100w pære {{forumTopicSubject}}
Godaften bg!
Jeg har en Passat fra 2000 som jeg er rigtig glad for..
Og har lige købt nogle 100watt pære til tågelyset på den, har sat dem i og kørt en tur med dem her i aftes på ca 40min, og ledningerne derud til er ikke varme, dog er lygtehuset på tågelygterne ret varme..
Mit spørgsmål er så, om nogle af jer har experimenteret med lignende pærer på jeres bil - måske en anden vw?
Skriv gerne jeres erfaringer, kan ikke helt finde ud af om det er hul i hovedet eller det egenligt er fint, for de giver jo et kanon lys (:
Mvh Dan Schou
Go' aften!
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.203
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 103
Mine tågelygter var også ret varme efter køreturen(:
okt 2009
Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 103
jun 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 116
feb 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 98 Svar: 3.031
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.063
men kun i stedet for almindeligt nær/kørelys.
Man må altså når det er lyst eks 07-18 gerne køre med pisionspære i sine forlygter og tågelygter som køre lys helt lovligt.
Jeg har i mine 14 år med føreret aldrig oplevet, trods +30,000 km på landevejene årligt.
Følt mig blændet af tågelygter.
Er der måske nogen der er født med en hyber følsom hornhinde og i det hele taget er generet af lys? I særdeleshed lys fra tågelygter?
Men ikke 8 timers lys fra en gamer pc med counterstrike eller FIFA?
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 103
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 96
Jeg kan ikke give dig mere ret! Jeg er ved og få grå hår i røven over alle de negative holdninger til tågelys. Uanset hvor lavt eller højt jeg sidder i min bil bliver jeg ikke mærket af andres tågelys!
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.063
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
Jeg kan så bare ikke se ideen med og have dem tændt sammen med nærlyset om dagen.da bilen så vil bruge mere brændstof på og ha flere lygter tændt.
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.063
I nyere biler er der gjort meget for at mindske dette merforbrug, i takt med at kørelys på biler bliver indført i alle lande i EU. Man har bl.a. indført kørelyspærer foran af LED-typen, hvor forbruget er reduceret fra 2x55 Watt til i alt ca. 10 Watt. Desuden er lyset i både instrumentbord og i baglygter slukket, når man kører i dagslys.
Derudover er bilerne indrettet, så generatoren kun oplader batteriet, når man slipper speederen. Har man en bil med alle disse systemer installeret (f.eks. visse udgaver af biler fra BMW, Audi, VW, Mercedes eller Opel m.fl.), så vil det samlede merforbrug til kørelyset være så småt, at man kan tillade sig at se bort fra det i praksis."
Der kan så diskuteres om Danmarks flere hundret tusinde biler, alle skulle bruge ekstra 5 liter brandstof ? Helst ikke og da måske ikke hele klodens milliarder af biler.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
Mine lygter havde parabolskader efter 100W.
Er skiftet for længst.
Den ekstra varmeuvikling er lygte husene ikke designet til!
MVH KP
okt 2009
Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
selvom de sidder i bunden af kofangeren, så kan de godt blænde hvis de er indstillet forkert, og billige xenon kits da pæren på dem ikke er lavet til en reflekter lygte og lyser som vinden blæser.
Tågelyset reflektere op fra en våd vejbane
100w pære