{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi a4 b5 quattro
  • #1   20. mar 2016 Det er en viskose kobling og der står i manualen hvad forholdsreglerne er ved en punktering. Tænker det kan gå en tid.
    Har du planer om at købe sådan en og punktere da?


  • #2   20. mar 2016 Allan : det er ikke viskosekobling nej..!

    Den kører permanent 4 hjulstræk, det betyder at der er træk på alle 4 konstant. Kræfterne bliver fordelt gennem et midterdifferentiale, som på din model er et torsen differentiale, som leder størstedelen af kræfterne ud til den aksel som har størst friktion. Differentialet bliver også kaldt et tandhjulsspær.
    Systemet er i øvrigt genialt lavet og ufatteligt stærkt.
    Men du må endelig ikke sætte forskellige størrelser hjul på, heller ikke et mindre reservehjul, det slider meget hårdt på midterdifferentialet.



  • #3   20. mar 2016 Okay super mange tak for svar.

    Har ikke planer om at punkter men dét kan jo ske. Bare om det var en god ide og have 5 hjul af sommer og vinter dæk i stedet for 4 som jeg har haft til mine andre biler..


  • #4   21. mar 2016 Tænkte på en Golf Syncro.
    Det er en Haldex ting med Torsen diff, helt klart, at det IKKE er en viskose ting.


  • #5   21. mar 2016 golf syndrom er det golf 3? Golf 4 hedder 4 motion ikke? Men det er heller ikke sådan som i en a4 b5 eller?

  • #6   21. mar 2016 Golf 3 syncro er med viskosekobling i bagtøjet.
    Golf 4 4-motion er med haldex kobling i bagtøjet.
    A4 quattro er med torsen tandhjulsdifferentiale i enden af gearkasse, og med et traditionelt åbent bagtøj.
    Men der findes flere varianter af Audi quattro systemet, som er forskellig fra model og årgang. Ligesom der er florskellige typer torsen differentiale med forskellige stigninger på tandhjulene, alt efter spærregrad og fordeling mellem for og bagaksel.


Kommentér på:
Audi a4 b5 quattro

Annonce