{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

MAF sensor 1.8T AGU {{forumTopicSubject}}

Jeg har mig en Audi A3 1.8T AGU, som har givet mig lidt grå hår her for tiden. smiley

Sagen er den at bilen har stået stille i ca. 2 mdr. siden slutningen af december pga. starteren gik og jeg allerede havde en nr.2 bil. som jeg kunne bruge i mellemtiden.

Da jeg endelig havde monteret ny starter, og derefter prøvede at starte bilen op,
(første gang efter 2mdr,)
Kørte den virkelig af H til i tomgang, og det lyder nærmest som om at den drukner.
Jeg tænkte at det sikkert måtte være MAF sensor, så jeg pillede stikket fra, og motoren gik rigtig fint. - Så dette måtte jo tyde på at fejlen lagde der.

Jeg fandt derefter en "lettere" brugt MAF sensor herinde i marked.
Som jeg fik monteret, og fik kørt den i reset, men igen har jeg samme problem med at den drukner, og jeg måtte derefter indse at den nok også var defekt. smiley

Derefter tog jeg stikket fra, hvilket får den til at køre fint, men i nødprogram,
kun lige indtil jeg fik købt en ny.

D. 06.03 Bestiller jeg så en ny over Mister-auto, fra Bosch med samme nr.
Denne blev så monteret og den kører i de første par minutter fint, ca. 1500 omdr.
hvor den derefter falder ned til 900 som normalt og der går lige et par sek. før den går ud.

Denne gang sender jeg den over til min mekaniker som har vagcom.
De bruger et par timer på at fejlfinde og prøve at kode den.
Ecu, kabler, stik osv. er ok, det eneste der kunne fejle her var den "nye" MAF-sensor. smiley

-Derefter klagede jeg til Mister-auto og forklare dem situationen,
hvor de uden problemer sender mig en "ny" igen.

Modtog den så tidligere idag hvor den blev monteret og fik den kørt i reset.
Men igen har jeg det samme problem med at drukner.
Bilen kører fint i tomgang i de første par minutter, men efter et par minutter sætter den ud. smiley smiley

Nogen der evt. ved hvad fejlen i denne situation kunne være??

Bilen kører rigtig godt, når stikket ikke er sat til MAF-sensor.

Info:
Audi A3 1.8T AGU årg. 00'
Original Bosch MAF Sensor
037 906 461 C


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MAF sensor 1.8T AGU
Kommentér på:
MAF sensor 1.8T AGU

Annonce