med ledninger om de smelter, men som sagt var de ikke varme efter køreturen(:

• #11   14. mar 2016 Michael F

Jeg kan ikke give dig mere ret! Jeg er ved og få grå hår i røven over alle de negative holdninger til tågelys. Uanset hvor lavt eller højt jeg sidder i min bil bliver jeg ikke mærket af andres tågelys! smiley

• #12   14. mar 2016 Så har du nok ikke de helt særlige hornhinder som er meget modtagelige over for lys fra tågelygter og kun tågelygter på biler.

• #13   14. mar 2016 jeg er heller aldrig blevet blændet af tåge lygter, det ikke langt lys. De sidder i bunden af kofangeren. Så hvordan skulle de blænde nogen?!?!?!?!?!?!.

Jeg kan så bare ikke se ideen med og have dem tændt sammen med nærlyset om dagen.da bilen så vil bruge mere brændstof på og ha flere lygter tændt.

• #14   14. mar 2016 Forbruget af strøm i bilerne kan beregnes ud fra effekten af pærerne som er 2x55 Watt foran + 2x5 Watt bag + instrumentlys etc., i alt ca. 130 Watt. Kører man 20.000 km om året med en gennemsnitsfart af 50 km/t, vil man benytte bilen i 400 timer. Det giver netto et merforbrug på ca. 5 liter brændstof.

I nyere biler er der gjort meget for at mindske dette merforbrug, i takt med at kørelys på biler bliver indført i alle lande i EU. Man har bl.a. indført kørelyspærer foran af LED-typen, hvor forbruget er reduceret fra 2x55 Watt til i alt ca. 10 Watt. Desuden er lyset i både instrumentbord og i baglygter slukket, når man kører i dagslys.

Derudover er bilerne indrettet, så generatoren kun oplader batteriet, når man slipper speederen. Har man en bil med alle disse systemer installeret (f.eks. visse udgaver af biler fra BMW, Audi, VW, Mercedes eller Opel m.fl.), så vil det samlede merforbrug til kørelyset være så småt, at man kan tillade sig at se bort fra det i praksis."

Der kan så diskuteres om Danmarks flere hundret tusinde biler, alle skulle bruge ekstra 5 liter brandstof ? Helst ikke og da måske ikke hele klodens milliarder af biler.

• #15   14. mar 2016 Hej
    Mine lygter havde parabolskader efter 100W.
    Er skiftet for længst.
    Den ekstra varmeuvikling er lygte husene ikke designet til!
    MVH KP

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #16   15. mar 2016 #13
    selvom de sidder i bunden af kofangeren, så kan de godt blænde hvis de er indstillet forkert, og billige xenon kits da pæren på dem ikke er lavet til en reflekter lygte og lyser som vinden blæser.
    Tågelyset reflektere op fra en våd vejbane

Kommentér på:
100w pære

Annonce